کد خبر: 70397

تاریخ بروزرسانی : 1402/06/07

نتایج نهایی دکتری 1402 اعلام شد

منابع آزمون دکتری

نتایج آزمون دکتری

نتایج نهایی دکتری 1402 اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، بلاخره نتایج نهایی دکتری 1402 اعلام شد.

لینک مشاهده نتیجه نهایی آزمون دکتری 1402

دکتر عبدالرسول پورعباس با اعلام این خبر گفت: آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۲ با حضور حدود ۱۷۰‌ هزار داوطلب برگزار شد که از این تعداد بیش از ۱۲۰ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و اسامی پذیرفته‌شدگان پس از طی مرحله دوم آزمون در دانشگاه‌ها شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی اعلام شده است.
وی افزود: متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند توجه داشته باشند که منحصراً می‌توانند در یکی از کدرشته‌محلهای قبولی ثبت‌نام کنند و به عبارتی مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نیستند.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد ثبت نام از پذیرفته‌شدگان، نیز تصریح کرد: متقاضیانی که اسامی آنها به عنوان پذیرفته‌شدگان نهایی هر یک از کدرشته محل‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اعلام شده است، لازم است از تاریخ ۸ شهریور ماه برای اطلاع از تاریخ و مدارک ثبت‌نام به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه یا مؤسسه محل قبولی خود و پذیرفته‌شدگان رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی نیز از تاریخ ۷ شهریور ماه برای اطلاع از تاریخ، مدارک و نحوه ثبت نام در مراکز قبولی به سایت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد مراجعه کنند.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: ثبت‌نام منحصراً در تاریخ‌های اعلام شده توسط هر دانشگاه و با ارائه مدارک اعلام شده صورت می‌پذیرد و عدم اقدام پذیرفته‌شدگان در تاریخ یا تاریخ‌های تعیین شده برای ثبت‌نام به منزله انصراف از ادامه تحصیل تلقی خواهد شد و به پذیرفته‌شدگان توصیه می‌شود اطلاعیه مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل قبولی خود را به دقت مطالعه کنند.
پورعباس در مورد متقاضیان کدرشته‌های دارای مرحله گزینش، اظهار داشت: برای متقاضیان واجد شرایط حدود یک هفته بعد از اعلام نتایج، کارنامه نهایی حاوی اطلاعات لازم، نمره آزمون، نمره مصاحبه، حدنصاب نمره اعلام شده از طرف دانشگاه، رتبه متقاضی و آخرین رتبه پذیرفته‌شده در هریک از کدرشته محل‌های معرفی شده برای مصاحبه در سهمیه مربوط تنظیم و از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قابل دسترسی خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: متقاضیان پس از رویت کارنامه نهایی در صورت لزوم می‌توانند سوال یا سوالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانیhttps://request.sanjesh.org و یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳-021 در میان بگذارند.
انتهای پیام/

مطلب پیشنهادی :  آمار داوطلبان انتخاب رشته کننده 67 هزار نفر

مشاوره تحصیلی در واتساپ

✅ در صورت هرگونه سوال در خصوص نتایج رشته محل های تابعه وزارت علوم پس از مشاهده کارنامه نهایی از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی اقدام نمایید. بدیهی است درخواست های ارسالی از سایر شیوه ها بررسی نمی شود در صورت هرگونه سوال راجع به نتایج دانشگاه آزاد اسلامی، بر اساس اطلاعیه دانشگاه آزاد اسلامی در سایت همان دانشگاه اقدام نمایید.

دکترا چند سال است

سال کنکورتاریخ برگزاریتاریخ اعلام نتایج اولیهتاریخ اعلام نتایج مصاحبه ها (نتایج نهایی)

1399

9 مرداد 13991 شهریور 13991 آبان 1399

1400

15 اسفند 139929 فروردین 140124 مرداد 1400

1401

6 اسفند 140023 فروردین 140127 مرداد 1401

1402

11 اسفند 140127 فروردین 14025 شهریور 1402

1403

4 اسفند 1402
(اطلاعات بیشتر)
دهه اول اردیبهشت 1403
(اطلاعات بیشتر)
نیمه اول شهریور 1403

روند تعداد کل دانشجویان آموزش عالی ایران به تفکیک جنسیت در ده سال اخیر

 

✅ با توجه به این موضوع که تعداد شرکت کنندگان آزمون دکتری در سال 1402 نسبت به سال قبل با افزایش رو به رو بوده است، اما هیچ تغییر کلی نسبت به سال های گذشته در ظرفیت دانشگاه ها ایجاد نخواهد شد.(زمان آزمون دکتری ۱۴۰۳)

بعد از اینکه دانشگاه های سراسری و آزاد نتایج نهایی سال 1402 را اعلام کردند، پذیرفته شدگان باید به سایت دانشگاه خود مراجعه کرده و اطلاعیه زمان و نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان را مطالعه نماید.
امکان دارد قبل از ثبت نام حضوری در خود دانشگاه، ثبت نام غیرحضوری (اینترنتی) توسط دانشگاه هایی برگزار شود که عدم ثبت نام اینترنتی در سایت دانشگاه به منزله انصراف از تحصیل در آن دانشگاه بوده و در در نتیجه توجه به اطلاعیه های مختلف دانشگاه ها در زمینه ثبت نام، الزامی می باشد.

بر اساس اعلام سازمان سنجش، تکمیل ظرفیت دکتری ۱۴۰۲ برگزار نخواهد شد.

راهنمای پذیرفته شدگان دکتری سال ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد اسلامی

 برای مشاهده اطلاعیه اعلام‌ اسامی‌ پذیرفته‌شدگان‌ نهایی آزمون‌ ورودی‌ دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال 1402 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی اینجا را کلیک کنید

برای مشاهده فرم مخصوص پذیرفته شدگان آزمون ورودی دوره دکتری «D.Ph «نیمه متمرکز سال 1402 که موفق به ارائه اصل مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) یا دکتری حرفه ای در زمان ثبت نام نیستند اینجا را کلیک کنید

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری  
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x