کد خبر: 59307

تاریخ بروزرسانی : 1402/05/03

کارنامه داوطلبان آزمون دکتری

منابع آزمون دکتری

کارنامه داوطلبان آزمون دکتری

کارنامه داوطبان آزمون دکتری سال قبل که میتواند به نحوه نگرش که مصاحبه داشتند و چطور برای کنکور امسال آماده میشنود.

هر فرد می تواند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org ، کارنامه مربوطه را مشاهده و دریافت نماید.

به عنوان مثال اگر فردی دارای سهمیه آزاد باشد رتبه اش با تمام افرادی که با سهمیه آزاد در آن رشته امتحانی شرکت کرده اند ، سنجیده می شود و اگر یک داوطلب دارای سهمیه ایثارگر یا مربی باشد ، علاوه بر اینکه در کارنامه با داوطلبان دارای سهمیه آزاد مقایسه می شود ، با داوطلبان دارای سهمیه خود نیز مقایسه می شود.

به عنوان مثال اگر فردی دارای سهمیه آزاد باشد رتبه اش با تمام افرادی که با سهمیه آزاد در آن رشته امتحانی شرکت کرده اند ، سنجیده می شود و اگر یک داوطلب دارای سهمیه ایثارگر یا مربی باشد ، علاوه بر اینکه در کارنامه با داوطلبان دارای سهمیه آزاد مقایسه می شود ، با داوطلبان دارای سهمیه خود نیز مقایسه می شود.

سال کنکورتاریخ برگزاریتاریخ اعلام نتایج اولیهتاریخ اعلام نتایج مصاحبه ها (نتایج نهایی)

1399

9 مرداد 13991 شهریور 13991 آبان 1399

1400

15 اسفند 139929 فروردین 140124 مرداد 1400

1401

6 اسفند 140023 فروردین 140127 مرداد 1401

1402

11 اسفند 140127 فروردین 14025 شهریور 1402

1403

4 اسفند 1402
(اطلاعات بیشتر)
دهه اول اردیبهشت 1403
(اطلاعات بیشتر)
نیمه اول شهریور 1403

قسمت تمامی انتخاب های داوطلب در قالب جدول یا جدول هایی با 4 ستون که در فرم انتخاب رشته توسط داوطلب وارد شده را نمایش می دهد . ستون های این جدول شامل ترتیب علاقه ، کدرشته انتخابی ، نمره حدنصاب دانشگاه و نتیجه است .

در بالا ترین قسمت صفحه ی کارنامه توضیحات مهمی درباره انتخاب رشته بیان شده است (شکل زیر) :

توضیحات کارنامه دکتری رشته علوم ارتباطات رتبه ۴۷‎‎

الف – مشخصات ثبت نامی :

در کارنامه داوطبان آزمون دکتری طبق تصویر زیر ، این قسمت شامل دو جدول می باشد که در بالاترین جدول اطلاعات شماره پرونده ، نام و نام خانوادگی ، جنسیت ، سال تولد و سهمیه ثبت نامی متقاضی و در جدول دوم اطلاعات مربوط به معدل ، ماه و سال اخذ مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای ، نام رشته و نام دانشگاه محل تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و وضعیت فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد پیوسته یا دکتری حرفه ای ذکر شده است . لازم به ذکر است که اطلاعات ثبت نام نباید با اطلاعات واقعی متقاضی مغایرت داشته باشد و در صورت مشاهده مغایرت بین اطلاعات ، متقاضی باید سریعا سازمان سنجش را در جریان بگذارد و درخواست ویرایش اطلاعات نماید . سهمیه هر داوطلب در زمان ثبت نام آزمون دکتری مشخص شده و یکی از سهمیه های آزاد ، رزمندگان ، ایثارگران و مربیان است. (معرفی جزئیات سهمیه های کنکور دکتری) معدل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در مصاحبه دکتری تاثیرگذار می باشد و افرادی که دعوت به مصاحبه دکتری می شوند ، باید توجه داشته باشند که معدل خود را دقیق وارد نمایند تا نمره این بخش را در هنگام مصاحبه دریافت نمایند .

مشخصات-ثبت-نامی-کارنامه-دکتری

ب – اطلاعات رشته آزمونی :

در کارنامه داوطبان آزمون دکتری همانطور که در تصویر زیر مشاهده می نمائید ، این قسمت شامل دو جدول می باشد که در جدول سمت راست ، نمره متقاضی به درصد در هر درس و در جدول سمت چپ اطلاعات شماره متقاضی ، گروه آزمایشی ، کدرشته امتحانی و نام رشته امتحانی درج شده است . نمرات اکتسابی متقاضی به سه ردیف مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد ، استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی تقسیم می شود . حتما نام رشته امتحانی آزمون دکتری با نام رشته کارشناسی ارشد متجانس باشد .

 

 

کارنامه داوطبان آزمون دکتری

ج – وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره :

در کارنامه داوطبان آزمون دکتری همانند تصویر زیر ، این بخش شامل یک جدول با دو ستون به نام های مجاز روزانه و بورس اعزام به خارج از کشور و مجاز سایر دوره ها ( دانشگاه آزاد اسلامی ، نوبت دوم ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان ) است . اگر زیر ستون اول عبارت (( می باشید )) را مشاهده نمائید ، یعنی مجاز به انتخاب رشته دکتری برای دوره روزانه و بورس اعزام به خارج از کشور می باشید و اگر در زیر ستون دوم عبارت (( می باشید )) را مشاهده نمودید ، یعنی می توانید در دانشگاه های غیر روزانه ( نوبت دوم ، غیرانتفاعی ، پیام نور ، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد ) ، انتخاب رشته نمائید .

کارنامه داوطلبان آزمون دکتری

علامت @ در کنار عبارت (( می باشید )) برای برخی متقاضیان نمایش داده می شود که این علامت به منظور این می باشد که متقاضیان در صورت وجود ظرفیت در دانشگاه آزاد یا دوره ھای نوبت دوم ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان می توانند با مراجعه به دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد یا دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری نسبت به انتخاب رشته در دوره های مربوطه اقدام کنند .

د – وضعیت علمی داوطلب در بین تمام افراد حاضر در جلسه آزمون در رشته امتحانی :

در کارنامه داوطبان آزمون دکتری در این بخش یک جدول وجود دارد که شامل ستون هایی با نام های سهمیه ، نمره کل ، رتبه در سهمیه ، آخرین رتبه مجاز دوره روزانه و بورس اعزام به خارج از کشور و آخرین رتبه مجاز سایر دوره ها (دانشگاه آزاد اسلامی ، نوبت دوم ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان ) می باشد .
سهمیه هر متقاضی در زمان ثبت نام آزمون دکتری مشخص شده و یکی از سهمیه های رزمندگان ، ایثارگران و مربیان است. (اعلام شیوه جدید پذیرش دانشجوی دکتری)
نمره کل یا همان تراز در کارنامه داوطبان آزمون دکتری ، نمره ایست که وضعیت هر متقاضی نسبت به سایر داوطلبان در رشته امتحانی را مشخص می نماید . برای محاسبه تراز هر متقاضی در هر درس ، تفاضل نمره خام ( درصد ) متقاضی در آن درس ، از میانگین نمره خام همه متقاضیان در آن درس را بر انحراف معیار تقسیم می کنند . برای این که عددی که به دست می آید ، برای داوطلبان ملموس باشد و با اعدادی منفی یا اعشاری سر و کار نداشته باشند و تراز ها در محدوده ی خاصی قرار بگیرند ، آن را در ۱۰۰۰ ضرب و با ۵۰۰۰ جمع می نمایند و حاصل بدست آمده ، تراز داوطلب در آن درس است . در واقع نمره کل ، حاصل میانگین وزنی از تراز متقاضی در همه دروس می باشد .
رتبه در سهمیه با توجه به سهمیه متقاضی محاسبه می شود . به عنوان مثال اگر فردی دارای سهمیه آزاد باشد رتبه اش با تمام افرادی که با سهمیه آزاد در آن رشته امتحانی شرکت نموده اند ، سنجیده خواهد شد و اگر یک داوطلب دارای سهمیه ایثارگر یا مربی باشد ، علاوه بر اینکه در کارنامه با متقاضیان دارای سهمیه آزاد مقایسه می شود ، با داوطلبان دارای سهمیه خود نیز مقایسه می شود .
در دو ستون بعدی آخرین رتبه های مجاز شده در دوره روزانه و بورس اعزام به خارج از کشور و سایر دوره ها ذکر شده است . برای درک بهتر از عناوین این قسمت به مثال زیر توجه نمائید :
وضعیت علمی داوطلب در بین تمام افراد حاضر در جلسه آزمون دکتری
اگر متقاضی مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد باشد ، باید در انتهای کارنامه آزمون دکتری خود کادری قرمز رنگ را مشاهده نماید که در آن کد دسترسی به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی ذکر شده باشد . متقاضی می تواند با استفاده از این کد ۷ رقمی در انتخاب رشته دکتری آزاد شرکت نماید.
مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد کارنامه کنکور دکتری

نمونه کارنامه های آزمون دکتری

کارنامه کنکور دکتری رتبه 1 رشته باستان شناسی (دروس امتحانی رشته باستان شناسی در آزمون دکتری)

کارنامه کنکور دکتری رتبه 1 رشته باستان شناسی

کارنامه کنکور دکتری رتبه 51 رشته مشاوره (دروس امتحانی رشته مشاوره در آزمون دکتری)

کارنامه کنکور دکتری رتبه 51 رشته مشاوره

کارنامه کنکور دکتری رتبه 19 رشته پژوهش هنر (دروس امتحانی رشته پژوهش هنر در آزمون دکتری)

کارنامه کنکور دکتری رتبه 19 رشته پژوهش هنر

کارنامه کنکور دکتری رشته علوم ارتباطات رتبه ۴۷‎‎ (دروس امتحانی رشته علوم ارتباطات در آزمون دکتری)

کارنامه کنکور دکتری رشته علوم ارتباطات رتبه ۴۷‎‎

کارنامه کنکور دکتری رتبه 86 رشته کارآفرینی (دروس امتحانی رشته کارآفرینی در آزمون دکتری)

کارنامه کنکور دکتری رتبه 86 رشته کارآفرینی

کارنامه کنکور دکتری رتبه 12 رشته باغبانی (دروس امتحانی رشته باغبانی در آزمون دکتری)

کارنامه کنکور دکتری رتبه 12 رشته باغبانی

اطلاعات مفید برای داوطلبان جهت شرکت در مصاحبه دکتری

PDF سوالات پرتکرار مصاحبه دکتری با جواب

پذیرفته‌شدگان دکتری برای مصاحبه علمی چه مدارکی همراه داشته باشند؟

فعالیت های قابل انجام در روزهای نزدیک زمان مصاحبه دکتری (اینفوگرافیک)

انگیزه نامه (SOP) مخصوص مصاحبه دکتری

8 نکته برای موفقیت در مصاحبه دکتری (قسمت اول)

تجربه من از مصاحبه دکتری

نمونه توصیه نامه داوطلبین آزمون دکتری

تجربه ی موفق شدگان مصاحبه دکتری سالهای گذشته

وزن مصاحبه و کارنامه آزمون دکتری به چه صورت است؟

سوالات انحرافی در مصاحبه دکتری !

معرفی خود به زبان انگلیسی در مصاحبه دکتری

توصیه 7 نفر از رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد برای مصاحبه دکتری

سوالات مصاحبه دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی پردیس کیش دانشگاه تهران

اطلاعیه های مصاحبه دکتری

مطلب پیشنهادی :  اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال 1403
مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x