کد خبر: 54987

تاریخ بروزرسانی : 1399/04/25

جزئیات حذف حد نصاب نمره زبان در آزمون دکتری

منابع آزمون دکتری

جزئیات حذف حد نصاب نمره زبان در آزمون دکتری

جزئیات حذف حد نصاب نمره زبان در آزمون دکتری

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت جزئیات حذف حد نصاب نمره زبان در آزمون دکتری و کارشناسی ارشد دانشگاه‌های علوم پزشکی را تشریح کرد.

دکتر آبتین حیدرزاده ، ضمن بیان این مطلب به حد نصاب نمره زبان در آزمون کارشناسی ارشد اشاره کرد و گفت: تغییراتی در حدنصاب زبان انگلیسی در این آزمون داشتیم که براساس این تغییرات حدنصاب نمره زبان برای ورودی در آزمون کارشناسی ارشد حذف شده است اما در عوض ضرایب درس زبان افزایش پیدا کرده است یعنی تا قبل از این تغییرات ضریب زبان دو بود که با اعمال این تغییرات به ضریب سه افزایش یافته است.

وی در ادامه تصریح کرد: در تلاش هستیم مصوب کنیم که شرط فارغ‌التحصیلی دانشجویان دوره کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی کسب حدنصاب نمره زبان انگلیسی در آزمون MHLE باشد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت درخصوص حدنصاب نمره زبان در آزمون دکتری این وزارتخانه نیز گفت: حدنصاب نمره زبان در این آزمون 55 تعیین شده بود، این حدنصاب نیز حذف شد اما دانشجویان در آزمون جامع باید حدنصاب این نمره زبان را در آزمون MHLE داشته باشند.

مطلب پیشنهادی :  آمار داوطلبان انتخاب رشته کننده 67 هزار نفر

دکتر حیدرزاده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سال جاری فرصت کافی تا زمان برگزاری آزمون وزارت بهداشت نداریم، لذا دانشجویان آزمون زبان ندارند ولی آزمون نمره MHLE دانشجویان در بخش مصاحبه لحاظ خواهد شد. بنابراین دانشجویان آزمون اصلی را بدون زبان برگزار خواهند کرد.

 

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناشناس
میهمان
ناشناس
5 اردیبهشت ، 1399

سلام آزمون زبان کی برگزار میشه تا امتحان دکترا دوماه مانده.

nahid
میهمان
nahid
24 بهمن ، 1398

با سلام
نمره زبان قابل قبول زبان دکترا وزارت بهداشت همچنان نمره ۵۵می باشد ؟یا اینکه بیشتر شده؟؟

کیانا نصیری
میهمان
کیانا نصیری
16 دی ، 1398

سلام .وقت بخیر. میخواستم بدونم برای ثبت نام ازمون دکترا اصلا نمره زبان نیازی نیست؟
و اینکه اگر فقط برای مصاحبه امتیاز داره . ما باید نمره زبان رو تا قبل سال 99 گرفته باشیم. یا بعد از عید تا موقع آزمون دکترا آزمون زبان برگزار میشه و میتونیم شرکت کنیم و نمره بگیریم؟ تشکر

6
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x