کد خبر: 75817

تاریخ بروزرسانی : 1402/12/07

پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه فردوسی مشهد استعدادهای درخشان سال 1403

منابع آزمون دکتری

پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه فردوسی مشهد استعدادهای درخشان سال 1403

پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه فردوسی مشهد سال 1403

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، به اطلاع می‌رساند دانشگاه فردوسی مشهد بر اساس آیین‌نامه ­ی «پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره‌ی تحصیلی دکتری» وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به منظور حمایت از استعدادهای برتر دانشگاهی، از بین دانش آموختگان و دانشجویان ممتاز دوره‌ی کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی 1404 – 1403 دکترا بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد.
متقاضیان می‌توانند درخواست خود را در سامانه ثبت نام که 30 بهمن ماه در نشانی الکترونیکی shahab.um.ac.ir فعال می‌گردد ثبت و ارسال نمایند.
شرایط پذیرش متعاقبا اطلاع‌رسانی می‌گردد.

با رزومه فرهنگی در مقطع دکتری قبول می شوید

هرآنچه درباره دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )
لازم است بدانید :

اطلاعیه های دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )

سوالات مصاحبه دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی پردیس کیش دانشگاه تهران

جدیدترین آیین نامه دکتری بدون آزمون ( استعداد درخشان )

راهنمای مصاحبه آزمون دکتری سراسری و آزاد

پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها در سال تحصیلی 1403 -1402

کسب حداکثر امتیاز مصاحبه دکتری

چگونه در مصاحبه دکتری پذیرفته شویم؟ ؛ کارگاه آموزش و مشاوره

پذیرش بدون آزمون دکتری و ارشد دانشگاه امیرکبیر به شیوه جدید

دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان سومین دانشگاه ایران از نظر قدمت در سال 1328 در شهر مقدس مشهد تاسیس گردید.
در سال 1334 با صدور مجوز دیگری دانشکده ادبیات با پنج رشته جداگانه تاسیس یافت . با گسترش آموزش عالی در کشور به ترتیب دانشکده معقول و منقول (که بعدا به الهیات تغییر نام یافت) دانشکده علوم ، دانشکده دندانپزشکی ، دوره شبانه ، دانشکده علوم دارویی و تغذیه ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، دانشکده کشاورزی ، دانشکده مهندسی ، مؤسسه بینایی سنجی ، دبیرستان دانشگاه و مرکز تعلیمات به مجموعه دانشگاه مشهد که ازسال 1353 به دانشگاه فردوسی تغییر نام یافته بود افزوده شد .
ضرورت گسترش آموزش پس از انقلاب اسلامی سبب شد که پس از تغییردر برخی واحدهاو تفکیک دانشگاه علوم پزشکی از دانشگاه فردوسی مشهد ، دانشکده علوم اداری و اقتصادی ، دانشکده دامپزشکی، آموزشکده کشاورزی شیروان ، دانشکده  علوم ورزشی ، دانشکده علوم ریاضی ،  پژوهشکده علوم گیاهی ، مرکز تحقیقات زمین لرزه شناسی ، کالج دانشگاه ، دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست ،و دانشکده معماری و شهرسازی ، دانشکده حقوق و علوم سیاسی یکی پس از دیگری به مجموعه واحدهای دانشگاه اضافه شود.
 
دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان بزرگترین دانشگاه شرق کشور، هم اینک از وجود بیش از 800 عضو هیأت علمی متخصص و پرتلاش برخوردار است. در حال حاضر تعداد بیش از 25000 دانشجو در مقاطع  در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل می باشند که از این تعداد بیش از 2000 دانشجوی بین المللی را شامل می شود.
 
این دانشگاه از پردیسی بسیار وسیع، زیبا و سرسبز برخوردار بوده و بیش از یک دهه است که به عنوان دانشگاه سبز در جهت حفظ محیط زیست تلاش می کند.
 
رتبه نخست فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور، رتبه نخست در جشنواره نشریات دانشجویی، رتبه نخست در فعالیت های انجمن های علمی دانشجویی، رتبه نخست دوازدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر سراسر کشور، رتبه‌های برتر در المپیادهای علمی ملی و بین‌المللی از جمله شیمی و ریاضی، رتبه سوم جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات، رتبه دوم وبگاه دانشگاه در میان دانشگاه‌های وزارت علوم در رتبه‌بندی جهانی وبومتریک وحضور در میان دانشگاه‌های برتر کشور در رتبه‌بندی موضوعی نظام QS بخشی ازافتخارات این دانشگاه محسوب می گردد.همچنین طی دوسال اخیر این دانشگاه با تمرکز بر دیپلماسی علمی، توانسته رتبه اول در زمینه تعاملات علمی، پژوهشی و فناوری بین المللی را در بین دانشگاه های کشور کسب نماید.
 
 
از جمله خدمات منحصر به فرد این دانشگاه در منطقه شمال شرق می توان ارزیابی و صدور تاییدیه علمی اختراع ، ارائه خدمات آزمایشگاهی به عنوان دبیر شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران (شاعا) در شرق کشور و عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو، ارائه خدمات تخصصی امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات در آزمایشگاه آپا، ارائه خدمات مرکز محاسبات سنگین، ارائه خدمات آزمایشگاه فناوری وب، ارائه خدمات آزمایشگاه تایید نمونه تجهیزات IP-IPBX، طراحی و پشتیبانی سامانه‌های کاربردی دانشگاهی و برگزاری دوره‌های آموزش عالی آزاد برای مدیران ارشد و دیگر صاحبان صنعت و خدمات در کالج دانشگاه و کلینیک حقوق دانشگاه و کلینیک دامپزشکی دانشگاه را نام برد.
 
 
مدیریت هیات نظارت و ارزیابی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خراسان رضوی، نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در استان، دبیرخانه هیات امنای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی شرق کشور، دبیرخانه کمیسیون پژوهش وفناوری استان و دبیرخانه منطقه 9 در حوزه های ورزش، آموزش، پژوهش و فرهنگی اجتماعی دانشگاه‌های کشور، دبیر خانه هیأت جذب استانی و دبیرخانه شبکه دانشگاه های خراسان رضوی از جمله نقش های دیگر دانشگاه در منطقه بوده که همراه با رسالت اصلی خود، به عنوان یک دانشگاه مادر عهده دار آن است.
دانشگاه فردوسی مشهد در چشم انداز 10 ساله خود (1409-1400) با مشارکت استادان، کارکنان، دانشجویان و دانش ­آموختگان و دیگر ذی­نفعان، با توسعه مرزهای دانش، برخورداری از شهرت علمی و اثرگذاری اجتماعی، نهادی است که مرجعیت علمی ملی و بین­ المللی دارد.

فارغ التحصیلان سرشناس دانشگاه فردوسی مشهد

🔴 علی شریعتی | استاد تاریخ، سخنران، نویسنده، اسلام‌شناس، جامعه‌شناس و پژوهشگر دینی
🔴 غلام حسین یوسفی | ادیب، نویسنده، مترجم، مصحح متون، و استاد برجسته ادبیات فارسی
🔴 کاظم مدیرشانه‌چی | پژوهشگر، نویسنده و اندیشمند ایرانی
🔴 محمدجعفر یاحقی | پژوهشگر و نویسنده ایرانی، استاد زبان و ادبیات فارسی، عضو پیوسته شورای فرهنگستان زبان و ادب فارسی
🔴 محمد واعظ‌زاده خراسانی | محقق و متفکر اسلامی معاصر، استاد دانشگاه و موسس دانشگاه مذاهب اسلامی
🔴 محمدمهدی رکنی یزدی | استاد زبان و ادبیات فارسی، نویسنده، قرآن پژوه و اندیشمند ایرانی

پکیج های آمادگی آزمون زبان موجود شده است که نیازی به تهیه پکیج های جداگانه نخواهید داشت ، مباحث بصورت فیلم آموزشی و نکته محور بوده که توسط مدرس تا یکسال پشتیبانی مستقیم خواهید داشت + سوالات جدیدترین آزمون ها با شما تمرین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید 09306406058
پکیج MSRT / پکیج EPT / پکیج Tolimo / پکیج UTEPT / …

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مطلب پیشنهادی :  آمار داوطلبان انتخاب رشته کننده 67 هزار نفر
مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
4.8 4 رای ها
امتیاز بدهید
guest
34 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
قادری
میهمان
قادری
5 دی ، 1402

بسیار عالی بود و کاربردی

احسان
میهمان
احسان
5 دی ، 1402

عالیییییییییی

خسته نباشید.

عطیه
میهمان
عطیه
30 آذر ، 1402

عالی تشکر و قدردانی

صالحی
میهمان
صالحی
29 آذر ، 1402

استعداد درخشان حتما باید ۲سال از فارغ التحصیلی بگذره؟
من ۱۳۹۵ فارغ التحصیل شدم
میتونم در خواست بدم؟

ارزی
میهمان
ارزی
27 آذر ، 1402

جدیدترین آئین نامه جذب دکتری برای استعدادهای درخشان چی است؟ اعلام نشد ؟

جوانرودی
میهمان
جوانرودی
27 آذر ، 1402

من تازه میخام شروع کنم امیدی هست؟

فضلی
میهمان
فضلی
22 آذر ، 1402

سلام
بنظرم فقط از دانشجویان خودشون میگیرند و انصاف نیست
من همه شرایط را دارم و بومی هم هستم اما سال قبل رد شدم

ناشناس
میهمان
ناشناس
21 آذر ، 1402

در ۶ سالی که در این دانشگاه حضور داشتم، هیچ اتفاق مثبتی را از معاونت پژوهشی دانشکده مشاهده نکردم و نمی‌دانم جز ثبت استاد راهنما پایان‌نامه‌ها که آن هم بر عهده کارمندان است، نقش معاونت پژوهشی دانشکده چیست؟

ناشناس
میهمان
ناشناس
21 آذر ، 1402

هنوز بعد از بیست سال خیلی از شبها با کابوس امتحانات یا بدرفتاری و بی انصافی استادها و یا کابوس اینکه بعد از ۷ سال هیچ چیزی از این اساتید یاد نگرفتم بیدار می شوم. واقعا این اساتید برچه اساسی انتخاب می شوند؟ دوران تحصیل در دانشگاه مشهد بدترین دوران زندگیم بود و خیلی پشیمانم که چرا عمرم را آنجا هدر دادم

وحید
میهمان
وحید
21 آذر ، 1402

من دوره تخصص رو مشهد بودم امکانات دانشکده خوب و اساتید دلسوزی داره. نکاتی که دوستان گفتن در خصوص روابط استاد و دانشجو و همچنین روابط بین اساتید همه جا همینه من دوره عمومی رو هم دانشگاه ارومیه بودم اونجا هم همینطوره ولی متأسفانه بودجه پژوهشی بسیار کم هستش برای تز دوره تخصص بنده فقط یک میلیون تصویب کردند که اونم بهم ندادن من نزدیک ۳۰ میلیون هزینه کردم.

رسمی
میهمان
رسمی
21 آذر ، 1402

نقص هایی هست درسته ولی به گواه صنعت و گواه اساتید دانشگاهی دیگر عرض میکنم بار علمی اساتید دانشگاه مشهد و به روز بودنشان زبان زده!!!
اگر استادی تمایل به همکاری ندارد و در آموزش کوتاهی میکند باید به حساب حال دل و بی رمقی گذاشت نه کم سوادی.

محمد صادق
میهمان
محمد صادق
21 آذر ، 1402

من هم ورودی سال 94 دانشگاه فردوسی بودم …………… بعضی اساتید واقعا بار علمی ندارند فقط جزوه ده سال پیش را روخوانی میکنند سوال علمی بپرسید هنگ میکنند و شما را …….. میکنند

غلامی
میهمان
غلامی
21 آذر ، 1402

اینجوری هم نیست که گفته اند، ما دانشکده خوبی داریم، اساتید هم قوی هستند. وقتی ۶ سال توی یک محیط هستیم و دویست و اندی واحد بگذرانیم، حتما دو تا خاطره ناخوشایند هم پیش میاد، ولی من از دانشکده مشهد و اساتیدش راضی هستم.

سیدی
میهمان
سیدی
21 آذر ، 1402

عذر میخوام ولی بعد از سالیان درازی که شما مسئولین و اساتید همواره نگاه یک طرفه به مسائل دانشگاه داشتید، بسیار عالیست که برای یک بار هم که شده صدای دانشجو را از یک بستر علنی و مستقل بشنوید بلکه تلنگری باشه برای شما! مواردی همچون برخی خصایص ناشایست تعداد اندکی از اساتید جزو مواردی هست که من به کرّات از هم‌دانشکده ای های خود شنیدم. کاری به بقیه دانشگاه‌های کشور و اساتید آنها ندارم چون هیچ اطلاعی ندارم، مشکل من با همین دانشکده و دانشگاه خودمون است

محمد
میهمان
محمد
21 آذر ، 1402

نمی دنستم دانشگاه فردوسی واقعا اینقدر بزرگ و کار درست باشه

کنکوری
میهمان
کنکوری
21 آذر ، 1402

کاش بتونم دانشجواین‌دانشگاه بشم…به امید موفقیت

ماشاالله
میهمان
ماشاالله
21 آذر ، 1402

هیچی نداره فردوسی اوایل ک من میرفتم باز بهتر بود یه غذای درست و یه اتوبوس رایگان بود اواخر ک فارغ التحصیل میشدم غذا گرون شد بدرد نخور اتوبوس پولی شد هیچیش اونجور ک فکر میکنی عالی نبست استادا اکثرا سن بالا هستن حوصله ندارن الان من غیر انتفاعی میرم استادا خیلی خوبن،برو چند بار فردوسی دور بزن ببین شاید ذوقت کمتر شد تونستی بهتر تصمیم بگیری

زهره وند
میهمان
زهره وند
21 آذر ، 1402

همش حس میکنم اگه نرم دانشگاه فردوسی تو دلم میمونه اخه عاشق دانشگاه فردوسیم🥲

الهه
میهمان
الهه
21 آذر ، 1402
پاسخ به  زهره وند

جانا سخن از زبان ما می گویی

نازیلا
میهمان
نازیلا
21 آذر ، 1402

اصلا بدرد نمبخوره. فقط اسم داره همه استادها بی سواد و سهیمه دار

فرشته حسینی
میهمان
فرشته حسینی
21 آذر ، 1402

از همه مهم تر شبکه‌ی اجتماعی پاد است که مخصوص دانشجویان این دانشگاه است، پایگاه اشتراک دانش یا همون پاد محیط بسیار خوبیه برای مبادلات علمی، امکانات فوق‌العاده‌ای داره و شما در هر ساعت شبانه روز درخواست هر مقاله‌ای رو که بکنید این سایت در عرض چند دقیقه اون مقاله یا رفرنس رو براتون فراهم می کنه کلا به نظر من پاد یک انقلابه در اشتراک دانش با توجه به فضای کنونی کشور که البته دخترعموی اینجانب که دانشگاه تهران ارشد صنایع می خونن هم معتقد اند کاش همه ی دانشجویان به پاد دسترسی داشتند و ایشون کارهای تحقیقاتی شون رو با پاد ما انجام می دن

سلطان محمود
میهمان
سلطان محمود
21 آذر ، 1402

کادر مدیریتی دانشگاه: بسیار ضعیف. بارها و بارها از کادر مدیریتی دانشکده و دانشگاه رنج خواهید کشید. بیشتر از این قابل وصف نیست”

سعید
میهمان
سعید
21 آذر ، 1402

من 7 سال تو این دانشگاه رفتمو اومدن،نه بحث افراطی گری تو مذهبو دیدم،نه برخورد بد مسئولا،شاید یه جاهایی تندی شده که اونم جز لاینفک سیستم اداری ماست.
دانشگاه مشهد به دانشگاه سبز معروفه،موندم چطور یه عده میان میگن شبیه پادگانه یا خشکه!
وجدانن آدم لذت میبره بخصوص عصراش تو دانشگاه قدم بزنی بس که هواش تمیز ه و محیطش سرسبزه.

مهندس متالورژی
میهمان
مهندس متالورژی
21 آذر ، 1402

یکی از آرزوهای من قبولی در دانشگاه فردوسی بود و با توجه به اینکه چند نفر از اقوام ما در این دانشگاه درس خواندند من هم علاقه داشتم که در این دانشگاه درس بخوانم.

ساوه ای
میهمان
ساوه ای
21 آذر ، 1402

زمانی که برای کنکور خود را آماده می‌کردم تنها به مهندسی مکانیک در دانشگاه فردوسی مشهد فکر می‌کردم و خود را در کلاس‌ها و فضای دانشگاه فردوسی می‌دیدم، به نظر من درست گفته‌اند که «به هر چه فکر کنی همان می‌شود». من با توجه به اینکه از دانشگاه فردوسی کیلومترها فاصله داشتم و می‌دانستم که از خانواده‌ام دور می‌شوم اما دست از اهداف و خواسته‌های خود نکشیدم و تلاش کردم به آن جایی که علاقه دارم برسم. قرار است برای اسکان هم از خوابگاه دانشگاه استفاده ‌کنم.

فاطمه سادات
میهمان
فاطمه سادات
21 آذر ، 1402

ممنون اطلاعات مفیدی بود

رضاخانی
میهمان
رضاخانی
21 آذر ، 1402

دانشگاه فردوسی از جهت امکانات ورزشی نیز شرایط خوبی دارد و با تنوع زمین‌های ورزشی و همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی ورزشی در رشته‌های مختلف برای خانم‌ها و آقایان و با تعرفه مناسب دانشجویی، تنوع اوقات فراغت آنان را مهیا کرده است. امکانات رفاهی برای دانشجویان خوابگاهی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و مهمترین ویژگی دانشگاه فردوسی وجود سلف غذایی آفرینشگاه در خوابگاه هست که با تنوع غذایی زیاد یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور از این حیث محسوب می‌شود.

قمر
میهمان
قمر
21 آذر ، 1402

مجموعه خوابگاهی برای دانشجویان دختر و پسر داخل همین پردیس مستقر هستن.

قمر
میهمان
قمر
21 آذر ، 1402

از جمله امکانات رفاهی که این دانشگاه داره می‌شه به سالن های ورزشی متعدد برای دانشجوهای دختر و پسر، مجموعه آبی پردیس دانشگاه و استخرش که می‌شه گفت داخل شهر مشهد جزو بهترین هاست، زمین خاکی تنیس، پینت بال و زمین اسب سواری و… می‌شه که واقعن کامله.

هدایتی
میهمان
هدایتی
21 آذر ، 1402

دانشگاه در یکی از بهترین مکان های شهر در بلوار وکیل آباد و روبروی پارک ملت قرار داره و میشه با اتوبوس و مترو از هر نقطه شهر به دانشگاه رفت و آمد داشت. حتی اگر ماشین داشته باشین می‌تونین داخل پردیس رفت و آمد کنین که این امکان در کمتر دانشگاه های دیگه قابل تحققه.

شیدا امیرآبادی
میهمان
شیدا امیرآبادی
21 آذر ، 1402

به جرات می‌تونم بگم دانشگاه فردوسی از جمله بهترین پردیس های دانشگاهی رو بین دانشگاه های کشور داره.
دانشگاه فردوسی مشهد در حال حاضر بیش از 23000 دانشجو، 800 عضو هیات علمی، 110000 دانش آموخته، 1700 دانشجوی بین الملل، 435 رشته تحصیلی و 63 گروه آموزشی داره.

34
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x