کد خبر: 8774

تاریخ بروزرسانی : 1398/03/11

کافی نبودن مدیران پژوهشی مانع توسعه علمی کشور

منابع آزمون دکتری

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ازاد واحد تهران شمال در جلسه ای اعلام کرد :

انچه در مرحله اول از مدیریت پژوهشی در ذهن ایجاد میشود وجود سمت اجرایی در این حوزه است. اما منظور از ان، توان برنامه ریزی و اجرای هر نوع طرح پژوهشی است. یعنی توان تامین و اداره منابع مالی، نیروی انسانی، ملزومات و تجهیزات اجرای کار و همینطور پیش بینی، برنامه ریزی و سازمان دهی در راستای انجام فرایندهای لازم تا رسیدن به هدف است.

مانع اصلی توسعه علمی و نقش آفرینی پژوهش‌های علمی در جامعه کمبود افراد مبتکر و دانشمند ،امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی و منابع مالی نیست بلکه کمبود مدیران پژوهشی است. یعنی افرادی که با داشتن توان مدیریت پروژه‌های تحقیقاتی دارای حد اقل آگاهی نسبت به مسایل اقتصادی و بازرگانی، امور حقوقی و روابط عمومی باشند.

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز 1403

دلیل کمبود این افراد در دانشگاه‌ها این است که عمده پروژه‌های دانشگاهی به صورت انفرادی یا همکاری استاد و دانشجو اتفاق می‌افتد. کمتر در دانشگاه پروژه‌های تحقیقاتی دیده می‌شود که که به صورت گروهی و با حضور تخصص‌های مختلف روی دهد. در نتیجه آن انبوه پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری است که عمدتاً تاثیری در اقتصاد، جامعه و صنعت ندارند و در کتابخانه‌ها بایگانی می‌شوند.

لذا ضروری است در برنامه‌های آینده دانشگاه به تربیت و آموزش مدیران پژوهشی توجه ویژه گردد.

 www.phdphd.org

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x