کد خبر: 7227

تاریخ بروزرسانی : 1402/03/17

فرصت شغلی دکتری چوب چگونه خواهد بود ؟

منابع آزمون دکتری

فرصت شغلی دکتری چوب

فرصت شغلی دکتری چوب چگونه خواهد بود ؟ 

نیروی انسانی زیربنای توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی هر جامعه را تشکیل می‌دهد. به همین جهت، تربیت انسانهای کاردان، آگاه، دانا، توانا و متناسب با تقاضای بازار کار در صدر وظایف و اهداف مراکز تربیتی، حرفه‌ای و علمی، به‌ویژه نظام آموزش‌عالی در کلیه کشورها اعم از توسعه‌یافته و یا در حال توسعه قرار می‌گیرد.بررسی مسایل اشتغال به میزان زیادی نیازمند بررسی مسایل آموزشی در جوامع می باشد، (رفع ممنوعیت اشتغال دانشجویان دکتری در ساعات غیر تحصیلی) مسأله تعیین سیستم آموزشی کشورها نیز همچون انتخاب نوع تکنولوژی و سایر برنامه ریزی های اقتصادی باید در قالب نظام سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بر اساس شرایط حاکم بر کشورهای در حال توسعه بنا شود. به نظر می‌رسد که در صنعت کشور و به ویژه در صنایع چوب و کاغذ نیروی انسانی متخصص و ماهر آنچنان که شایسته است مورد استفاده قرار نگرفته اند و  از طرفی بهره وری پایدار و خلاقیت و نوآوری در گرو کار آفرینی و نیروی انسانی کارآمد و اثر بخش و هوشمند و متعهد است. بنابراین هدف از این تحقیق شناسایی مشکلات صنایع چوب کشور بویژه نیروی انسانی ماهر و متخصص و ارائه راهکارهای مناسب برای حل آن می‌باشد.

هدف این رشته تربیت کارشناسانی است که با کسب مهارت و دانش های لازم، با انواع چوب و خواص آن، ساختمان و درجه بندی چوب و کاغذ، اقتصاد چوب، کاربردهای آن در صنعت و نحوه نگهداری و حفاظت از آن آشنا می شوند و می توانند معلومات و دانسته های خود را، در جهت بهبود بهره وری از منابع چوب و کاغذ به کار گیرند.

توانایی : این گرایش به مراحل رویش و تولید چوب و فرآوری چوب می پردازد. پس داوطلب باید به دروسی مثل زیست شناسی گیاهی، فیزیک و شیمی علاقه مند باشد. داشتن روحیه تحقق و جستجو در این رشته نقش موثری در پیشرفت دانشجویان دارد.

برخی دروس تخصصی : سازه های چوبی ، بازار چوب ، چوب بری ، تشریح و تشخیص چوب ، تخته فیبر

گرایش‌ها(در مقطع کارشناسی) : این رشته در مقطع کارشناسی فاقد گرایش می باشد

گرایش‌ها(در مقطع کارشناسی ارشد) : مهندسی صنایع چوب – مهندسی فرآورده های چند سازه چوب –مهندسی حفاظت و اصلاح چوب – مهندسی بیولوژی و آناتومی چوب- صنایع خمیر وکاغذ

گرایش‌ها(در مقطع دکترا) : امکان ادامه تحصیل در مقطع دکتری وجود دارد.

موقعیت شغلی : فارغ التحصیل گرایش چوب و کاغذ، می تواند در اجرای امور پژوهشی در صنایع چوب و کاغذ و قبول مسئولیت مدیر فنی در بخش دولتی و خصوصی مجتمع های چوب و کاغذ، با سازمان های مربوطه، مشارکت فعالی داشته باشد.

کارخانه های کاغذسازی و مقواسازی، وزارت صنایع و کارخانه های صنایع چوب و تولید مبلمان، میز و صندلی از دیگر مراکزی هستند که فارغ التحصیلان می توانند در آن جا مشغول به کار شوند.

 www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x