کد خبر: 7041

تاریخ بروزرسانی : 1402/11/12

آینده شغلی و بازارکار دکتری رشته برنامه ریزی درسی

منابع آزمون دکتری

بازارکار دکتری رشته برنامه ریزی درسی

آینده شغلی و بازارکار دکتری رشته برنامه ریزی درسی

در این مقاله به آینده شغلی و بازارکار دکتری رشته برنامه ریزی درسی خواهیم پرداخت، هر رشته ای دارای بازارکار و آینده شغلی مناسب همان شغل است. آینده شغلی و بازارکار دکتری رشته برنامه ریزی درسی چگونه است؟ هدف از رشته  برنامه ریزی درسی، تربیت متخصصانی است که قادر باشند با توجه به تغییران نظام آموزشی و ضرورت های موجود ، اصلاحات و تغییرات مناسبی در برنامه ریزی درسی مقاطع مختلف ایجاد نمایند.

دروس امتحانی رشته برنامه ریزی درسی

رشته برنامه ریزی درسی از بهترین رشته های علوم انسانی است ؛ بنابر احساس ضرورت تربیت افراد متعهد و تخصصی که قادر باشند نظام آموزش و پرورش و برنامه های آموزشی و درسی آنرا و هر یک وهمه مقاطع تحصیلی مورد بررسی و تجریه و تحلیل قرار داده و طرح ها و برنامه های مناسب و اصولی رابرای ترمیم و یا تغییر برنامه ها ارائه نمایند این رشته در دانشگاه ها در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ایجاد شده است. انتظار می رود دانشجویان دکتری برنامه ریزی درسی با گذراندن این دوره و ضمن آشنایی با یک سری اطلاعات کلی در زمینه دانش برنامه درسی و ابعاد آن با چگونگی و مبانی آن آشنا شوند. مبانی برنامه ریزی درسی شامل مباحث مربوط به فلسفه و ماهیت دانش، فرهنگ و جامعه، فرد و نظریه های یادگیری می باشد. همچنین با طراحی، ساخت، تولید و اجرای برنامه درسی، بتوانند به بینش و آگاهی در این زمینه دست یابند. در عمل هم بتوانند حداقل یکی از مراحل طراحی، تولید و یا اجرا را با یکی از عناصر برنامه درسی، پیاده نمایند.

حقوق ماهیانه مددکار اجتماعی چقدر است؟

با بررسی های دقیق می توانیم اذعان کنیم که موقعیت‌های شغلی بسیاری برای فارغ‌التحصیلان برنامه ریزی درسی وجود دارد.چون کشور ما، یکی از کشورهای در حال رشد و توسعه است و بدون بهره‌گیری از شاخه‌های مختلف آموزشی، نمی‌تواند توسعه همه جانبه داشته باشد. در نتیجه رشته هایی در حوزه برنامه ریزی درسی ، آموزش و پرورش و علوم انسانی هست بسیار میتواند بازارکار خوبی داشته باشد.(مطالعه بازارکار سایر رشته ها توصیه میشود)

موقعیت های شغلی برنامه ریزی درسی

در حال حاضر فارغ‌التحصیلان برنامه ریزی درسی در درجه اول جذب آموزش و پرورش می‌شوند. تعدادی نیز در سازمان‌های دولتی از جمله سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ ریزی و برنامه‌ و بودجه فعالیت می‌کنند. گفتنی است که فارغ‌التحصیلان مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی مجوز تأسیس آموزشکده‌های درسی را دارند و در صورت داشتن سرمایه لازم،‌ می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند.

بهترین برنامه ریزی برای مطالعه آزمون دکتری

 www.phdphd.org

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
8 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
میهمان
کاربران ناشناس
15 اسفند ، 1399

سلام دانشجوی علوم تربیتی کارشناسی هستم لطف کنید درمورد موقعیت شغلی ارشد برنامه ریزی درسی و عنوان شغلی در آموزش وپرورش بگید.

ساینا
میهمان
ساینا
2 بهمن ، 1399

سلام من ارشد برنامه ریزی درسی قبول شدم ولی نمی‌دونم ارزش خواندن دارد برای جذب آموزش و پرورش یا مدیریت آموزشی بهتر است

Hani
میهمان
Hani
31 اردیبهشت ، 1399

سلام خسته نباشيد من ليسانس فيزيک دارم و ميخوام ارشد برنامه ريز درسي بخونم بازار کارش بهتر يا مديريت آموزشي ممنون ميشم جواب بديد

حسن افشاری
میهمان
حسن افشاری
15 اردیبهشت ، 1399

سلام و عرض ادب ببخشید بنده کارشناسیمو مدیریت صنعتی خوندم، اگر بخوام ارشدمو برنامه ریزی درسی بخونم مشکلی در استخدامی های آینده برام پیش نمیاد؟

زهراعبدالملکی
میهمان
زهراعبدالملکی
3 آبان ، 1398

سلام خسته نباشید من کارشناسی حقوق خوندم الان میخوام ارشدم رو رشته برنامه ریزی درسی بخونم ودراخر جذب آموزس وپرورش بشم‌ سوالی که دارم اینه من که رشته لیسانس وارشدم باهم نامرتبطه در جذب آموزش وپرورش برام مشکلی پیش نمیاد

8
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x