کد خبر: 77301

تاریخ بروزرسانی : 1402/12/06

ارائه سه دفترچه و سه پاسخنامه به داوطلبان آزمون دکتری 1403

منابع آزمون دکتری

ارائه سه دفترچه و سه پاسخنامه به داوطلبان آزمون دکتری 1403

ارائه سه دفترچه و سه پاسخنامه به داوطلبان آزمون دکتری 1403

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، در جلسه آزمون به همه داوطلبان آزمون دکتری 1403 به ترتیب سه بسته نایلونی داده خواهد شد: ابتدا بسته اول حاوی سوالات آزمون زبان انگلیسی عمومی (دفترچه شماره یک) همراه با پاسخنامه شماره یک، سپس بسته دوم حاوی سوالات آزمون دروس استعداد تحصیلی (دفترچه شماره دو) همراه با پاسخنامه شماره دو و در نهایت بسته سوم حاوی سوالات تخصصی (دفترچه شماره سه) همراه با پاسخنامه شماره سه است که داوطلبان باید نسبت به پاسخ‌گویی به سوالات هریک از دفترچه‌های مذکور در همان پاسخنامه‌های مربوطه اقدام کنند.
الف) آزمون زبان انگلیسی عمومی (شماره ۱): دفترچه شماره یک آزمون شامل سوالات زبان انگلیسی عمومی (۴۰ سوال) است که همه داوطلبان باید در مدت ۴۰ دقیقه درخصوص پاسخ‌گویی به آنها در پاسخنامه شماره ۱ اقدام کنند.
ب) آزمون استعداد تحصیلی (شماره ۲): دفترچه شماره دو آزمون شامل سوالات استعداد تحصیلی (۲۵ سوال) است که همه داوطلبان باید در مدت ۵۰ دقیقه درخصوص پاسخ‌گویی به آنها در پاسخنامه شماره ۲ اقدام کنند. (نحوه مطالعه استعداد تحصیلی در آزمون دکتری)

ضرایب دروس آزمون دکتری 1403 و رشته‌گرایش‌ها، دروس امتحانی کنکور (Ph.D)

تذکر: این دفترچه شامل چهار بخش است که بخش‌های ۱ تا ۳ مشترک برای تمام متقاضیان گروه‌های امتحانی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، دامپزشکی و زبان است و متقاضیان صرف‌ِنظر از اینکه در چه گروه امتحانی هستند، باید به سوالات این سه بخش پاسخ دهند.

لینک دریافت کارت شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری PH.D(نیمه متمرکز) سال۱۴۰۳

دریافت دفترچه سوالات آزمون دکتری سال 1403

کلید اولیه سوالات آزمون دکتری

نکته مهم در پاسخگویی به آزمون استعداد تحصیلی

در بخش چهارم، آزمون استعداد تحصیلی شامل دو قسمت است که قسمت اول بخش چهارم، شامل سوالات استعداد منطقی است که متقاضیان تمام گروه‌های امتحانی به‌جز گروه امتحانی فنی و مهندسی باید به سوالات این قسمت پاسخ دهند و قسمت دوم بخش چهارم، شامل سوالات استعداد تجسمی است که فقط متقاضیان گروه امتحانی فنی و مهندسی باید به سوالات آن پاسخ دهند. متقاضیان گروه‌های امتحانی در این قسمت باید به سوالات مخصوص به خود را پاسخ دهند.

سرفصل درس استعداد تحصیلی آزمون دکتری

ج) آزمون تخصصی (شماره ۳): دفترچه شماره سه آزمون شامل سوالات دروس تخصصی مربوط به هریک از کدرشته‌های امتحانی است و داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، دامپزشکی و زبان در مدت زمان ۱۰۵ دقیقه و داوطلبان گروه‌های آزمایشی: علوم پایه و فنی و مهندسی در مدت زمان ۱۳۵ دقیقه به سوالات اختصاصی خود در پاسخنامه شماره ۳ پاسخ خواهند داد.
نکته مهم: متقاضیان با توجه به مجموعه امتحانی که در آن ثبت‌نام کرده‌اند، لازم است قبل از حضور در جلسه آزمون، به دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ مراجعه کرده و بر اساس رشته / گرایش‌هایی که تمایل به انتخاب و تحصیل در آن ها را دارند، مواد امتحانی آزمون تخصصی آن رشته / رشته‌ها (دفترچه شماره ۳) را تعیین کنند و در هنگام آزمون، صرفاً به سوالات مرتبط به آن رشته / رشته‌ها در دفترچه سوال پاسخ دهند.

ارائه سه دفترچه و سه پاسخنامه به داوطلبان آزمون دکتری 1403

توضیح سازمان سنجش در خصوص نحوه توزیع سؤالات آزمون دکتری

 

گروه های آزمایشیتعداد سوالات زبان انگلیسی (دفترچه شماره 1)زمان لازم برای پاسخ گوییتعداد سوالات استعداد تحصیلی (دفترچه شماره 2)زمان لازم برای پاسخ گوییزمان لازم برای پاسخ گویی دفترچه اختصاصی (دفترچه شماره 3 )
علوم انسانی4040 دقیقه2550 دقیقه105 دقیقه
علوم پایه4040 دقیقه2550 دقیقه135 دقیقه
فنی مهندسی4040 دقیقه2550 دقیقه135 دقیقه
کشاورزی4040 دقیقه2550 دقیقه105 دقیقه
تربیت بدنی4040 دقیقه2550 دقیقه105 دقیقه
هنر4040 دقیقه2550 دقیقه105 دقیقه
زبان4040 دقیقه2550 دقیقه105 دقیقه
مطلب پیشنهادی :  آمار داوطلبان انتخاب رشته کننده 67 هزار نفر

مهمترین تغییرات کنکور دکتری ۱۴۰۳

آزمون مقطع دکتری (نیمه‌متمرکز) «Ph.D» سال ۱۴۰۳ بعدازظهر روز جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ در ۱۵۴ شهر کشور برای پذیرش در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برگزار می‌شود.
فرآیند برگزاری آزمون از ساعت ۱۴:۳۰ بعدازظهر آغاز و درهای ورود به جلسه حوزه‌های برگزاری در ساعت ۱۴:۰۰ (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد، داوطلبان باید قبل از بسته‌شدن درهای ورودی در محل حوزه امتحانی خود حاضر باشند.

به عنوان مثال، متقاضی که در مجموعه امتحانی علوم جغرافیایی با کد ۲۱۰۳ ثبت‌نام نموده است، چنانچه صرفاً مایل به انتخاب رشته جغرافیای سیاسی یا جغرافیای نظامی است، باید به دروس «روش تحقیق در جغرافیا»، «جغرافیای سیاسی (مبانی و ایران)» و «اصول و مفاهیم ژئوپلیتیک ـ نظریه‌های جغرافیای سیاسی» پاسخ دهد و متقاضی انتخاب رشته جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری یا برنامه‌ریزی آمایش سرزمین باید صرفاً به سؤالات «روش تحقیق در جغرافیا»، «جغرافیای شهری (مبانی و ایران)» و «نظریه‌ها و دیدگاه‌های توسعه شهری ـ تکنیک‌ها و مدل‌های برنامه‌ریزی شهری» پاسخ دهد.

تشریح فرایند برگزاری آزمون دکتری 1403

رقابت ۵۰ هزار نفر داوطلب

بیش از ۵۰ هزار نفر داوطلب در گروه امتحانی علوم انسانی شامل ۲۹، علوم پایه ۱۴، فنی و مهندسی ۲۰، کشاورزی و منابع طبیعی ۱۸، هنر ۷، دامپزشکی ۱۹ و گروه امتحانی زبان شامل ۶ مجموعه امتحانی و در مجموع در ۱۱۳ مجموعه امتحانی با هم به رقابت می‌پردازند.
کارت شرکت در آزمون از روز دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت.
داوطلبان آزمون دکتری 1403 ، برای شرکت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین شده به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای (شامل نام‌خانوادگی و نام، کد ملی و تاریخ تولد) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده، شماره سریال و کد پیگیری و …) از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه و براساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند.
برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.
در ورودی ِحوزه‌های امتحانی رأس ساعت ۱۴:۰۰ (دو) بسته خواهد شد، لذا داوطلبان لازم است قبل از بسته‌شدن درهای ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 2 رای ها
امتیاز بدهید
guest
10 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صالحی
میهمان
صالحی
28 بهمن ، 1402

سلام وقتتون بخیر من میخواستم از پایان نامه ام کتاب چاپ کنم.
لطف میکنید درخصوص زمانی که طول میکشه آماده شه و هزینه اش راهنمایی بفرمایید.
ودر چه انتشاراتی چاپ میشه؟

داوطلب phd
میهمان
داوطلب phd
28 بهمن ، 1402

سلام
امسال خیلی تغییر دادند ، بدتر از همه بعد از ظهر بودن است
ای خدا

ثریاخانلو
میهمان
ثریاخانلو
27 بهمن ، 1402

ولی این کد ترکیب چیست؟

ناشناس
میهمان
ناشناس
27 بهمن ، 1402

به خاطر وسواسی که دارم همیشه دنبال بهترین ها هستم و برای هر چیزی خیلی سرچ می کنم. به همین دلیل سایت های خیلی زیادی را گشتم. تنها سایت معتبر و علمی سایت شماست.

علی رضا
میهمان
علی رضا
27 بهمن ، 1402

سلام من با معدل ترم دوم ارشدم ثبت نام کردم، فعلا نمرات دروس ترم سوم که این ترم میشد اعلام نشدن، اگر یه زمانی اعلام نشنو من نتونم معدلمو قبل از کنکور اصلاح کنم، در اینده برام مشکلی پیش نمیاد؟
لطفا اگر کسی میدونه کمک کنه

علی رضا
میهمان
علی رضا
27 بهمن ، 1402
پاسخ به  admin

خیلی ممنون بابت پاسخگویی

Mohammad
میهمان
Mohammad
27 بهمن ، 1402

چه بخشی به سوالات زبان اضافه شده که تعداد سوالات شده ۴۰تا؟
همچنین چه بخشی از استعداد تحصیلی حذف شده که تعداد سوالات شده ۲۵تا؟

10
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x