کد خبر: 74798

تاریخ بروزرسانی : 1402/11/28

نتایج پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان دکتری دانشگاه تهران اعلام شد

منابع آزمون دکتری

نتایج پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان دکتری دانشگاه تهران اعلام شد

نتایج پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان دکتری دانشگاه تهران اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، به نقل از دانشگاه تهران، ثبت‌نام غیرحضوری (الکترونیکی) پذیرفته‌شدگان دکتری تخصصی بدون آزمون استعدادهای درخشان سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، طی روزهای جمعه ۱۲ آبان و شنبه ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۲ انجام می‌شود و ثبت‌نام حضوری در روز یکشنبه ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۲ در محل دانشکده حکمرانی صورت خواهد گرفت.
پذیرفته‌شدگان لازم است با مراجعه به سامانه reg.ut.ac.ir نسبت به ثبت‌نام غیرحضوری اقدام نموده و جهت تکمیل فرم صلاحیت عمومی به نشانی http://sd.sanjesh.org مراجعه نمایند.
نتایج پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی بدون شرکت در آزمون و با استفاده از سهمیه استعداد درخشان دکتری دانشگاه تهران برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ دانشکده حکمرانی به شرح جدول زیر است :

‫نام‬‏‫نام خانوادگی‬‏‫دانشگاه/ گروه/ رشته/ گرایش/ دوره‬‏
‫احسان‬‏‫آقامحمدی‬‏‫دانشگاه تهران/ گروه حکمرانی اقتصادی‬‏
‫محدثه‬‏‫بشیرمشهدی‬‏‫دانشگاه تهران/ گروه حکمرانی اقتصادی‬‏
‫مینا‬‏‫جامع‬‏‫دانشگاه تهران/ گروه حکمرانی اقتصادی‬‏
‫مهدی‬‏‫کاظم زاده‬‏‫دانشگاه تهران/ گروه حکمرانی اقتصادی‬‏
‫علی‬‏‫وحیدیان‬‏‫دانشگاه تهران/ گروه حکمرانی اقتصادی‬‏
‫سارا‬‏‫محسنین‬‏‫دانشگاه تهران/ گروه حکمرانی انرژی‬‏
‫امیرمحمد‬‏‫مغانی‬‏‫دانشگاه تهران/ گروه حکمرانی انرژی‬‏
‫محمدمهدی‬‏‫باقیان زارچی‬‏‫دانشگاه تهران/ گروه حکمرانی آموزش‬‏
‫مهدیه‬‏‫دهقان نیری‬‏‫دانشگاه تهران/ گروه حکمرانی آموزش‬‏
‫حمید‬‏‫رفیعی افوسی‬‏‫دانشگاه تهران/ گروه حکمرانی آموزش‬‏
‫روح اله‬‏‫راهدار‬‏‫دانشگاه تهران/ گروه حکمرانی آموزش‬‏
‫میلاد‬‏‫شیردل‬‏‫دانشگاه تهران/ گروه حکمرانی آموزش‬‏
‫ریحانه‬‏‫قناعتی‬‏‫دانشگاه تهران/ گروه حکمرانی آموزش‬‏
‫مهسا‬‏‫صدیقی‬‏‫دانشگاه تهران/ حکمرانی فرهنگی- اجتماعی/ جمعیت و خانواده‬‏
‫فاطمه‬‏‫قره چمنی‬‏‫دانشگاه تهران/ حکمرانی فرهنگی- اجتماعی/ جمعیت و خانواده‬‏
‫مهدی‬‏‫ملکی‬‏‫دانشگاه تهران/ حکمرانی فرهنگی- اجتماعی/ جمعیت و خانواده‬‏
‫مریم‬‏‫آقاجانی‬‏‫دانشگاه تهران/ گروه حکمرانی آب‬‏
‫حمیده‬‏‫باصری باغ‬‏‫دانشگاه تهران/ گروه حکمرانی آب‬‏
‫بیتا‬‏‫زمانی‬‏‫دانشگاه تهران/ گروه حکمرانی آب‬‏
‫حسین‬‏‫امیری‬‏‫دانشگاه تهران/ گروه حکمرانی سلامت‬‏
‫نجمه‬‏‫کی نژاد‬‏‫دانشگاه تهران/ گروه حکمرانی سلامت‬‏
‫رضوان‬‏‫واشقانی فراهانی‬‏‫دانشگاه تهران/ گروه حکمرانی سلامت‬‏
‫حمیده‬‏‫قهرمانی‬‏‫دانشگاه تهران/ گروه حکمرانی علم و فناوری‬‏
‫مریم‬‏‫محمدزاده‬‏‫دانشگاه تهران/ گروه حکمرانی علم و فناوری‬‏
‫مسعود‬‏‫علیزاده‬‏‫دانشگاه تهران/ گروه حکمرانی کشاورزی‬‏
‫سارا‬‏‫کرمی‬‏‫دانشگاه تهران/ گروه حکمرانی کشاورزی‬‏
‫شقایق‬‏‫علیزاده‬‏‫دانشگاه تهران/ گروه حکمرانی محیط زیست‬‏
‫سما‬‏‫قنبری‬‏‫دانشگاه تهران/ گروه حکمرانی محیط زیست‬‏

پذیرش دانشجوی استعداد درخشان دکتری دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران

‌ضوابط گزینش دانشجو

مصوب یکصد و پنجاه و یکمین جلسه مورخ ۱۳۶۷.۳.۱۷ و یکصد و پنجاه و دومین جلسه مورخ ۱۳۶۷.۳.۲۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی ‌شماره: .۱۱۱۰‌دش – تاریخ: ۶۷.۳.۳۱ کسانی که واجد هر یک از مراتب ذیل باشند از ورود به دانشگاه محروم خواهند بود:
‌الف – معتادین به مواد مخدر.
ب – کسانی که اشتهار به فحشاء دارند (‌مراد از فحشاء رشوه و غیبت و امثال اینها نیست).
‌تذکر: این اشتهار باید آشکار باشد و نیازی به تحقیق نداشته باشد.
ج – معاندین با نظام جمهوری اسلامی (‌و نه معترضین).
۲ – کسانی که با اخذ تعهد در دانشگاه پذیرفته می‌شوند.
‌از کسانی که در حق آنان وزارت اطلاعات یا مراجع قانونی گزارشهایی مشعر بر فساد اخلاقی یا فعالیتهای سیاسی داده باشند در هنگام ورود به دانشگاه‌تعهد گرفته می‌شود که رفتار خود را اصلاح کنند.
تذکر: حتی‌المقدور باید سعی شود که تعداد این قبیل اشخاص زیاد نباشد تا مسأله تعهد گرفتن لوث نگردد.
۳ – کلیه مقررات و آیین‌نامه‌های قبلی مربوط به امر گزینش (‌به استثنای ضوابط رشته‌های دبیری و برخی از رشته‌های گروه علوم انسانی و گروه پزشکی‌که حسب تصویب جلسه ۱۵۲ مورخ ۶۷.۳.۲۴ مقرر گردیده است شورای مشترک کمیسیونهای ۱ و ۲ شورای عالی ضوابط مذکور را بررسی و نتیجه را‌جهت اخذ تصمیم به شورای عالی ارائه نماید) مغایر با مواد فوق ملغی است.
۴ – آیین‌نامه اجرایی این مصوبه توسط هیأت گزینش دانشجو تهیه و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد رسید. در این آیین‌نامه لازم است‌قید شود که تحقیق و پرس و جو از محل اقامت و کار و همسایگان نباید به عمل آید.

جدول زمان‌بندی فرایندهای آزمون دکتری منتشر شد

هرآنچه درباره دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )
لازم است بدانید :

اطلاعیه های دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )

سوالات مصاحبه دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی پردیس کیش دانشگاه تهران

جدیدترین آیین نامه دکتری بدون آزمون ( استعداد درخشان )

راهنمای مصاحبه آزمون دکتری سراسری و آزاد

پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها در سال تحصیلی 1403 -1402

کسب حداکثر امتیاز مصاحبه دکتری

چگونه در مصاحبه دکتری پذیرفته شویم؟ ؛ کارگاه آموزش و مشاوره

اطلاعیه پذیرش دکتری استعداد درخشان دانشگاه تهران سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳

✔️✔️آینده شغلی دانش‌آموختگان دانشکده حکمرانی

رئیس دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران، درباره آینده شغلی دانش‌آموختگان این دانشکده چنین اظهار داشت: دانشکده میان‌رشته‌ای حکمرانی، کمک می‌کند تا حکمرانان آینده خدمات بهتری به جامعه ارائه دهند. هدف این دانشکده ایجاد ظرفیت حکمرانی برتر به سوی مسئولیت‌پذیرتر کردن، پاسخگو‌تر کردن، هدف‌مند‌تر کردن و افزایش ظرفیت سیستم حکمرانی است؛ به گونه‌ای که حکمرانان آینده با قابلیت‌های بیشتر و بهتری در خدمت حل مسائل اجتماعی قرار گیرند. بدیهی است با توجه به اینکه دانشکده قصد ندارد ظرفیت دانشجویان حکمرانی را بی‌پروا افزایش دهد و دانش‌آموختگان دانشگاه تهران معمولا مورد توجه نهادهای دولتی و خصوصی‌اند، در صورتی که بتوانند به شایستگی کافی برای عنوان «دانش‌آموختگی این دانشکده متمایز و ممتاز» دست یابند، مشکل اشتغال نخواهند داشت.
وی با بیان اینکه دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران، با هدف توسعه مطالعات میان رشته‌ای و چند رشته‌ای و همچنین به منظور استفاده از ظرفیت دستاوردهای علمی دانشگاه‌ها در جهت خدمت به جامعه طراحی و ایجاد شده است؛ بیان داشت: ظرفیت‌های علمی گوناگون نظیر جامعه‌شناسی، روانشناسی، اقتصاد، علوم سیاسی، مدیریت، پزشکی، مهندسی، علوم پایه، علوم زیستی و کشاورزی و نظایر آن، دستاوردهای ارزشمندی دارند که معمولا به صورت بدیع و دقیق، به محافل علمی عرضه می‌شوند؛ اما کمتر به ساحت خط مشی و عمل حکمرانی راه می‌یابند. در دانشکده حکمرانی، درپی آن هستیم که مهارت‌های لازم به منظور راهیابی این دستاوردها به ساحت خط مشی و عمل حکمرانی در دانش‌آموختگان این دانشکده ایجاد گردند. امید داریم که سیستم حکمرانی ما از این طریق بتواند در آینده به گونه‌ای دانش‌مبناتر، سالم‌تر و خردمندانه‌تر به جامعه خدمت کند.(حقوق ماهیانه مددکار اجتماعی چقدر است؟)

مطلب پیشنهادی :  اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال 1403

رئیس دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: اینکه دانش‌آموختگان دانشکده حکمرانی جذب کدام بخش از بازار کار می‌شوند، به عوامل گوناگونی بستگی دارد. ما بخشی از آن‌ها را برای کمک به دولتمردان و کارگزاران دولتی و حکومتی، بخشی از آن‌ها را برای کمک به مدیریت بهتر سایر سازمان‌های عمومی، سیستم‌های تعاونی، بهبود ظرفیت‌های مدیریت و حکمرانی شهری، بهبود عملکرد شهرداری‌ها و حتی بخشی از آن‌ها را برای ارائه مشاوره به شرکت‌ها و موسسه‌های خصوصی، برای انطباق اثربخش با سیستم حکمرانی، پرورش می‌دهیم.

دکتر پورعزت با تاکید بر اینکه «اگر می‌خواهیم منافع ملی را بهتر محقق کنیم، باید در دانش حکمرانی قوی‌تر عمل کنیم.»، اظهار کرد: ما بهترین استعدادهای کشور را در دانشکده حکمرانی جذب می‌کنیم و در بهترین سیستم‌های آموزش حکمرانی موجود و در دسترس کشور، پرورش می‌دهیم و امیدواریم که آن‌ها نیز استعداد خود را شکوفا سازند و بتوانند اعتماد جامعه را جلب کنند و به جایگاه‌های شایسته‌ای که ما آنان را برای خدمت در آن جایگاه‌ها پرورش می‌دهیم، برسند.

فراخوان دکتری بدون آزمون دانشگاه علوم دریایی خرمشهر

وی افزود: ما پیش از این فقط در رشته آینده‌پژوهی دانشجو داشتیم که با زحمات بی‌وقفه استادان جذب شده، به ویژه در معاونت علمی و کمیته تلفیق رشته‌های دانشکده، این فرصت فراهم شد که تعداد مقطع-رشته‌های دانشکده به بیست مورد برسد. ما این توفیق را حاصل همکاری معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه عالی دفاع ملی می‌دانیم و از همه آنها سپاسگزاریم.

 

پردرآمدترین رشته های علوم انسانی چه خواهد بود ؟
 

**کدام گروه‌های علمی در دانشکده حکمرانی فعال هستند؟

دکتر حسین ایمانی، معاون علمی دانشکده حکمرانی نیز درباره گروه‌های فعال در دانشکده حکمرانی اعلام کرد: دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران در 4 گروه آموزشی حکمرانی عمومی، حکمرانی خدمات عمومی و زیربنایی، حکمرانی کشاورزی، آب و منابع طبیعی و حکمرانی فرهنگی-اجتماعی فعالیت می‌کند. گروه حکمرانی عمومی شامل بخش‌های حکمرانی اداری و حکمرانی مالی- بازرگانی؛ گروه حکمرانی خدمات عمومی و زیربنایی شامل بخش‌های حکمرانی توسعه پایدار، حکمرانی انرژی و حکمرانی سرزمین؛ گروه حکمرانی کشاورزی، آب و منابع طبیعی شامل بخش‌های حکمرانی آب و حکمرانی کشاورزی و منابع طبیعی؛ و گروه حکمرانی فرهنگی- اجتماعی شامل بخش‌های سلامت و رفاه، آموزش، فرهنگ و خانواده و نوآوری و آینده است.

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 3 رای ها
امتیاز بدهید
guest
34 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد مهدی
میهمان
محمد مهدی
24 آذر ، 1402

همیشه از خوابگاه فاطمیه دانشکده فیزیک و برج میلاد دیده می شود.میوه فروشی و…هم تو همون محدوده است. اتوبوس از خوابگاه یه دانشگاه می برد حدود ۲۰دقیقه اتوبوس شهری هم به میدان انقلاب و خیابان ولیعصر می رود .

سالن مطالعه ی دانشکده بسیار زیباست و می توان چندین ساعتی به مطالعه پرداخت که در طبقه دوم در نزد گروه انگل شناسی دامپزشکی واقع است.
خوابگاه متاهلین جلال آل احمد هم در مسیر سرویس خوابگاه دانشگاه است .

ابراهیم
میهمان
ابراهیم
19 آذر ، 1402

محل برگزاری تمام کلاس ها و همچنین آزمایشگاه های این رشته، در پردیس فنی امیرآباد دانشگاه تهران می باشد. برخی از کلاس ها و آزمایشگاه ها در ساختمان قدیم و برخی دیگر در ساختمان جدید دانشکده برق و کامپیوتر برگزار می گردند. تمامی کلاس ها پروژکتور داشته و همچنین بعضی از کلاس های ساختمان قدیم دارای دوربین و نمایشگر جهت نمایش تخته به دانشجویان انتهای کلاس می باشند.
متاسفانه امکانات دانشکده از قبیل سایت و سالن مطالعه بسیار ضعیف است. خیلی از مواقع در سایت دانشکده صندلی برای نشستن وجود ندارد. اما دانشجویان می توانند درصورت داشتن مجوز حضور در آزمایشگاه، در آزمایشگاه ها مطالعات و بحث ها را دنبال کنند.
کلاس ها امکانات مناسبی دارند، و سطح کلاس های درسی نیز بسیار پیشرفته و عالی می باشد. تمامی اساتید گروه در بهترین دانشگاه های جهان تحصیل کرده و با علم و فناوری روز آشنا هستند.
آزمایشگاه ها متاسفانه بودجه کافی برای ساخت و سفارش آی سی ندارند و بیشتر کارها در مقطع ارشد، در حد شبیه سازی است.
در حال حاضر مدیر گروه الکترونیک دانشگاه، دکتر شیخایی می باشند که بسیار دلسوز، با سواد، با اخلاق و انسان شریفی هستند. فهرست کامل اساتید گروه الکترونیک را می توان در سایت دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران مشاهده نمود. در این سایت همچنین رزومه اساتید، موضوع مقالات و موضوع پایان نامه های دانشجویان ایشان قابل مشاهده می باشد.

مالکی
میهمان
مالکی
13 آبان ، 1402

بچه ها بنظر من این دانشگاه مثل علمی کاربردی است و فقط برای افرادی خاصی است
مثلا من که هادی میتوانم کنکور دهم و رزومه ام عالیه ، منو قطعا نمیگیرند
حالا باز اگه تجربه داره بگه

دکتر مردانی
میهمان
دکتر مردانی
11 آبان ، 1402

می‌توان خیلی هم مته به خشخاش نگذشت و گفت همان‌طور که دانشگاه غیر انتفاعی علم و فرهنگ (‌زیر نظر وزارت علوم) دانشکدۀ گردش‌گری داشت و دانشگاه تهران نداشت و برای دانشگاه تهران هم دانشکدۀ گردشگری ایجاد کرده‌اند دیدند دانشگاه دفاع ملی هم مدرسه حکم‌رانی دارد و دانشگاه تهران ندارد، ایجاد کردند.

سعید نیک بال
میهمان
سعید نیک بال
11 آبان ، 1402

اول این که تنها چند سال قبل و در شهریور 1397 «مدرسۀ حکم‌رانی شهید بهشتی» در خیابان قائم مقام فراهانی افتتاح شد و هر بار که از جلسات تخصصی وزارت ارشاد خارج می‌شدم مایل بودم سری به آن بزنم ببینم وابسته به کجاست و چه کاری انجام می‌دهند و چرا «مدرسه»؟ و نه حتی «مدرسۀ عالی» در حالی که می‌دانیم ما ایرانیان علاقۀ بسیار داریم عنوان‌ها را مدام بزرگ‌تر کنیم.

ناشناس
میهمان
ناشناس
11 آبان ، 1402
پاسخ به  سعید نیک بال

حدس می‌زدم ابتدا مدرسه است بعد مدرسۀ عالی می‌شود و سپس دانشکده و حتی به دانشگاه هم می‌رسد. در تارنمای خود مدرسۀ حکم‌رانی شهید بهشتی البته توضیح داده شده علت انتخاب عنوان مدرسه برای آن است که «‌مکتب متعالی حکم‌رانی اسلامی را تدوین و ارائه کند» و با دانشکده تفاوت دارد «چون در دانشکده‌ها عمدتاً مباحث نظری را به فراگیران ارائه می‌کنند و ارزیابی خاصی در خصوص کسب مهارت واقعی، دانش‌آموخته ندارند، ولی در مدرسه فراگیران به صورت توأمان واقعاً هم مبانی نظری و هم مهارت‌های حکمرانی را یاد می‌گیرند.»

محسنی
میهمان
محسنی
11 آبان ، 1402
پاسخ به  سعید نیک بال

رییس دانشگاه تهران در توضیح هدف تأسیس دانشکدۀ حکم‌رانی گفته «‌هم توان و مهارت مدیریتی و هم توان علمی و مهارت فنی در حوزۀ تخصصی مربوطه» مدّ نظر است. به عبارت دیگر می‌خواهند مدیران آینده هم مهارت مدیریتی داشته باشند هم تحلیل و به خاطر همین در هیأت علمی آن هم تخصص کشاورزی و فنی و آب و انرژی دیده می‌شود هم فلسفه و لابد این آخری برای این که خوب بتوانند تحلیل کنند.

کیوان
میهمان
کیوان
11 آبان ، 1402

هر چند هر‌گاه دولت به دست اصول‌گرایان افتاده علاقۀ وافر و محسوسی به ایجاد دانشکده‌ها و رشته‌های جدید نشان داده‌اند و شخصاً شاهد دو مورد آن در رفت و‌آمدهای روزانه در منطقۀ امیر‌آباد تهران بوده‌ام (‌دانشکدۀ کارآفرینی در محل مهد کودک دانشگاه تهران و دانشکدۀ علوم و فنون نوین در جوار دانشکدۀ دوم فنی) و می‌توان این یک را نیز در همان حد ارزیابی کرد و چندان در آن عمیق نشد

مهمان
میهمان
مهمان
11 آبان ، 1402

حلقۀ مفقوده اما این است که در نگاه توسعه‌یافته مهم نیست چه کسانی حکومت می‌کنند تا ده‌سال دنبال کشف متعهد‌ها باشیم و ده‌سال در پی یاد دادن تخصص و حالا آموزش حکم‌رانی و عمر یک نسل و دو نسل تمام شود. مهم چگونه حکومت‌کردن است. در ساز‌و‌کار دموکراتیک نیروها در حزب پرورش یافته‌اند و احزاب رقیب و رسانه‌ها مدام کیفیت و نحوۀ اعمال قدرت را رصد می‌کنند.

صدقی
میهمان
صدقی
11 آبان ، 1402

در این که هر عالِمی عامل نیست و فاصله بین علم و عمل زیاد است تردیدی نیست. اما اگر قرار بود مشکل مدیریت با دریافت لیسانس در رشته‌های فنی و دکتری در مدیریت حل شود تا کنون شده بود. چون خیلی از مدیران ارشد ما لیسانس فنی دارند ولی دکتری‌شان انسانی است.

منتقد
میهمان
منتقد
11 آبان ، 1402

همواره گفته شده ما خدمت‌گزاریم نه حکومت کننده. با این منطق یا شعار چرا عنوان دانشکده، خدمت‌گزاری نباشد و حکم‌رانی باشد؟

اسماعیلیان
میهمان
اسماعیلیان
11 آبان ، 1402

اگر قرار است بعدتر رشتۀ حکومت به دست اینها سپرده شود پس تربیت قاضی در دانشکدۀ علوم قضایی و حوزه‌های علمیه و تربیت استاد در دانشگاه تربیت مدرس و تربیت دیپلمات در دانشگاه وزارت خارجه چه می‌شود؟ جدای این مگر قرار نیست طبق نص قانون اساسی ادارۀ حکومت از طریق انتخابات باشد؟

ایزدیان
میهمان
ایزدیان
11 آبان ، 1402

سال‌ها پیش که مدرسه تربیت مدرس تأسیس شد و بعد به مدرسه عالی و سپس دانشگاه ارتقا یافت کسانی گفتند استاد، تربیت‌کردنی نیست. کما این‌که دانشگاه تربیت مدرس از عهدۀ تربیت استادانی در اندازۀ دکتر شفیعی کدکنی و دکتر اسلامی ندوشن برنیامده است. استادی آمیزه‌ای از دانش و عشق و مهات است و در طول سالیان به دست می‌آید. از دانشگاه تربیت مدرس هم البته استادان برجسته‌ای برخاسته‌اند اما اگر در دانشگاه تهران هم درس خوانده بودند چنین می‌شدند و بیشتر به دانش و مهارت شخصی خود وابسته‌اند چون اگر تأثیر دانشگاه بود دیگر دانش آموختگان نیز باید چنین می‌شدند.

مهمان
میهمان
مهمان
11 آبان ، 1402

امام صادقی‌ها زبان و اقتصاد هم می‌خوانند و علوم جدید و قدیم را با هم و الگوی اولیه هاروارد بوده ولی امام باقری‌ها بیشتر درگیر علوم حدیث و کمتر علوم جدید هستند و دانشگاه امام حسین علیه‌السلام هم مثل دانشکدۀ افسری به ترتبیت نیروی نظامی برای سپاه مشغول است و صبغۀ نظامی آن می‌چربد و فراگیری دانش آموختگان امام صادق بیشتر است.

مهمان
میهمان
مهمان
11 آبان ، 1402

در بسیاری از دانشگاههای معتر دنیا از حمله هاروارد، اکسفورد، کلگری، ملی سنگاپور و غیره دائر است و هدف آن تربیت حکمران نیست.

مهمان
میهمان
مهمان
11 آبان ، 1402

در دانشگاه های تراز اول دنیا هم school of business یا school of engineering یا نظایر آن را داریم.
در مورد تربیت مدرس تفاوتی که با سایر دانشگاهها داشت این بود که مثلا برای یک دوره فوق لیسانس علاوه بر 38 واحد دروس مصوب وزارت برای تمام دانشگاهها ،حدود 15 واحد درسی عمومی با کاربرد آموزش و تحقیق هم باید میگذراندند. دروسی مثل ادبیات فارسی، روش تدریس، روانشناسی، تعلیم و تربیت و. ..
و در کنار مدرک کارشناسی ارشد باید گواهی صلاحیت مدرسی هم دریافت میروند که بیانگر میزان تسلط فارعالتحصیل به فنون آموزشی و فن بیان بود.

پارسا
میهمان
پارسا
11 آبان ، 1402

حلقۀ مفقوده اما این است که در نگاه توسعه‌یافته مهم نیست چه کسانی حکومت می‌کنند تا ده‌سال دنبال کشف متعهد‌ها باشیم و ده‌سال در پی یاد دادن تخصص و حالا آموزش حکم‌رانی و عمر یک نسل و دو نسل تمام شود. مهم چگونه حکومت‌کردن است. در ساز‌و‌کار دموکراتیک نیروها در حزب پرورش یافته‌اند و احزاب رقیب و رسانه‌ها مدام کیفیت و نحوۀ اعمال قدرت را رصد می‌کنند.

کنعانی
میهمان
کنعانی
11 آبان ، 1402

پارادوکس ماجرا این است که اگر قرار بر اصلاح شیوۀ حکم رانی باشد باید در بیرون از چارچوب های همین شیوه آموزش داد و گرنه چگونه می توان درون ساختاری که ناکارآمدی خود را نشان داده در جست و جوی کارآمدی بود؟ به تعبیر خواجۀ شیراز: تو خود حجاب خودی، حافظ از میان برخیز!

دکتر غلامی
میهمان
دکتر غلامی
11 آبان ، 1402

نظام حکمرانی، نخاع یک کشور است و امروزه این نخاع دچار یک نوع بیماری شده است. به نظر می‌رسد یکی از دلایل این بیماری، نوعی اختلال در ارتباط بین ذی‌نفعان و مخاطبان و قوه عاقله کشور است و دلیل دیگر، ناظر بر اسراف در انتقاد است. جامعه نخبگانی ما تقریباً گویا کاری جز انتقاد ندارند. آن قدر از حکومت و شیوه کشورداری انتقاد می‌کنند که آن نقد هم کارویژه خود را از دست می‌دهد و به نوعی دچار تبذیر در انتقاد می‌شویم.

عمریان
میهمان
عمریان
11 آبان ، 1402

خیلی از نخبگان کشورمان، یک مسئله کلیدی را فراموش می‌کنند و آن توجه به موفقیت‌ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه الگوهای حکمرانی است.

سید اسماعیل سبحانی
میهمان
سید اسماعیل سبحانی
11 آبان ، 1402

نظام‌های حکمرانی با گذر سال‌ها بالغ نمی‌شوند بلکه با آسیب‌هایی که دیده‌اند بالغ می‌شوند

سید اسماعیل سبحانی
میهمان
سید اسماعیل سبحانی
11 آبان ، 1402

متاسفانه خیلیی از رشته های دانشگاه ازاد حتی یک دانشجو هم پذیرش نداشته .خود من فقط یک شهر رو انتخاب کردم اونم تهران علوم تحقیقات بوده و مردود شدم مصاحبه رو حالا پشیمونم چرا شهرهای خراب رو انتخاب نکردم ۱۰۰ صدرصد یکجا قبول می شدم چون هم واحدها رو یک مصاحبه درتهران بوده حالا باین اوصاف که تکمیل ظرفیت نیست باید یکسال معطل بشیم باوجود اینکه میدونم شهرهایی در رشته فلسفه تعلیم و تربیت که یک دانشجو هم نداره مثل دانشگاه ازاد لامرد

عادل
میهمان
عادل
11 آبان ، 1402

دانشگاه تهران دنبال سوگلی ها هستش،توی دفترچه به فارغ التحصیلان ممتاز سایر دانشگاهها مثل دانشگاه آزاد و پیام نور و…اجازه ثبت نام نداده. مگر این دانشگاه تهران از بیت المال چرخ روزگارش نمیچرخونه که اجازه نمیده بقیه ممتازین دانشگاهها در این فرصت طلایی در آینده ایران سهیم باشند

الهام
میهمان
الهام
11 آبان ، 1402

حالا که فعلن سیاست بازی حضرات به اساتید دانشگاه رسیده

محبوبه ایمانی
میهمان
محبوبه ایمانی
11 آبان ، 1402

هنگامی که تعداد دانشجوی با تحصیل رایگان افزایش می یابد به همان اندازه تعداد استاد افزایش پیدا نمی کند.
از دید لیبرالیست ها افزایش پذیرش رایگان دانشجو اتلاف سرمایه کشور است.
تربیت دانشجویانی است که به درد هیچ کار مفیدی نمی خورند و حاضر هم نیستند کار مفید عملی انجام دهند.

ناشناس
میهمان
ناشناس
11 آبان ، 1402

همون بهتر که همه تحصیلکردگان نخبه از این کشور بی در و پیکر و مملو از بی لیاقتی مدیران بگذارند و بروند و این کشور رو بزارن برای همین مدیران بی کفایت

ناشناس
میهمان
ناشناس
11 آبان ، 1402

وقتی فله ای مدرک میدن وسواد مطرح نیست این میشه حال روزمملکت

ناشناس
میهمان
ناشناس
11 آبان ، 1402

عزیزم اینها از اول میدونستند چه خبره، میخوان به قدرت و پست برسند برای پر کردن جیب خودشون.

خاکپور
میهمان
خاکپور
11 آبان ، 1402

آیا دانشگاه تهران امکانات و خوابگاه نیز در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد؟

استاد
میهمان
استاد
11 آبان ، 1402

درباره کارکردهای رشته حکمرانی هم توضیح دهید.

شیما ناصحی
میهمان
شیما ناصحی
11 آبان ، 1402

کارگروه حکمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم توضیح می‌‌دهید؟ آیا این کارگروه در دولت‌های قبلی هم بوده است؟

34
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x