کد خبر: 31670

تاریخ بروزرسانی : 1402/12/01

ترس از تغییر منابع آزمون دکتری

منابع آزمون دکتری

ترس از تغییر منابع آزمون دکتری

ترس از تغییر منابع آزمون دکتری

*آیا منابع آزمون دکتری تغییر میکند؟

*امسال چه دروسی باید مطالعه کنیم؟

*امکان کم و زیاد شدن منابع آزمون دکتری است؟

همه این سوالات قطعا حداقل یکبار در ذهن شما عزیزان خطور کرده است. اما آیا امکان تغییر منابع وجود دارد؟

قطعا با روند خطی سازمان سنجش و دانشگاه آزاد برای آزمون دکتری ، پاسخ منفی است.

از سال 90 تا امروز تغییرات بسیاری در منابع آزمون دکتری رخ داده است. مانند: کم و زیاد شدن تعداد دروس تخصصی، اضافه شدن سرفصلهای جدید و… (تاریخ برگزاری کنکور دکتری 1403)

برای موفقیت در آزمون دکتری نیاز به سرفصل ها و منابع موثق این آزمون دارید ؛ این منابع و سرفصل ها دور از دسترس نیستند و شما برای اطلاع از آن‌ها کافیست در همین صفحه، گروه آزمایشی خود را انتخاب و سپس رشته‌ای که قرار است در آن آزمون بدهید را انتخاب کنید.

ارائه سه دفترچه و سه پاسخنامه به داوطلبان آزمون دکتری 1403

سال کنکورتاریخ برگزاریتاریخ اعلام نتایج اولیهتاریخ اعلام نتایج مصاحبه ها (نتایج نهایی)

1399

9 مرداد 13991 شهریور 13991 آبان 1399

1400

15 اسفند 139929 فروردین 140124 مرداد 1400

1401

6 اسفند 140023 فروردین 140127 مرداد 1401

1402

11 اسفند 140127 فروردین 14025 شهریور 1402

1403

4 اسفند 1402
(اطلاعات بیشتر)
دهه اول اردیبهشت 1403
(اطلاعات بیشتر)
نیمه اول شهریور 1403

در این قسمت می‌توانید رایگان به اطلاعاتی از جمله معرفی رشته انتخابی شما، منابع آزمون دکتری در این رشته، پرتکرارترین سرفصل‌ها و لیست دروس امتحانی دسترسی داشته باشید. سازمان سنجش ، جداول رشته‌ها و مواد امتحانی آزمون دکتری را منتشر کرد.

شرکت در کنکور مقطع دکتری که بالاترین مقطع تحصیلات دانشگاهی تا حدودی به حساب می‌آید، به‌خاطر ظرفیت محدود پذیرش در این مقطع و همین‌طور افزایش تقاضای داوطلبان تحصیلات تکمیلی، جزو کارهای سخت به حساب می‌آید. شرکت در این رقابت نفس‌گیر و سخت و تنگاتنگ، نیازمند آمادگی‌هایی است که همه داوطلبان باید به آن دست پیدا کنند و بعد به جدال با دیگر داوطلبان بروند.

بعد از یکپارچه کردن آزمون دانشگاه‌های سراسری و آزاد، این رقابت سخت‌تر از قبل هم شد، البته بعضی از داوطلبان معتقدند که با یکی شدن سرفصل‌های آزمون دکتری برای دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری کار ساده‌تری از قبل در پیش دارند، که درست هم هست، شما برای شرکت در آزمون دکتری ، چه برای دانشگاه‌های سراسری و چه برای قبولی در دانشگاه آزاد، منابع یکسانی را باید بخوانید و بلد باشید.
سرفصل‌های بخش عمومی در حدودا تمام رشته‌های امتحانی آزمون دکتری یکسان است. برای هر گروه آزمایشی دفترچه سوالات عمومی کاملا یکسان است و در همه رشته‌های آن گروه مشابه است. تمام داوطلبان شرکت‌کننده در این آزمون دو دفترچه دریافت می‌کنند که دفترچه اول برای سوالات اختصاصی و دفترچه شماره دو مربوط به سوالات زبان و سوالات استعداد تحصیلی است.
همه رشته‌های حاضر در آزمون دکتری ، سوالات زبان دکتری، استعداد تحصیلی و دروس تخصصی را شامل می‌شوند که سطح سوالات آزمون دکتری در هر رشته، در حد علم و دانش داوطلبان فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد است. دروس عمومی با ضریب اثرگذاری 1 و دروس تخصصی با ضریب 4 محاسبه خواهند شد.  در هر کدام از گروه‌های آزمایشی مختلف از جمله فنی و مهندسی، گروه علوم انسانی، گروه علوم پایه، گروه کشاورزی و منابع طبیعی، گروه زبان و گروه هنر، رشته خود را انتخاب کنید و اطلاعات مورد نیازتان را برای شرکت در این رشته به راحتی به دست آورید. منابع آزمون دکتری مدیریت، منابع دکتری زبان انگلیسی، روانشناسی بالینی و همه رشته‌های دیگر در اختیار شماست.

دفترچه آزمون دکتری و جدول تعداد سوالات و مدت زمان پاسخگویی

درصورت نیاز به مشاوره اولیه و رایگان به شماره 09306406058 در واتساپ پیام دهید یا اینجا کلیک کنید

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مواد آزمون و ضرایب دروس آزمون دکتری به شرح زیر خواهد بود:
🔴 الف) آزمون زبان با ضریب (1) (سرفصل درس زبان انگلیسی عمومی آزمون دکتری)
🔴ب) آزمون استعداد تحصیلی با ضریب (1) (سرفصل درس استعداد تحصیلی آزمون دکتری)
🔴 ج) آزمون دروس تخصصی(در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) با ضریب (4)

ردیفعنوانضرایب دروس در کنکور دکتری
1

زبان عمومی دکتری

ضریب 1
2

استعداد تحصیلی

ضریب 1
3

دروس تخصصی در سطح کارشناسی یا کارشناسی ارشد
(برای دیدن خلاصه منابع آزمون دکتری کلیک کنید)

ضریب 4

کارشناسان آزمون دکتری با بررسی روند رفتاری اساتید برای تعیین منابع آزمون دکتری به این نتیجه رسیده اند که از سال 95 به بعد تغییر اساسی و بنیادی در منابع دکتری نداشته ایم و احتمال تغییر منابع آزمون دکتری بسیار پایین است فلذا ترس از تغییر منابع آزمون دکتری نداشته باشید.

برنامه-ریزی-تخصصی-آزمون-دکتری

دریافت فایل وبینار کپسول های موفقیت در آزمون دکتری‎

درصورت نیاز به مشاوره اولیه و رایگان به شماره 09306406058 در واتساپ پیام دهید یا اینجا کلیک کنید

حرکت به سمت موفقیت در آزمون دکتری

www.phdphd.org

مزیت‌های مشاوره و برنامه ریزی درسی اختصاصی موفقیت در کنکور دکتری 1402

🔴 انتخاب مشاوره شما بعد از ثبت‌نام به صورت تخصصی و با توجه به نقاط ‌ضعف و قوت شما توسط مشاور پایگاه آزمون دکتری انجام می‌گیره و این یعنی تخصیص کارشناس حرفه ای با توجه به روحیه، علایق و نیازهای فردی شما.

🔴 برخلاف بسیاری مراکز، هزینه ها به صورت ماهیانه از شما دریافت می‌کنیم و به هر دلیلی از مشاوره و عملکرد مجموعه رضایت نداشتید، می‌تونید ماه‌های بعدی رو ادامه ندید و حتی همون هزینه ی مانده توسط پایگاه عودت داده خواهد شد،این یعنی آرامش خیال از دریافت خدمات با کیفیت.

🔴 متاسفانه روال مراکز مختلف اینه که هزینه‌ سالیانه رو بگیرن و یا کلی سی دی به شما می فروشن بعد که هزینه رو دریافت کردن، اوون خدمات موعود هیچکدومشون دیده نمیشه، ولی ما پیگیر وضعیت داوطلبان و رضایت اونها از مشاورشون هستیم و تلاش مجموعه برای رضایت بالای شما همیشه وجود داره، این یعنی دریافت خدمات با کیفیت تا پایان روز کنکور و حتی بعد از اوون.

درصورت نیاز به مشاوره اولیه و رایگان به شماره 09306406058 در واتساپ پیام دهید یا اینجا کلیک کنید

🔴 اکثر مؤسسات برای جذب مشاور آگهی میدن و اکثراً هم هدفشون اینه که فرد مشاور فقط و فقط یک رشته تاپ بخونه و به قولی رتبه برتر باشه! ولی در این مرکز دقیقاً برعکس شخصاً می‌ریم دنبال دانشجوهای دکتری رشته‌های تاپی که میشناسیمشون و می‌دونیم که تو کار مشاوره بهترین هستند و تجربه، توانایی، علم و علاقه در حوزه ی مشاوره دارن و البته ممکنه خیلی از این دوستان خودشون رتبه برتر هم بوده باشن. این یعنی حرفه ای درس خوندن با یک راهنمای متخصص و حرفه‌ای.

🔴 تمام مشاورین عزیز ما طبق چارچوب مجموعه فعالیت می‌کنند. اکثر مؤسسات وقتی مشاوره‌ای رو به عضویت در میارن دیگه پیگیر مشاورشون نیستن و هر کدوم یه جور پیش میرن، اما در پایگاه آزمون دکتری وضعیت و روند کار داوطلبان، برنامه ها و مشاوران کنترل همیشگی می‌شود، و این یعنی آسودگی خیال از حمایت حرفه‌ای همیشگی و نظارت بر کیفیت پیشرفت.

درصورت نیاز به مشاوره اولیه و رایگان به شماره 09306406058 در واتساپ پیام دهید یا اینجا کلیک کنید

هرآنچه درباره دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )
لازم است بدانید :

اطلاعیه های دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )

سوالات مصاحبه دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی پردیس کیش دانشگاه تهران

جدیدترین آیین نامه دکتری بدون آزمون ( استعداد درخشان )

راهنمای مصاحبه آزمون دکتری سراسری و آزاد

پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها در سال تحصیلی 1403 -1402

کسب حداکثر امتیاز مصاحبه دکتری

چگونه در مصاحبه دکتری پذیرفته شویم؟ ؛ کارگاه آموزش و مشاوره

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیکنام
میهمان
نیکنام
16 مرداد ، 1402

سلام وادب
تشکر از اطلاع رسانی شما
متاسفانه در کنکور دکتری پژوهش هنر با وجود گستردگی رشته های هنری ومنابع هر سال شرکت کنندگان با سوالات متفاوتی مواجه می شوند ،در حال حاضر که رزومه ومصاحبه هم بعد از قبولی تاثیر بسیاری داردبهتر است منابع مشخصی برای کنکور مشخص شود ،اما تخصصی تر وعادلانه تر این است که رشته های هنری یا تفکیک شوند یا گروه های مشخصی داشته باشند وحداقل رشته هایی نزدیک به کارشناسی وارشد خود وجود داشته باشد،تقریبا همه رشته ها عنوان دکتر ودروسشان با دوره کارشناسی وارشد آنها منطبق است اما برلی هنر فقط پژوهش هنر با گستردگی زیاد منابع وجود دارد که متاسفانه محتوای خیلی از رشته های هنری دیگر در نظر گرفته نمیشود واین به هیچ عنوان عادلانه نیست ،همچنین تعداد پذیرش دانشگاهها بسیار کم است
با تشکر

فروغ
میهمان
فروغ
12 مرداد ، 1402

درود
امیدوارم منابع دکتری تغییر نکنه

اسدی
میهمان
اسدی
12 مرداد ، 1402

باسلام
عرض شود ما هرساله تغییرات منابع را در ذهن و اندیشه طراح سوال در هنگام آزمون می بینم لذا شایسته و بایسته است که منابع را به لحاظ موضوعی مختصر نکنیم بلکه به تمام موضوعاتی که احتمالا در آزمون خواهند اومد به طور اجمالی بپردازیم و در برخی مباحث ، کنکوری های دکترا را به منابع اصلی ارجاع دهیم .
با تشکر

درگی نژاد
میهمان
درگی نژاد
11 مرداد ، 1402

به نظرم منابع اگه تغییر و به روز بشه بهتره چون با پیشرفت بشر در همه زمینه ها و تولید مفاهیم جدید نیاز به روز بودن بیش از پیش لازمه

شعبان زاده
میهمان
شعبان زاده
11 مرداد ، 1402

به نظرم منابع تغییر کنه
چون ما که هدفمون دکتری قبول شدن است ، چه فرقی می‌کنه
حداقلش این است علم جدید و بیشتر یاد میگیریم
مرسی از سایت پایگاه دکتری
پشتیبانی عااالی است

داوطلب دکتری
میهمان
داوطلب دکتری
11 مرداد ، 1402

سلام
اینکه تغییر منابع داریم خیلی خوبه
لطفا شما هم در جلسه تون اعلام کنید منابع را تغییر ندهند

6
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x