کد خبر: 71695

تاریخ بروزرسانی : 1402/10/12

دانش آموختگان دکتری ، سربازی و پسادکتری را با هم می‌گذرانند

منابع آزمون دکتری

دانش آموختگان دکتری، سربازی و پسادکتری را با هم می‌گذرانند

دانش آموختگان دکتری ، سربازی و پسادکتری را با هم می‌گذرانند

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در گفت و گویی با تاکید بر اهمیت حوزه فناوری برای دولت سیزدهم، ایجاد این معاونت را برای اولین‌بار توسط وزیر علوم با اهمیت دانست و ادامه داد: تاسیس این معاونت نشان دهنده جایگاه حوزه فناوری و مجموعه‌های دانش‌بنیان در این دولت است.(دستورالعمل حمایت از پژوهشگران پسادکتری اصلاح شد)

وی افزود: در این بازه زمانی، همه سعی و تلاش ما برای این بوده که زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های پارک‌های علم و فناوری تقویت شوند. مجموعه پردیس‌های علم و فناوری طراحی شده که این پردیس‌ها جدای از پارک‌های استانی در دانشگاه‌های کشور شروع به راه‌اندازی شده‌اند و برخی از آنها به صورت مشترک با دستگاه‌های اجرایی یا بنگاه‌های بزرگ در حال طراحی هستند. تمام سعی بر این بوده که زیرساخت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور در سراسر کشور تقویت شوند و افزایش پیدا کنند.

خبر خوش برای مشمولان سربازی جهت جذب اعضای هیئت علمی

محمدعلی نژاد همچنین درباره طرح‌های جدید این معاونت گفت: چند طرح جدید هم در این دوره شروع شده، مثل دستیار فناوری که برای اولین بار سال گذشته انجام شد و از اول مهر ماه دور دوم این طرح شروع خواهد شد. به موجب این طرح، دانشجویان مقاطع مختلف در شرکت‌ها و واحدهای فناور پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد حضور پیدا می‌کنند.(توضیح وزیر علوم درباره آیین‌نامه کسری خدمت سربازی)

مقررات وظیفه عمومی برای داوطلبان کنکور دکتری ۱۴۰۳

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در ادامه درباره تاسیس سامانه «نان» بیان کرد: در این سامانه نیازهای بخش‌های مختلف اجرایی و مجموعه دستگاه‌ها و شرکت‌ها بارگذاری شده و در راستای جهت‌دهی به دانشگاه‌ها برای رفع نیازهای کشور است و سعی شده موضوعات مختلف در دانشگاه‍‌ها، بر اساس حل این نیازهای اعلام شده توسط شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف مطرح شود.

جزئیات جذب امریه سربازی در دانشگاه های تهران

خبرخوب برای سربازی نرفته‌ها

محمدعلی‌نژاد گفت: بر اساس موافقتی که ستاد کل نیروهای مسلح از مقام معظم رهبری گرفته‌اند، از این به بعد و هر سال این امکان فراهم شده تا دانش آموختگان مقطع دکتری، دوره سربازی را در قالب دوره پسادکتری بگذرانند و ظرف یک‌ماه آینده آیین‌نامه آن به صورت مشترک توسط وزارت علوم و ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ خواهد شد.

مطلب پیشنهادی :  تمدید انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اسلامی سال ۱۴۰۳

فراخوان جذب سرباز در قالب کسر از خدمت و جایگزین خدمت ویژه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری

وی افزود: دانشگاه‌ها باید نسبت به اعلام نیازهایشان و دانش آموختگان دکتری که سربازی نرفته‌اند برای نام نویسی در این طرح اقدام کنند. درواقع برای این دسته از دانشجویان، این فرصت هم پسادکتری محسوب می‌شود و هم بعد از آن کارت پایان خدمت به آنها داده خواهد شد. برخی از این دانش آموختگان در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های مربوطه و برخی هم در واحدهای فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری، دوره خود را می‌گذرانند. (موافقت رهبر انقلاب با اعطای ۵۰۰ امریه سربازی به دانشجویان پسادکتری)

محمدعلی نژاد در پاسخ به این سوال که آیا تفاوتی بین دانشگاه محل تحصیل متقاضیان وجود دارد یا خیر، گفت: در حال حاضر چنین محدودیتی وجود ندارد، اما به طور طبیعی یک فرایند ارزیابی وجود خواهد داشت. چون به احتمال زیاد میزان تقاضا از ظرفیت فعلی بیشتر است و افراد متقاضی باید گزینش شوند.

جزئیات گذراندن خدمت سربازی بصورت دوره پسا دکتری

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
7 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کسری
میهمان
کسری
28 شهریور ، 1402

خیلی عالی و کامل بود. ممنونم.

مونا احمدی راد
میهمان
مونا احمدی راد
28 شهریور ، 1402

هزینه تحصیل پست دکترا در آمریکا چقدر است؟

ساکت
میهمان
ساکت
28 شهریور ، 1402

درآمد دانشجویان پست دکترا در آمریکا چقدر است؟

محمد علی
میهمان
محمد علی
28 شهریور ، 1402

طرح بسیار عالی
دیگر محققین دکتری نگرانی پس از فارغ التحصیلی را نداشته و روی پروژه های اساسی کشور تمرکز خواهند کرد.
درود بر مسئولین دست اندرکار سربازی که واقعا دارن این سیستم معیوب رو اصلاح می کنن.
درود بر شما

علیزاده
میهمان
علیزاده
16 شهریور ، 1402

یعنی باید بریم سربازی پس؟

7
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x