کد خبر: 56305

تاریخ بروزرسانی : 1399/04/03

درخواست تعویق مجدد آزمون دکتری وزارت علوم و وزارت بهداشت

منابع آزمون دکتری

خبر وزیر علوم درباره حذف کنکور دکتری

درخواست تعویق مجدد آزمون دکتری وزارت علوم و وزارت بهداشت

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، تعدادی از داوطلبان نسبت به تعویق مجدد آزمون دکتری وزارت علوم و وزارت بهداشت درخواست دارند :

ضمن عرض سلام وخسته نباشید خدمت مسئولین بزرگوار و خدوم ایران اسلامی که در این مقطع حساس کنونی همواره خدمتگزار ملت شریف ایران بوده‌اند، ما داوطلبان آزمون‌های ملی به شرح ذیل با عنوان مطروحه درخواستی داریم.
برگزاری کنکورها در تاریخ تعیین شده صرفاً با رعایت فاصله‌‌گذاری و استفاده از ماسک و دستکش امری بسیار خطرناک و دشوار است. با توجه به محتمل بودن شروع ترم تحصیلی جدید الورودها از بهمن ماه دیگری لزومی به برگزاری کنکورها در فصل گرما نخواهد بود.
طبق اعلام اطلاعیه‌ای از سوی وزارت محترم بهداشت ذرات ویروس کرونا تا مدتی به صورت معلق در هوا در فضای بسته باقی می‌مانند لذا کولر و سایر وسایل سرمایشی خود محرکی برای جابجایی ویروس در فضاست و تجمع داوطلبان جلوی درب حوزه‌های امتحانی عامل مهم دیگری در شیوع این ویروس است و از طرفی تحمل ماسک روی صورت در فصل گرما بیش از یک ساعت موجب التهاب پوستی و خارش می‌شود و ضمن برهم زدن تمرکز داوطلبان کنکور سبب می‌شود خیلی از افراد نسبت به در آوردن ماسک خود اقدام کنند که البته استفاده نکردن از ماسک توسط بسیاری از مردم در انظار عمومی و به خصوص افراد مبتلا به کرونا در حال حاضر به علت تنگی نفس و خارش و التهاب پوستی ناشی از استفاده ماسک خود گویای احتمال زیاد وقوع فاجعه کرونایی به واسطه برگزاری آزمون های حضوری می‌باشد.
همانطور که استحضار دارید طبق آمار رسمی وزارت بهداشت در حال حاظر حدود بیش از 31000 کیس فعال کرونا بین مبتلایان کشور وجود دارند که روزانه حدود بیش از1500 نفر به تعدادشان افزوده می شود و می توانند به عنوان ناقل ویروس افراد دیگر را مبتلا کنند.
حال اگر آمار کیس‌های فعال مبتلا به کرونا را بر جمعیت کشور تقسیم کنیم به ازای هر یک میلیون نفر 370 ناقل قطعی وجود خواهد داشت که با توجه به جمعیت حدود 2 میلیون و 500 هزار نفری داوطلبان کنکورهای وزارت بهداشت و وزارت علوم حدود 1000 نفر از افراد شرکت کننده قطعا ناقل کرونا هستند.

حال با فرض ثابت ماندن آمار کیس‌های فعال ناقل ویروس کرونا تا تاریخ آزمون‌های ملی اگر فقط 10 درصد داوطلبان ناقض پروتکل‌های بهداشتی باشند جمعیت حدود 250 هزار نفری داوطلبان در معرض ابتلای قطعی ویروس خواهند بود. حال اگر تعداد افراد خانواده داوطلبان را 3 نفر فرض کنیم تعداد افراد در معرض ابتلای قطعی به 3 برابر یعنی 750 هزار نفر افزایش می یابد.
دقت شود که ما آمار کیس های فعال کرونا را ثابت فرض کردیم و تعداد افراد خانواده داوطلبان را 3 نفر لحاظ کردیم و فقط 10 درصد داوطلبان را ناقض پروتکل های بهداشتی دانستیم که در واقع آمار واقعی هر سه مورد بیشتر از مفروضات ماست.
صحبت آخر اینکه با بازگشایی صرفا برخی مراکز اقتصادی و ادارات از ابتدای اردیبهشت ماه 99 که در هیچ مکانی تمرکز 2 میلیون و 500 هزار نفری وجود نداشت در دو هفته بعد یعنی 15 اردیبهشت ماه آمار مبتلایان جدید در روز بیش از 1000 نفر بود که این آمار مبتلایان جدید در 3 خرداد طبق اعلام رسمی بیش از 1800 نفر است.
این آمارها نشان دهنده آن است که بسیاری از افراد نسبت به اجرای پروتکل های بهداشتی بی توجه هستند. حال اگر تعدادی از این افراد داوطلب کنکور کنکور باشند چه فاجعه ای روی خواهد داد؟!
لطفا تمام آزمون ها را در زمان و شرایط مناسب برگزار کنید و مانع از چند برابر شدن آمار مبتلایان کرونا در کشور شوید.
علاوه بر دلایل فوق که خود گویای نامناسب بودن زمان فعلی برگزاری آزمون‌های ملی و دلیل محکم برای تعویق مجدد این آزمون‌هاست همان طور که استحضار دارید تعداد بسیار زیادی از افراد شاغل در کادر بهداشت و درمان کشور داوطلب شرکت در آزمون‌های وزارت بهداشت هستند و با توجه به شرایط بحرانی فعلی به علت شیوع گسترده ویروس کرونا مشغول خدمت طولانی و پیوسته در مراکز درمان هستند و علاوه بر خستگی و فشار روحی ناشی از شرایط فعلی، زمان و تمرکز کافی برای مطالعه آزمون‌ها ندارند.

مطلب پیشنهادی :  اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال 1403

علاوه بر این، این افراد به علت حضور در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا نسبت سایر افراد جامعه در معرض بیشترین ریسک ابتلا به کرونا قرار دارند که تجمع و حضور این افراد در محل آزمون خود دلیل دیگری برای افزایش آمار ابتلا در این آزمون‌هاست و از آنجا که برخی رشته‌های آزمونی بین دو مجموعه وزارت علوم و وزارت بهداشت به صورت مشترک وجود دارند و برخی افراد شاغل در کادر درمان داوطلب شرکت در آزمون‌های وزارت علوم هستند، لذا داوطلبان آزمون‌های تحصیلات تکمیلی وزارت علوم نیز به واسطه حضور این دسته از داوطلبان در معرض ریسک مضاعف ابتلا به ویروس کرونا قرار خواهند گرفت. مستدعی است در خصوص تعویق تمام آزمون‌های ملی اعم از آزمون‌های وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و آزمون‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت ممانعت از گسترش میزان مبتلایان به ویروس کرونا و حفظ سلامت جامعه و برگزاری آزمون‌ها در زمان و شرایط مناسب اقدامات لازم را مبذول فرمایید. قبلا از بذل عنایات شما مسئولین خدوم ایران عزیز کمال تشکر را داریم.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری  
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
441 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاطمه زهرا
میهمان
فاطمه زهرا
3 مرداد ، 1399

ميخواهيد همه رو قتل و عام كنيد ؟!؟
لطفا كنكور دكتري رو تا پاييز به تعويق بيندازيد

میثم
میهمان
میثم
1 مرداد ، 1399

سلام بچه های عزیز
امیدوارم همتون تو این دوران ستی هم خونوادتون خوشحال و سالم و دور از بلایا باشین
بچه ها بیاین همه اعتراض کنیم که آزمون دکتری بیفته پاییز چون هم چنتا واکسن موثر که تستای نهایی شون رو گذروندن تا ماه آینده به تولید انبوه میرسه و هم این چند هفته تو اوج پیک دوم کروناییم و اجتماع میلیونی ارشد و دکتری خطرناکه و هم میتونن پذیرش رو بندازن ترم دوم که همون بهمنه و پاییز آزمونو برگذار کنن. خواهش میکنم به مجلس و ستاد کرونا کشور و ستاد کرونا تهران و اخبار بیست و سی و…. صدای اعتراضم ن رو برسونیم
با آرزوی سلامتی و خوشحالی و خوشبختی همتون

کاربران ناشناس
میهمان
کاربران ناشناس
27 تیر ، 1399

سلام و خسته نباشید خدمت مسعولین محترم خواهش میکنم درسته اگر امسال کسی دانشگاه ثبت نام نکنه شما ضررهای زیادی و متحمل میشید ولی خواهش میکنم حتی اگر شده برای هر کدوم از بچه ها به اجبار کلاس های پیش نیاز و دوره های عملی با هزینه های بالا سال بعد بزارید. خواهش میکنم عاجزانه که این کنکور به نفع همه هست برگذار نشه
خواهش میکنم بعلت کرونا اصلا وارد شدن به دکترا رو هزینه ای کنید ولی با جون همه بازی نکنید
شما اگر هم این آزمون و برگذار کنید مطمعن باشید خیلی تلفات میده و خیلی ها میمیریم بخاطر این اشتباه جبران نشدنی و بازم دانشگاه با از بین رفتن دانشجوها خالی خواهد ماند .
اخه این امتحان به چه قیمتی؟؟؟
خواهش میکنم با تمام وجود ازتون به ما رحم کنید و ی فک خیلی بهتر بکنید که این خسارت ها جبران شود بجای از بین رفتن دانشجوها
خواهش میکنم از مسعولین عزیز که جلوی این سیل عظیم تلفات و بگیرید و مثل همیشه پشتیبان خوب دانشجوهاتون باشید واقعا سپاس گذارم از لطف تون

کاربران ناشناس
میهمان
کاربران ناشناس
23 تیر ، 1399

جناب متاسفم.. این عوض تشکرته. فعلا سلامتی مهمتر از هرچیزیه.

متاسفم
میهمان
متاسفم
23 تیر ، 1399

مگه نمیگن باید مدتها با کرونا زندگی کنیم و پایانش معلوم نیست.خوب تا کی میخاید عقب بندازید؟
خیلی جالبه مساجد بازن و اونایی که مسن هستن میتونن برن و نماز بخونن و ناراحت کرونا گرفتنشون نیستن بعد ی عده جوان نمیتونن.
از خدا بترسید که دارید با جوانها بازی میکنید تاریخ جدبدش رو زودتر بگید برنامه ریزی کنیم.متاسفم برا مسئولین

کنکوری
میهمان
کنکوری
23 تیر ، 1399

اقای دکتر نمکی عزیز. خداقوت
لطفا تکلیف سراسری هم مشخص کنید. بخدا انتظار سخته
بخدا نمیدونم چجوری برنامه ریزی کنیم. تو رو قران ما رو از این استرس دربیارین. ما همش 17 سالمونه. تحمل این همه بار روانی رو نداریم.
خواهش میکنم سلامت ما رو هم در نظر بگیرید. ما اولین کنکورمونه. استرس اون هست. بیماری هم دوچندان کرده. این استرسای تعویق و لغو هم دامن زده.
فک کنید منم جای پسرتون.
بخدا اصن نمیدونیم محل کنکور چه شکلیه. الان با این استرس چیکار کنیم
خواهش میکنم سراسری هم کمی تعویق بندازین

Alireza
میهمان
Alireza
22 تیر ، 1399

بنده مخالف به تعویق انداختن کنکورم. حدود ۶ ماه کامل وقت گذاشتم برای ازمون دکتری وزارت بهداشت و تو این مدت کلیه کارا و برنامه های زندگی رو به تعویق انداختم. کنکور باید با رعایت تمام موارد بهداشتی انجام بشه زمان پاسخ باید بیشتر بشه که هم اصول بهداشتی رو بشه رعایت کرد و هم ایجاد استرس نشه. مثلا برای شناسایی افراد توی این حالت باید زمان و صبر بیشتری به جهت رعایت نکات بهداشتی وجود داشته باشه.

امیر
میهمان
امیر
22 تیر ، 1399

مشخص شدن نتیجه نهایی درخصوص برگزاری آزمون ها تا ظهر امروز

👈 سخنگوی سازمان سنجش: گفت: در جلسه شب گذشته تصمیم نهایی گرفته نشد و مقرر شد که امروز وزیر بهداشت با رئیس جمهوری جلسه‌ای داشته باشند تا در این زمینه تصمیم‌گیری کنند.

👈 سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: نتیجه نهایی تا ظهر امروز مشخص می‌شود.

Masoud
میهمان
Masoud
22 تیر ، 1399

کلا آزمون در ایران باید جمع شه چه کرونا چه غیر کرونا وقتی فساد به سیستم آموزشی وارد شده و همه چی شده باند بازی شما دوست عزیز دکترا هم بگیری آخر بیکاری دستت جایی هم بند بشه با این قیمت دلار و مسکن آخر کرایه نشینی مدرک هیچ معنی ای نداره فقط مال این دختراس جا اینکه تو خونه بمونن بترشن برن دانشگا خیلی خوب باشم پریشون بخونن و برگردن به آغوش خانواده حالت دوم بشن زن دوم یا معشوقه استادهای هوس باز واسه شرایط بد اقتصادی و اجتماعی و فکری مسمومی که ایجاد شده اگه غیر اینه بگید نیست و من الله توفیق به امید روزی که ارزش ها جای مادیات را تو این مملکت بگیره

کرونا شوخی بردار نیست
میهمان
کرونا شوخی بردار نیست
21 تیر ، 1399

واقعا چرا مسئولین به تنها چیزی که فکر نمی کنند مردمه؟؟؟!!!!! روزی 200 نفر فوتی بس نیس؟ نکنه می خواید همه بمیرن مخصوصا دهه شصت؟ آخه قبلا هم ناراحت بودین از دهه شصتیا که زیادن، این شد بهانه برا فرستادنمون به اون ور…. التماس تفکر، التماس مردم دوستی، التماس باز کردن چشم و گوش، التماس ………

Hadi
میهمان
Hadi
21 تیر ، 1399

با سلام من داوطلب دکتری وزارت بهداشت
قبلا در چند نظر در رابطه ماسک و شناسایی این حرفا گفته بودم و موافق تعویق
ولی الان وزارت بهداشت گفته افرادی که کرونایی هستند حق شرکت در آزمون وزرات بهداشت ندارند حتی افرادی که در بیمارستان و قرنطینه خانگی به سر میبرند ما از آنها آزمون نمی گیریم و به سال بعد مراجعه کنن
الان من مخالف تعویق شدم چون که با تعویق احتمال اینکه کرونا بگیریم هست چون فقط بیرون رفتن خودمون را کنترل می کنیم بقیه اعضا خانواده که نمیشه کنترل کرد بخای نخای بیرون می روند و کافیه یکی از اعضای خانواده مبتلا شود
در نتیجه از این دید هم باید نگاه کرد از کجا معلوم که تعویق باعث نشه یه عده که الان سالمن اون زمان مبتلا باشند وزرات علوم که گفته از کرونایی ها امتحان می گیره ولی تکلیف ما وزارت بهداشتی ها چی میشه!!!

امیر
میهمان
امیر
21 تیر ، 1399

♦️کرونا فقط بیماری عجیبی نیست، گران هم هست

🔹️تست کرونا بین ۳۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان است.
🔹️اگر بیمار نیاز به بستری داشته باشد احتمالا باید بین ۱۵ تا ۱۵۰ میلیون تومان هزینه کند و قیمت داروهای کمیاب آن گاهی تا ۲۰ میلیون تومان هم می‌رسد

جان دانشجو بی ارزش است
میهمان
جان دانشجو بی ارزش است
21 تیر ، 1399

با سلام….من نمیفهمم چند نفر باید بیان بگن ک تو این شرایط باید در برگزاری کنکور دکتری تعویق بشه …کلیه متخصصین عفونی و ریه و وزارت بهداشت و وضعیت قرمز شهرها ….گرما و شرجی بالا …..آمار کشته ها….همه و همه نشون میده ک اوضاع اصلا خوب نیست ی سر ب بیمارستان ها بزنید و ببینید چقدر اوضاع بدتر از اون چیزیه ک اعلام میکنن ….حق داوطلب هاست ک در شرایط بدور از استرس کنکور بدن ….الان واقعا فقط تعویق لطفا …..تو رو خدا برای هزارمین بار ب سنجش منتقل کنین نظرات رو ….هرچند گوش شنوا و چشم بینایی نیست برای شنیدن و دیدن نظرات دانشجوها ……چرا سنجش انقدر مقاومت میکنه ….بابا با جون انسان طرف هستین ن ی چیز پیش پاافتاده ….حق الناسه …..

داوطلب ازمون دکترا
میهمان
داوطلب ازمون دکترا
21 تیر ، 1399

من برای ازمون دکترا میکروب شناسی داوطلب هستم و با توجه به شرایط حال حاضر جامعه برگزاری آزمون بشدت خطرناک هست.
این ویروس از طریق هوا منتقل میشه و در فضای بسته بمدت چند ساعت بسیار شانس انتقال داره
اینکه فقط به داشتن ماسک تاکید میشه به این معنی نیست که ماسک باعث ایمنی کامل میشه. اگر بخاطر داشته باشید اوایل که ماسک نبود فقط شستن دست تاکید میشد. خب با توجه به استفاده کادر درمان از ماسک و به تعداد و گان و شیلد و عینک ایمنی و… چرا مبتلا میشن؟آزمون باید برگزار بشه ولی با شرایط کنترل شده تر و در موقعی که بیمارستان ها توان پاسخگویی به بار بیماران افزایش یافته از این موج داشته باشند. الان تخت خالی در بیمارستان های مربوطه بخصوص در چندین استان قرمز وجود ندارد

کنکوری
میهمان
کنکوری
21 تیر ، 1399

با سلام و احترام خدمت ستاد ملی کرونا و مسولین وزارت علوم
اقایان تصمیم گیرنده خواهش میکنیم بدون جبهه گیری و بدور از دید سیاسی به این مسئله نگاه کنید.
من از جمله داوطلبانی هستم ک با اختلاف اندک بدلیل وجود سهمیهاتون پارسال از پزشکی قبول شدن موندم(تنها اختلاف 3 نفر)
امسال هم بشدت مخالف تعویق کنکور بودم. من خرج تحصیلمو خودم درمیارم. با تعطیلی کسب و کار درامدم صفر شده. خداشاهده روزا با ساعت مطالعه 16 ساعت گذروندم. اندکی مشکل اموزشی ندارم. اما میترسم. استرس دارم. نگرانم. نه از ازمونم از مبتلا شدن. خودم اونقد اهمیت ندارم چون جونم و سیستم دفاعیم به نسبت خوبه اما پدر من بیمار تنفسی داره. اگه اون بگیره از طریق من چی؟؟ ایا خودمو میتونم ببخشم؟
شما میگین مشکلی پیش نمیاد. باشه قبول. اما با این استرس چه کنم؟ استرس کنکور. استرس تایم. استرس ویروس. استرس ادمای دور و بر. استرس خورد ی خورده اب سر جلسه.
با وجود اینکه اصلا رضایت به تعویق ندارم اما ازتون خواهش میکنم تعویق بندازین. اوضاع هم وطنانم بدتر از منه. من از حق خودم میگذرم. شما هم نگرانمون باشید لطفا

رها
میهمان
رها
21 تیر ، 1399

سلام خسته نباشید
خواهش میکنم عاجزانه ازمسعولین عزیز و زحمت کش که بخدا به ما رحم کنن و آزمون رو تو این شرایط بد کرونا کنسل کنن ،خواهش میکنم از همه عزیزان نگرانی ها ی مارو ندیده نگیرن و برای سلامتی همه این امتحان و عقب بندازن بخدا خدایی نکرده ما اگر کرونا بگیریم اصلا هزینه سر سوزن درمان ابتدایی هم نداریم خواهش میکنم توجه کنید همه این هزینه های سنگین و نمیتونن بپردازن واقعا سپاس گذارم از مسعولین زحمت کش

سنا
میهمان
سنا
21 تیر ، 1399

خدا رحم کنه

زهرا
میهمان
زهرا
20 تیر ، 1399

وزیر بهداشت داره میگه تعلیق کنین اوضاع خرابه
این وزارت علوم نادان ورداشته کارت ورود به جلسه برای داوطلبان رو اوکی کرده
خدا نگذره ازتون مردم دارن ۱۴۰ تا ۱۵۰ تا می می‌رن چرا چرا چشاتونو باز نمیکنید بفهمین
بابا تو فضای بسته امکان ابتلا چند برابره

hosein
میهمان
hosein
20 تیر ، 1399

بیشترین ریسک ابتلا با توجه به شرایط سنی، مربوط به داوطلبین دکتری هست، لطفا یا تعویق یا تغییر شیوه پذیرش

در پاسخ به مخالف کنکور
میهمان
در پاسخ به مخالف کنکور
20 تیر ، 1399

در پاسخ به مخالف برگزاری کنکور که گفتند ممکنه تقلب بشه با ماسک
راستش مگه شما عمق فاجعه رو تو سازمان سنجش ندید گفته برای شناسایی با مسئولین همکاری کنید ینی باید ماسکمون در بیاریم و با کارت ملی تطبیق داده بشیم
این کار معمولا در شرایط عادی حین آزمون انجام میشه ینی وقتی تمرکز کردی و داری سوالا جواب میدی
حالا تو شرایط علاوه بر این تمرکزمون حین پاسخ به سوالات از دست میدیم باید هر نفر ماسکشم در بیاره ینی عمق فاجعه با توجه به اینکه هر نفر ماسکشو درمیاره چه اتفاقی میوفته خدا می دونه
کاش حداقل شناسایی رو قبل از آزمون و در محوطه باز انجام بدن
نه سر آزمون که همه قاطی هم نشستند!!!! واقعا این قسمت به نظر من بدترین قسمت شه
فوقش برگزار کردن دو مترم نشوندن بعدم پنجره ها باز کردن الکلم پاشیدن رومون حالا چه جوری تو این شرایط ماسک در بیاریم

ناشناس
میهمان
ناشناس
20 تیر ، 1399

بنده شرکت نخواهم کرد ماه ها وقت گذاشتم مطالعه کردم ولی بخاطر بی تدبیری ولجبازی شما جان خودم و خانواده ام رو به خطر نمیدازم جان ما وصد ها نفر دیگر برای شما ذره ای ارزش نداره با امار۲۰۰ نفر کشته رو چه حسابی کنکور برگزار می کنید همون ۹اسفند برگزار می کردید که بهتر بود الان که اوضاع بدتر از اون موقعست حالابه داوطلب های مبتلا به کرونا هم میگد بیا کنکور بده با اون همه درد چطوری می خواد بیاد بیشنه سر جسله کنکور هم بده من در عقل و منطق شماها شک دارم

میثم
میهمان
میثم
20 تیر ، 1399

سلام
بچه ها این وزیر سازمان سنجش راستی راستی داره برگذار میکنه کسی زورشو نداره بگه برگذار نکن 🤔🤔بچه‌ها کاری بکنین شمارو به قرآن

مخالف برگزاری کنکور
میهمان
مخالف برگزاری کنکور
20 تیر ، 1399

سلام.
از کجا معلومه که تقلب نشه و یکی بجای کسی دیگه امتحان بده با گذاشتن ماسک و رنیاوردن اون. و یا اینکه توی بیمارستان و درمانگاه ها برای داوطلبین مبتلا.
روزی ۲۰۰ نفر فوتی بز که نیستن میمیرن آدمن. برگزاری کنکور دکتدی توی این اوضاع دور از انسانیته.

کاربران ناشناس
میهمان
کاربران ناشناس
20 تیر ، 1399

بااین اوضاع اذربایجان و مرگ و میرو‌… امیدوارم کنکور زمانش رو تغییر بدن و از این بیشتر مردم جونشون به خطر نیوفته.
وضعیت شهرهای ماقرمز هست و از لحاظ روحی هم اماده بودن سخته،هرروز چندین نفرمیمیرند

بی نام
میهمان
بی نام
19 تیر ، 1399

با سلام دانشجوی ارشد روانشناسی هستم خواهان تعویق کنکور به دلیل استرسی که مجدد بر ما تحمیل شد هستم. من خودم متاهل
با مشکلات اقتصادی و4 ماه در خانه ماندن و نگران بیماری حال نگران خود و فرزندان هستیم خواهان حق سلامتی خود و هم میهنانم هستم

کاربران ناشناس
میهمان
کاربران ناشناس
19 تیر ، 1399

من از آبان دارم می خونم اما حالا که می شینم شبیه سازی می کنم والا با ماسک نفسم می گیره من ناراحتی تنفسی دارم و اصلا نمی تونم ماسک بزنم توی این شرایط دشوار خواهشا تعویق کنید ینی مسئولین این واقعیت رو که روزانه صد و خورده ای می می‌رن رو نمی پذیرن
خواهش می کنم کمی واقع بین باشید شرایط خیلی بد هستش تهران افتضاحه گرما ،کرونا ناقل و غیر ناقل معلوم نیست من بچه دارم و همسرم مریضه و نمی دونم بعد امتحان خودم رو قرنطینه کنم به بچه ام رحم کنیدوگرنهاز خدامه زودتر این امتحان رو بدم و ذهنم آسوده بشه

افسرده
میهمان
افسرده
19 تیر ، 1399

یعنی مسولان نمیفهمن که این بلاتکلیفی ما رو به جنون کشید بچه های خودشونم بودن اینطور راحت دست دست میکردن!! من داوطلب دکترام ولی هر روز یه خبر جدید با وجودی که خوب خوندم این هفته کاراییم بشدددت پایین اومد. چی چیو کنکور برگزار نشه!! حریرچی گف تا ۱۲ ماه دیگه قطعا واکسن نخواهد اومد یک سال برگزار نشه میدونین من و امثال من که بی نهایت برا کنکور مایه گذاشتیم دچار بیماری حادتری از کرونا خواهیم شد؟؟ افسردگی، یک سال دیگر تحمل درد و رنج پشت کنکور اینها رو چطور نادیده میگیرید؟؟؟ امسال با وجود وضع مالی بد سرکار نرفتم که درس بخونم شماها شکمتون پره و از حال افراد عین من خبر ندارین که خودمو به ابو اتیش میزنم که بتونم دکترا قبول شمو اینده خودمو خواهرمو تامین کنم. اگه کنکور باز تعویق شه یا برگزار نشه من سال بعد نمیتونم شرکت کنم تا کی مرخصی از کار بگیرم وقتی تنها درامد خانواده از طریق منه!!! شما که شکمتون رو بقبه سیر میکنن نمیفهمین من چی میگم بخدا نمیدونین

امیر
میهمان
امیر
19 تیر ، 1399

با اینکه روزی 12 ساعت برای کنکور دکترا درس خوندم ولی ازمون دکتری را به تعویق بندازید

محمود
میهمان
محمود
19 تیر ، 1399

با درود
من بیشتر از یک سال و سه ماهه که مشغول درس خواندن هستم اسفند ماه هم کامل آماده بودم
تا هفته پیش معتقد بودم کنکور باید حتماً برگزار بشه اما تو همین یک هفته یکی از دوستان به دلیل ابتلا به کرونا بستری شد و دیشب هم یکی از آشنایان من بابت کرونا فوت شد
این بیماری خیلی خطرناک تر از اون چیزی هست که خیلی ها فکر میکنن
لطفاً کنکور را به تعویق بندازید
سلامت داوطلبان باید اولویت اصلی باشد

Doctora
میهمان
Doctora
19 تیر ، 1399

سلام همینطور که اخبار هر روز داره اعلام میکنه شرایط بد و بدتر میشه خوزستان همچنان وضعیت قرمز داره دمای هوا بالای ۵۰ و شرجی
اخبار امروز گفت ۲۲۱ فوتی در ۲۴ ساعت گذشته …..این یعنی فاجعه ….حق همه داوطلب ها هست ک با تمام تلاشی ک کردن در آرامش و یک وضعیت مطلوب امتحان بدن ….نه تحت هر شرایطی بخوان امتحان بدن فقط ….الان بحق سلامتی و جون ادم ها مطرحه فکر نمیکنم کسی این موضوع براش مهم نباشه چون همه ب فکر خونواده و عزیزامون هستیم…..تو این شرایط تعویق بهترین راه حله

هم وطن
میهمان
هم وطن
19 تیر ، 1399

سلام خواهشا کنکور رو به تعویق بندازید و اعلام کنید، از استرس بعد از این کنکورا والا سلامت روانمونم از دست میره. بریم سر آزمون استرس بیماری رو داریم، نریم زحمات مون بر باد میده. امروز 221 نفر فوت کردن این تعداد فوتی رو کلا نداشتیم. خواهشا رحم کنید.

کاربران ناشناس
میهمان
کاربران ناشناس
19 تیر ، 1399

لطفا با جون دانشجوها و خانوادهاشون بازی نکننین
تعویق ازمون دکترا و تمام ازمونا

شراره روحی نژاد
میهمان
شراره روحی نژاد
19 تیر ، 1399

سلام واحترام.لطفا کنکورهای پیش رو (من داوطلبب دکتری هستم) در تابستان رو با تعویق برگزارکنید.دکتر مردانی گفتند واکسنش تا پاییز پی آید.پس نگران کننده نیست.در جالا حاضر باتوجه به شرایط،مملکت که اکثر مناطق در اوج شیوع هستند،اصلا برگزاری حضوری عقلانی نیست.امار تلفات صدچندان میشه.ضمنا اصلا امکان غیر حضوزی نیست با وضعیت تقلبها،نتهای ضعیف.درضمن چه تضمینیه که خود شرکت کننده در حالا دادن آزمونه.مثلا ممکنه به یک استاد کنکور وارد بدا سوالها رو براش بزنه.عدالت میره زیر سوال.امکان در فضای باز نیست.گرما،شرجی،امکان تقلب وعدم امنیت.خوب نهایتا مینونیم ترم جدید تحصیلی شروعش در زمستان برگزار بشه.

کاربران ناشناس
میهمان
کاربران ناشناس
19 تیر ، 1399

واقعا مردن ادما اینقدر براتون عادی شده که ازمون های دکتری و ارشد و بقیه ازمونهای ملی رو می خواین برگزار کنین؟!! واقعا مسیولیت جان دانشجوها و خانوادشون با برگزاری این ازمونها بر عهده شماست…. نکنین اینکارو…. حال مردم ایرانو ازین بدتر نکنین خواهشا.

پشمک حاج عبدالله
میهمان
پشمک حاج عبدالله
19 تیر ، 1399

من موندم این تردید وزیر بهداشت برای چیه ؟
مافیای کنکورم ک شدن نور علی نور بکن بابا ول کن اگه همه بگیرن دیگه ادمی باقی نمی مونه ک سال بعد تو کنکور شرکت کنه و بخواد تو کلاسای شما شرکت کنه 😐😐😐

Hadi
میهمان
Hadi
19 تیر ، 1399

ویروس airborne از کار در اومده و مشخص نیست چند ساعت تو هوا می مونه
حالا که کنکور دکترا داره شش روز دیگه برگزار میشه کاش حداقل این کار احمقانه درآوردن ماسک توی سالن امتحان حین آزمون به منظور شناسایی را انجام ندید!!!!
یه خورده عقل داشته باشید تو سرتون جای مغز چیه!!!
به ازای هر نفری که ماسکشو در میاره که شناسایی شه می دونید چه قدر ویروس تو هوا اضافه میشه!!! و نفر بعدی بیچاره!!!! خدا نکنه نفر آخر باشی برای شناسایی 😞
ای مسئولین شما فقط می تونید اونایی که خودشون اظهار می کنند کرونا دارند را از بقیه جدا کنید بقیه افراد که اطلاعی نمیدن یا ناقل رو قاطی افراد سالم نشاندید و با باز کردن ماسک ….. هدفتون چیه واقعا
چه ناجوان مردانه مردیم چه آرزو ها داریم و داشتیم حالا با یک استرس ….
واقعا خداروخوش نمیاد متاسفمم که تو چنین مملکتی زندگی می کنیم و برای اینکه بیکار نباشیم باید کنکور بدیم تا جایی که بشه ….

کاربران ناشناس
میهمان
کاربران ناشناس
19 تیر ، 1399

باسلام وعرض ادب و احترام؛
با توجه به وضعیت بحرانی بوجود آمده ناشی از پاندمی و همه گیری ویروس مسری و کشنده کووید ۱۹ همچنین با توجه به افزایش بروز ،شیوع ؛موارد بستری ومرگ ناشی از این بیماری در سطح کشور به خصوص در طی هفته های اخیر که به نظر می آید ناشی از امواج ثانوی اپیدمی پیشرونده این بیماری مسری و خطرناک در سطح کشور باشد وهمچنین مشکلات متعدد در این زمینه از جمله مشکلات روحی ؛استرس و اضطراب ناشی از این بیماری در جامعه برگزاری حتی یک آزمون در زمان کنونی آن هم در سراسر کشور به صلاح نیست و ممکن است تبعات بسیار زیادی برای سلامت جامعه بدنبال داشته باشد که اگر در این خصوص با چاره اندیشی همراه نشود قطعا مشکلات جامعه وسلامت کشور مضاعف خواهد شد و برگزاری این تجمعات خود علاوه برانتشار و گسترش ویروس به عنوان منبع بیماری در سراسر کشور عمل خواهد نمود که سلامتی بسیاری از هموطنان را ممکن است به مخاطره بیندازد لذا به نظر می آید باید با توجه به شرائط حساس فعلی در خصوص کلیه آزمونها وکنکور سراسری تا اطلاع ثانوی باید تجدید نظر شود و اگر افرادی بدون ملاحظه اقدام به انجام آن نمایند داوطلبین و هر فردی که خدای ناکرده مشکلی برایش پیش بیاید می توانند در این زمینه در محاکم قضایی و دادگاه شکایت نمایند .با تشکر

داوطلب كنكور دكتري
میهمان
داوطلب كنكور دكتري
19 تیر ، 1399

قطعا كنكور بايد به تعويق بيفته يا لغو بشه چون پاي جون جووناي مملكت درميونه!
منم ٩ ماهه به وجود بچه، درس خوندم براي اين كنكور ولي واقعا حاضر نيستم با اوضاع وخيم الان در جلسه شركت كنم.

داوطلب دکتری
میهمان
داوطلب دکتری
18 تیر ، 1399

با سلام و احترام
تعویق کنکور دکتری و مقاطع دیگر را تا زمان کنترل کامل خواستارم.
بنده تمام زندگیم رو تعطیل کردم و درس خوندم اما این شرایط کرونا اصلا مجالی برای تفکر ندارد ، تنها راه تعویق تا تحت کنترل درآمدن بیماری هست.
مخصوصا با بیانیه جدید سازمان جهانی بهداشت که این بیماری از طریق هوا هم منتقل میشه .
زمانی که مغز بیشترین فعالیت رو در ۵ ساعت خود دارد نیاز به اکسیژن دارد و داشتن ماسک ، استرس چه زیان های جانبی به همراه خواهد داشت.
من پیشنهاد میکنم اگر وزیر بهداشت به پروتکل ها بهداشتی خود اصرار دارن تمام روزهای کنکور در یکی از مراکز خودشون در بین داوطلبین حضور پیدا کنن، در غیر اینصورت کنکور رو به تعویق بندازن و به سلامت جامعه تحصیل کرده و قشر نخبه مملکت احترام بگذارند.

hosein h
میهمان
hosein h
17 تیر ، 1399

تعویق یا شیوه ای جایگزین
مشکل فرهنگ و مسوولین ما اینه که به جای نگاه به آینده، در گذشته بسر می بریم، و حادثه رو بعد از وقوع علاج می کنیم. انگار این شیوه پذیرش از آسمون وحی شده و قابل تغییر نیست. بیشترین ریسک ابتلا با توجه به شرایط سنی مربوط به آزمون دکتری است، هیچ پروتکل بهداشتی هم به گواه همه کارشناسان ضامن سلامتی نیست. پس دچار قتل عمد و فاجعه غیر قابل پیش بینی نشویم.

ناشناس
میهمان
ناشناس
17 تیر ، 1399

تعویق کنکور تا زمان ساخت واکسن

ناشناس
میهمان
ناشناس
17 تیر ، 1399

مگه وزیر بهداشت اعلام نکردن که واکسن رو دارن می سازن و به این زودی احتمالا دردسترس قرار بگیره پس لطفا برگزاری کنکور را تا زمان ساخت واکسن به تعویق بیندازید

مانا
میهمان
مانا
17 تیر ، 1399

بنظر من ماسک یا پروتکل بهداشتی هیچ تضمینی برای مبتلانشدن به این بیماری نیست اگر غیراین بود کادر پزشکی ما هیچکدام مبتلا نمیشدند. ماتعداد پزشکان و پرستاران عزیز ی روکه ازدست دادیم ازتمام دنیا بیشتره !!!پس عاقلانه تر فکرکنیدوکشوررابه سمت بحران بزرگتر سوق ندهید ما الان با توجه به بی تدبیری های بعضی ها تو بحران هستیم!!!مثلا بازکردن باشگاهها آرایشگاهها تالارهای پذیرایی استخرها پاساژها مهدکودک ها حضور تمام کارمندان سرکارچه لزومی داشت ؟با رفتن در اجتماعات نرخ رشد بیماری بالارفته …مگه نمی بینید؟؟ آخه قشر تحصیلکرده جامعه وقتی اینجوری فکر میکنه چطوری از فرد عادی انتظار دیگری دارید؟؟؟حضور در اجتماعات یعنی مساوی با بیماری شک نکنید.جه با ماسک چه بی ماسک!!ا کنکور دکتری ارزش مردن را نداره !!!درچنین شرایطی کنکوردادن یعنی دیوانگی محض……

رویا
میهمان
رویا
17 تیر ، 1399

خواهش میکنم یه فکری بکنید اگه دواطلب ها مبتلا بشن میدونین هر نفر دوباره چند نفر دیگه رو هم آلوده میکنه تجمع این همه آدم صد در صد اشتباهه

داوطلب
میهمان
داوطلب
17 تیر ، 1399

لطفا کنکور رو عقب نندازید‌ مگه بازیچه ی شما هستیم تاالان سه بار تاریخش عوض شده اینهمه زحمت کشیدیم.برنامه زندگیمون بهم ریخته..لطفا یه راه حل دیگ براش در نظر بگیرید…توی فضای باز و شب برگزارش کنین.کولر نزنین.ماسک و الکل به دانشجوها بدین.موقع ورود با سم پاش ها سرتاپای همرو ضدعفونی کنین…از چین کمترید ینی..فقط یه تب سنج دستتون نگیرید اونو عمه ی من هم توو خونش داره

فرهنگ‌
میهمان
فرهنگ‌
17 تیر ، 1399

لطفا آزمون برگزار نکنید ، بر اساس سوابق تحصیلی برای مصاحبه دعوت کنید ، جان ما و خانواده هامون اینقد بی ارزشه وقتی تجمع ده نفر خطرناکه شما چجوری سلامت ما رو در محل برگزاری با ده ها هزار نفر تضمین میکنید ، افراد کرونایی رو هم چجوری شناسایی میکنی؟ شاید افراد کرونایی بیماری خودشون پنهان کردن 😐 حضور یکنفر بیمار در سالن منجر به آلودگی هزار نفر خواهد شد

کاربران ناشناس
میهمان
کاربران ناشناس
17 تیر ، 1399

واقعا کنکور دادن با ماسک سخته. من آلرژی تنفسی دارم و نفس کم میارم و مجبور میشم گاهی ماسک رو بردارم که بتونم نفس بکشم. ولی عقب افتادنشم یه درد سر دیگه‌ست
با این وجود میدونم ریسک امتحان برا کسانی با شرایط من بالاست

شراره
میهمان
شراره
17 تیر ، 1399

مگه جز اينه سالهاست قراره كنكور رو كنسل كنيد، خوب الان بهترين زمان هستش، من خودم نفرم سوم كنكور دكتري پارسال هستم ولي موفق نشدم تو مصاحبه امتياز بيارم امسال بازم شركت كردم، بنابراين من بيشتر از همه به كنكور نياز دارم ولي با شرايط فعلي احتمال اينكه شركت كنم كم هست چون ديروز دكتر بهم گفته مشكوك به كرونا هستم

زهرا
میهمان
زهرا
17 تیر ، 1399

با سلام و احترام
من داوطلب ازمون دکترا هستم با اینکه ماه هاست درس میخونم و منتظر برگزاری این آزمونم اما اگر منطقی و عقلانی به آن توجه کنیم در واقع برگزاری این ازمون در این زمان حاد کرونا اشتباه محض است مگر اینکه سازمان سنجش یا اون رو به تعویق بندازه یا کلیه مسئولیت داوطلبین رو مبنی بر اینکه اگر دو هفته بعد از برگزاری ازمون داوطلبی بیمار شد رو قبول بکنه و الا گفتن اینکه شرکت در ازمون اختیاری است نوعی جبر و بی عدالتی برای داوطلب ازمون…

تعویق
میهمان
تعویق
17 تیر ، 1399

از دوستانی که اصراااار دارن تو هر شرایطی کنکورها برگزار شه و تنها دلیلشون اینه که وای ما خسته شدیم کنکور بدیم راحت شیم! فقط یک سؤال دارم:
با چه تضمینی اینقدر مطمئن هستین که در چنین شرایطی بسلامتی آزمون میدین و بعدش خیلی راحت و خوش و خرم به زندگیتون ادامه میدین؟!! شما حتما یا خطر بیماری کرونا را نمیدونین و ازش آگاهی ندارین یا کرونا را باور ندارین و اصلا جدی نگرفتینش!
در چنین شرایطی که بیمارستان بیماری که یک ریه اش درگیر شده بود را بستری نکردند و گفتن چون جا نداریم اولویت با بیماری است که هردو ریه اش درگیر شده باشه! این اتفاق برای یکی از اقوام ما افتاد و بیمارستان مسیح دانشوری بستریش نکرد و مجبور شد ۴۵ میلیون بده دستگاه تنفسی بخره و در خونه خودش بمونه تا به امید خدا سلامتیشو ‌بدست بیاره.
همچنین کادر درمان کلافه و‌ خسته است اگه شما خسته این اونا هزار برابر شما خسته هستند خواهشا بخاطر خودخواهی خودتون که میخواین راحت شین! کادر درمان را خسته تر و فرسوده تر نکنین و جان میلیونها انسان را بخاطر تصور راحت شدن خودتون بخطر نندازین!
لطفا با تعویق کنکور دکتری موافقت کنین🙏

441
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x