کد خبر: 67703

تاریخ بروزرسانی : 1402/10/12

امکان تدریس دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد فراهم شد

منابع آزمون دکتری

تدریس دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد

امکان تدریس دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد فراهم شد

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، سخنگوی دانشگاه آزاد اظهار داشت: تمامی دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد می توانند در فراخوان “دستیار آموزشی” شرکت کنند و بعد از مرحله اول که براساس نیازها و ملاحظات واحدهای دانشگاهی انتخاب شدند در یک دوره آموزشی حرفه ای، معرفتی و مهارتی 40 ساعته شرکت کنند و بعد از آن از ترم پاییز 1402-1403 با هدایت استاد راهنمای مدرسی در رشته تخصصی مربوطه به کارورزی و تدریس مشغول شوند.

راهنمای ثبت نام در سامانه دستیاری آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی

دانشجویان رشته‌های غیرپزشکی دوره دکتری از ترم اول به بعد و رشته‌های پزشکی از ترم دوم به بعد می‌توانند در فرایند دستیاری آموزشی وارد شوند. دانشجویان دکتری پذیرفته شده در این طرح باید ۴ ترم در دانشگاه تدریس کنند که شامل دوره‌ای ۴۰ ساعته می‌شود.  حداکثر واحد مجاز کارورزی برای دستیاران آموزشی در هر نیمسال ۱۲ واحد است. درباره کارورزی مدرسی در دروسی که نیازمند قوانین و مجوزهای خاص هست مانند دروس آشنایی با دفاع مقدس، اندیشه‌ها و وصایای حضرت امام (ره)، دروس عملی ـ مهارتی و نظایر آن همانند سابق دستیار باید پیش از کارورزی مجوزهای لازم را اخذ و تمام قوانین جاری دانشگاه را رعایت کند.

دانشگاه های ازاد تهران

وی یادآور شد: بعد از اتمام این دوره ها، گواهی شرکت در دوره “آموزشی و کارورزی دستیاری آموزشی” به شرکت کنندگان اعطا می شود. بعد از گذراندن واحدهای نظری و تکمیل دوره کارورزی، به دستیاران آموزشی گواهینامه ویژه دوره مدرسی داده می‌شود؛ همچنین تمام دانشجویان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد که مشغول گذراندن دوره کارورزی دستیاری آموزشی هستند، در طول دوره، در تمامی موضوعات مرتبط مشمول مقررات، آیین‌نامه‌ها و اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند.

تدریس دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد برای تقویت توانمندی‌ها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت : دوره آموزشی و کارورزی دستیاری آموزشی توسط باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود و دانشجویان دکتری علاقمند به شرکت در این دوره ها می توانند به دفاتر باشگاه در واحدهای دانشگاهی یا به پایگاه اینترنتی “باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی” به آدرس bpj.iau.ir، مراجعه کنند.

مطلب پیشنهادی :  جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد

گذراندن ۲ واحد نظری ویژه مدرسی که معادل ۴۰ ساعت آموزشی است با احراز نمره قبولی، تکمیل دوره عملی دستیاران آموزشی به میزان ۲۴ واحد در حداقل ۳ نیمسال است و دریافت معدل کل بالای متوسط استانی هر گروه آموزشی، از جمله شرایط دریافت گواهینامه ویژه مدرسی محسوب می‌شود.

قربانی گلشن آباد ادامه دارد: این دوره صرفا ویژه دانشجویان فعال دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی است و سایر افراد و دانشجویان دانشگاه های دولتی و غیر دولتی نمی توانند در آن شرکت کنند.

وی تاکید کرد: بعد از این پروسه این دانشجویان می‌توانند ۲۴ واحد به عنوان مربی پایه یک تدریس داشته باشند  و هزینه این تدریس از شهریه‌هایشان کسر می‌شود.  براساس دستورالعمل مربوطه، دستیاران آموزشی متناسب با میزان تدریس واحدهای درسی از تخفیف و کسر معافیت بخشی از شهریه برخوردار می شوند. 

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: یکی از ظرفیت های فاخر و بی بدیل، دانشجویان مقطع دکتری است که لازم است از این ظرفیت بی نظیر در اعتلا سرمایه اجتماعی و شبکه سازی نخبگانی دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کنیم.

پذیرش ۸۵۰ دانشجوی دکتری به عنوان دستیار آموزشی در واحد علوم و تحقیقات

اطلاعات مفید برای داوطلبان جهت شرکت در مصاحبه دکتری

PDF سوالات پرتکرار مصاحبه دکتری با جواب

پذیرفته‌شدگان دکتری برای مصاحبه علمی چه مدارکی همراه داشته باشند؟

فعالیت های قابل انجام در روزهای نزدیک زمان مصاحبه دکتری (اینفوگرافیک)

انگیزه نامه (SOP) مخصوص مصاحبه دکتری

8 نکته برای موفقیت در مصاحبه دکتری (قسمت اول)

تجربه من از مصاحبه دکتری

نمونه توصیه نامه داوطلبین آزمون دکتری

تجربه ی موفق شدگان مصاحبه دکتری سالهای گذشته

وزن مصاحبه و کارنامه آزمون دکتری به چه صورت است؟

سوالات انحرافی در مصاحبه دکتری !

معرفی خود به زبان انگلیسی در مصاحبه دکتری

توصیه 7 نفر از رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد برای مصاحبه دکتری

سوالات مصاحبه دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی پردیس کیش دانشگاه تهران

اطلاعیه های مصاحبه دکتری

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 2 رای ها
امتیاز بدهید
guest
16 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سرگردان
میهمان
سرگردان
12 دی ، 1402

با هدف ندادن بیمه به حق‌التدریس ها و تشویق افراد به دکتری دانشگاه آزادبه عنوان اخرین ندرک تحصیلی (که استقبال نمیشود) انجام شد. در حالی که در نهایت هم بیمه را با جریمه باید بدهند و هم دانشجوهای کارشناسی را ناراضی کردنو و باعث کاهش رغبت له این باصطلاح دانشگاه میشود

ناشناس
میهمان
ناشناس
12 دی ، 1402

سلام. متأسفانه مدیریت دانشگاه با بی احترامی به دوستان حق التدریسی که چندین سال است به حفظ وبقای دانشگاه با کمترین حقوق والبته چند سال است که هیچ حقوقی هم پرداخت نکردند برخورد نمود. واین نشان از بی تدبیری این مدیریت می باشد.

لاله زاری
میهمان
لاله زاری
12 دی ، 1402

یکی از معایب دانشگاه آزاد در دوره فعلی مدیریت آن اینست که یکنفر تصمیم میگرد و بقیه باید اجرا کنند . تفکر مشارکتی جایی در این دانشگاه ندارد و این دستیاری آموزشی هم یکی از نظرات دیکته شده طهرانچی است که مدیران واحدهای این دانشگاه هم اعتقادی بدان ندارند ولیکن مجبور به اجرا هستند .

استاد دانشگاه آزاد واحد تهران غرب
میهمان
استاد دانشگاه آزاد واحد تهران غرب
12 دی ، 1402

تحلیل بنده بعد از 15 سال تدریس در دانشگاه آزاد این است :
همه میدانند هدف از طرح دستیاری و استفاده از دانشجویان دکترا جهت تدریس نه جوانگرایی است و نه ادعاهای دیگر مدیران این دانشگاه .
بلکه دلایل زیر را دارد :
1- عدم پرداخت حق الزحمه و تهاتر با شهریه دکترا و در نتیجه کاهش هزینه های تدریس
2- عدم پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به تامین اجتماعی
3- عدم تعهد استخدامی برای دستیاران آموزشی
4- ایجاد انگیزه برای ثبت نام در دوره دکترا دانشگاه آزادجهت داوطلبان با وعده تدریس
5- ایجاد انگیزه در دانشجویان ارشد که با تبت نام در دکترا تدریس هم خواهندکرد

منتقد
میهمان
منتقد
12 دی ، 1402

با سلام من ۱۰‌سال سابقه تدریس در دانشگاه آزاد داشتم
دکتری تخصصی هستم ۵۲ مقاله دو طرح هادی یک طرح پژوهشی
با این طرح خانه نشین شدم تکلیف من دکتری تخصصی که ۷ سال فارس التحصیل شدم خانه نشین شدم این انصاف نیست

پارسی
میهمان
پارسی
12 دی ، 1402

این تصمیمتان خیانتی بیش نیست به کسانی که ده سال سابقه در دانشگاه دارند قبل از این سیاستگذاری به قول خودتان علمی تکلیف حق التدریسهارو هم مشخص می‌کردید شما که تا این حد اهل تدبیرید البته به زعم خودتان

دانشجو
میهمان
دانشجو
12 دی ، 1402

لطفا توانمندی بسیاری از دانشجویان دکترای مورد تدریس در واحد تهران مرکز به ویژه دانشکده مدیریت ارزیابی شود. بسیاری خودشان معرف هستند که اصلا نمی دانند که چه تدریس می کنند و فقط برای تکمیل رزومه تدریس می کنند.

گوهری
میهمان
گوهری
12 دی ، 1402

کار اشتباهیه
باعث سقوط دانشگاه ازاد از لحاظ کیفیت آموزش میشود

رضامنش
میهمان
رضامنش
22 شهریور ، 1402

با سلام و سپاس بابت پیگیری هاتون انشااله نتیجه بگیریم اساتید حق التدریس به موقع و ماه به ماه حقوق نمی گیرند دریافتی ما هر 6 ماه است آنهم خیلی وقتها با دیرکرد پرداخت می شود و با هر بهانه ای مبلغی از آن کم می شود مثلا بابت تعطیلات رسمی طول ترم یا بهانه های دیگر … لطفا از این درآمد ناچیز مالیات کم نشود .

فرهاد سلمانی فیض
میهمان
فرهاد سلمانی فیض
22 شهریور ، 1402

خواهشمندم به این قشر مظلوم پرتلاش و تحصیلکرده مانند بقیه نگاه شود و کمک شود تا به ثبات شغلی برسند. برگرداندن مالیات که کمترین خواسته هست.

استیو جابز
میهمان
استیو جابز
22 شهریور ، 1402

اساتید حق التدریس، از فرهیختگان واقعی جامعه‌اند ولی از نظر حقوقی، آسیب‌پذیرترین قشرند؛ به دلیل این‌که تخصص بالایی دارند، اما مقدار کار در اختیار خودشان نیست. حالا علاوه بر نادیده گرفتن حقوقشان مثل بیمه و تامین شغلی ، همچنین پایمال شدن حقوقشان توسط برخی دانشگاه‌ها به دلایل مختلف و پرداخت نکردن بموقع؛ مالیات هم ازشان کسر میکنند. ظلم آشکار؛ بی گفتگو.

هاشمی
میهمان
هاشمی
22 شهریور ، 1402

خواهشمندم رسیدگی کنید اوضاع حق التدریس ها خصوصا آنها که سالهاست با کمترین حقوق درحال خدمت هستند اسفبار است .

ناشناس
میهمان
ناشناس
22 شهریور ، 1402

حیف عمری که با تدریس در دانشگاه تلف شد این تجربه انگار هیچ ارزشی برای مسئولین ما نداره اگر غیر از این بود ما الان شغل ثابتی داشتیم

حیدری
میهمان
حیدری
22 شهریور ، 1402

با سلام . کسر مالیات از اساتید حق التدریس فاقد شغل . به عبارتی تبصره های 1 و 2 ماده 86 وقعا غیر عادلانه است و ظلمی است در حق جوانان تحصیلکرده این مرزو بوم . امیدوارم این مشکل پیگیری شود

استاد
میهمان
استاد
22 شهریور ، 1402

مثلا اگر دانشگاههای آزاد بتوانند با سرمایه گذاری مثلا در راه و ساختمان و یا اتومکانیک سرمایه گذاری و تولید و در بازار عرضه کنند نه تنها از درآمد مکفی و وافی برخوردار می شوند حتی دانشجویان نیز از حق الزحمه خود بهره مند می گردند

لاله
میهمان
لاله
22 شهریور ، 1402

یسری دانشجو آوردن، سقف تدریس اساتید با تجربه رو کم یا قطع همکاری کردن

16
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x