کد خبر: 55934

تاریخ بروزرسانی : 1400/04/06

بررسی میزان تاثیر سهمیه ایثارگران در آزمون دکتری 99

منابع آزمون دکتری

جزئیات اجرای قانون سهمیه داوطلبان ایثارگر در کنکور دکتری

بررسی میزان تاثیر سهمیه ایثارگران در آزمون دکتری 99

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ؛

همان طور که می دانید سهمیه ایثارگران در مقایسه با سایر سهمیه ها از تاثیر متفاوتی در نتایج آزمون دکتری برخوردار می باشد که در دفترچه ثبت نام دکتری 99 به خوبی به این موضوع مهم پرداخته شده است. از این رو داوطلبان می توانند با بررسی اخبار آزمون دکتری نسبت به ظرفیت پذیرش برای هر رشته تحصیلی آگاهی لازم را کسب نمایند. در این مقاله قصد داریم بیشتر به بررسی میزان تاثیر سهمیه ایثارگران در نتایج آزمون دکتری بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

 

چگونگی استفاده از سهمیه ایثارگران در مصاحبه دکتری

با توجه به ادغام آزمون دانشگاه های دولتی و آزاد، داوطلبان دکتری 99 در یک روز و تاریخ مشخص با یکدیگر به رقابت می پردازند. از این رو براساس اخبار آزمون دکتری سراسری و آزاد 99، داوطلبان می توانند از سهمیه ایثارگری خود برای هر دو دانشگاه سراسری و آزاد بهره مند شوند. حال در زمان اعلام نتایج دکتری ابتدا رتبه ی داوطلب نسبت به سایر رقبای رشته انتخابی آزمون محاسبه می شود و داوطلبان می توانند تمام جزئیات مربوط به رتبه ی خود را در قالب کارنامه اولیه بر روی سایت سازمان سنجش مشاهده نمایند. برای این منظور فقط کافی است که اطلاعات ثبت نام دکتری 99 خود را بر سایت سازمان سنجش وارد کنید. انجام این مراحل تا به این جا در میان تمام داوطلبان آزمون دکتری یکسان می باشد.

در این راستا داوطلبانی که مشمول استفاده از سهمیه ایثارگران هستند در زمان انتخاب رشته با وارد کردن رشته و محل تحصیلی مورد نظر خود، از شانس بیشتری جهت دعوت به مصاحبه دکتری برخوردار می باشند. در واقع این داوطلبان می توانند با اعمال سهمیه ایثارگری خود نیمی از مسیر پر پیچ و خم آزمون دکتری را به این طریق طی نمایند.

در ادامه با دسترسی به دفترچه و پاسخنامه سوالات، داوطلبان آزمون دکتری می توانند میزان شانس خود را برای قبولی در نتایج آزمون دکتری و دعوت به مصاحبه دکتری را با استفاده از نرم افزارهایی که برای این منظور طراحی شده است تخمین بزنند. لازم به ذکر است این نرم افزار صرفا برای برخی از رشته های خاص قابل استفاده می باشد.

مطلب پیشنهادی :  اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال 1403

برای قبولی در آزمون دکتری تعدادی از داوطلبان از سهمیه 25 درصدی ایثارگران استفاده می نمایند البته این موضوع می تواند برای باقی داوطلبان آزمون دکتری کمی نگران کننده باشد. اما باید توجه داشت، در صورتی که افرادی که از این سهمیه استفاده می کنند نتوانند حداقل نمره قبولی را در زمان اعلام نتایج دکتری به دست بیاورند، تعداد سهمیه باقی مانده به داوطلبانی که از سهمیه 5 درصدی ایثارگران بهره مند می گردند انتقال پیدا می کند و در صورت عدم تکمیل شدن این سهمیه توسط این دو گروه باقی مانده، برای داوطلبان سهمیه آزاد در نظر گرفته می شود.

بعد از اعلام نتایج آزمون دکتری و دعوت داوطلبان به مصاحبه دکتری، نمرات به سازمان سنجش اعلام می گردد. سازمان سنجش تمام نمرات اکتسابی داوطلبان را مورد بررسی قرار می دهد و در آخر نمره کل برای هر داوطلب مشخص می شود. لازم به ذکر است که این نمره کل، براساس هر دو نمره آزمون کتبی و مصاحبه دکتری تعیین می گردد.

در این راستا با مشخص شدن نمرات کل داوطلبان، سازمان سنجش با بررسی نتایج آزمون دکتری دو نفر از داوطلبان که در تراز بالاتری قرار گرفته اند را به عنوان قبول شدگان نهایی آزمون دکتری معرفی می نماید. همچنین توصیه می کنم اخبار آزمون دکتری سراسری و آزاد 99 را فقط در پایگاه تخصصی آزمون دکتری مطالعه کنید.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x