کد خبر: 68737

تاریخ بروزرسانی : 1402/10/12

۳۰ هزار دانشجوی دکتری متقاضی شرکت در طرح دستیار آموزشی شدند/ دستیاران ۴ ترم تدریس می‌کنند

منابع آزمون دکتری

۳۰ هزار دانشجوی دکتری متقاضی شرکت در طرح دستیار آموزشی شدند/ دستیاران ۴ ترم تدریس می‌کنند

۳۰ هزار دانشجوی دکتری متقاضی شرکت در طرح دستیار آموزشی شدند

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، «محمد مهدی طهرانچی» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مورد طرح دستیار آموزشی ویژه دانشجویان مقطع دکتری توضیح داد: ما تغییر رویکردی کلی را مد نظر داریم که در این تغییرات یک بخشی به هیات علمی وابسته و پیوسته مرتبط است و در یک بخش دیگر مانند سایر دانشگاه‌های معتبر دنیا، مقوله استفاده از ظرفیت دستیاران آموزشی دانشجویان دکتری خودمان را در نظر داریم.

راهنمای ثبت نام در سامانه دستیاری آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد تاکید کرد: بخشی از آموزش دانشجویان دوره دکتری در همه دانشگاه‌های سرآمد دنیا، با حضور در فرآیند آموزشی محقق می‌شود. چنین رویکردی در آموزش نتایج مثبتی به دنبال دارد از جمله اینکه هم موجب تربیت استادان با توانایی بالا خواهد شد هم تجربیات اساتید خوب ما به دستیاران آنها از طریقی حرفه ای، انتقال پیدا می‌کند.

چگونه در دانشگاه آزاد اسلامی «دستیار آموزشی» شویم؟ 

طهرانچی در ادامه بیان کرد: زمانی که این ظرفیت‌ها به کار گرفته می‌شوند، می‌توانند توانمندی دانشجوهای دکتری دانشگاه آزاد اسلامی را افزایش دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه با توجه به ظرفیت گسترده آموزشی در دوره‌های کاردانی و کارشناسی، برنامه ویژه مدرسی را به عنوان دستیار آموزشی برای دانشجویان دکتری منتخب تدوین و اجرایی کرده اند، گفت: خوشبختانه دانشجویان دکتری می‌دانند که این طرح تا چه اندازه به نفع آن‌ها خواهد بود، بنابراین استقبال بسیار چشمگیری از طرح صورت گرفت و بالغ بر ۳۰ هزار دانشجوی دکتری متقاضی شرکت در طرح هستند. 

طهرانچی ادامه داد: ما در حال بررسی چارچوب‌ها و مسیر کار برای ارسال طرح به واحد‌های دانشگاه آزاد هستیم و تا سال تحصیلی جدید امیدواریم این طرح به شکل گسترده‌ای عملیاتی شود.

جزئیات دستیاری آموزشی دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد

او در پاسخ به این سوال که حقوق دستیاران آموزشی به چه شکل پرداخت خواهد شد؟ بیان کرد: دستیار آموزشی قاعده خود را دارد؛ دوره‌ای که دانشجوی دکتری به عنوان دستیار طی می‌کند، دوره‌ای آموزشی محسوب می‌شود. در واقع دستیاران آموزشی که از بین دانشجویان مقطع دکتری انتخاب می‌شوند، به ازای خدماتی که در این دوره ارائه می‌کنند، کمک هزینه‌های آموزشی دریافت می‌کنند.

مطلب پیشنهادی :  تمدید مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال 1403

طهرانچی افزود: بحث حقوق برای این افراد مطرح نیست و در واقع هزینه‌هایی حمایتی و کمک آموزشی به عنوان حقوق دریافت خواهند کرد. در حقیقت ما تسهیلاتی شبیه به آنچه سایر کارهای دانشجویی در دانشگاه برای افراد به وجود می‌آورند، در طرح دستیار آموزشی برای متقاضیان در نظر گرفته ایم.

تکمیل پرونده در سامانه دستیاری آموزشی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به این پرسش که چقدر ممکن است این دستیاران آموزشی مقطع دکتری بعد از پایان تحصیلات به عنوان استاد در دانشگاه آزاد مشغول به کار شوند و تاثیر شرکت در این طرح در احتمال عضویت افراد در هیات علمی اظهار کرد: ما بعد از فارغ التحصیلی کسانی که در دانشگاه آزاد درس خوانده اند، سعی می‌کنیم بهترین‌ها را از دست ندهیم. طرح دستیار آموزشی که دوره‌ای نظری و عملی خواهد بود و پذیرفته شده، در مدت دستیاری زیر نظر استاد پشتیبانی که برایش تعیین شده، کارش را پیش می‌برد.

طهرانچی اضافه کرد: استادان پشتیبان باید حامی دستیاران آموزشی باشند؛ دانشجویان دکتری پذیرفته شده در این طرح باید ۴ ترم در دانشگاه تدریس کنند که شامل دوره‌ای ۴۰ ساعته می‌شود.

او در ادامه گفت: بعد ما از بین همین افراد دستیار کسانی که توانمندی بیشتری داشتند را جذب هیات علمی خواهیم کرد البته این روند هم مسیر خود را دارد، اما به هر حال دانشگاه آزاد همیشه به دنبال همکاری با تحصیل کرده‌های شایسته خود است.

پذیرش ۸۵۰ دانشجوی دکتری به عنوان دستیار آموزشی در واحد علوم و تحقیقات

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
قربانی
میهمان
قربانی
28 تیر ، 1402

سلام
مرسی از سایت عالی تون و اطلاع رسانی به موقع

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x