کد خبر: 68580

تاریخ بروزرسانی : 1402/10/12

ثبت‌نام مجدد و تکمیل پرونده در سامانه دستیاری آموزشی

منابع آزمون دکتری

پرونده در سامانه دستیاری آموزشی

ثبت‌نام مجدد و تکمیل پرونده در سامانه دستیاری آموزشی

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، حامد حسن پور، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان از فراهم شدن فرصت ثبت نام مجدد و تکمیل پرونده در سامانه دستیاری آموزشی در روز سه شنبه مورخ ۲۰ تیرماه سال جاری خبر داد.

دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی که متقاضی دستیار آموزشی هستند می توانند جهت درخواست و ثبت نام در سامانه دستیار آموزشی از طریق مراحل زیر اقدام نمایند:

در ابتدا وارد لینک زیر شوید و بر روی دکمه ثبت نام کلیک نمایید و با وارد کردن کد ملی، شماره موبایل، نام و نام خانوادگی و شماره دانشجویی مقطع دکتری خود و همچنین ثبت کد فعال سازی که از طریق پیامک برای موبایل شما ارسال خواهد شد، در سامانه دستیار آموزشی عضو شوید:

https://portal.bpj.iau.ir/ta/register

پس از عضویت پروفایل خود را مشاهده می کنید و برای ثبت درخواست دکمه ثبت اطلاعات را از منوی سمت راست انتخاب کنید و 12 مرحله را در لینک زیر ببینید:

راهنمای ثبت نام در سامانه دستیاری آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی

چگونه در دانشگاه آزاد اسلامی «دستیار آموزشی» شویم؟

دانشگاه آزاد اسلامی در راستای ایجاد تحول در نظام استادی دانشگاه و افزایش تعلق استاد به دانشگاه و همچنین ارتقا کیفیت و جلب رضایت جامعه مخاطب دانشگاه، اقدام به اجرای طرحی موسوم به «دستیار آموزشی» کرده است.

امکان تدریس دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد فراهم شد

از طرف دیگر برخی اعضای حق‌التدریس یا در کلاس‌های درس حاضر نمی‌شوند و بازدهی مناسبی ندارند و یا به دلیل اینکه خود را متعلق به دانشگاه نمی‌دانند، رسالت خویش را هم به درستی انجام نمی‌دهند. این در حالی است که دانشگاه آزاد اسلامی از گنجینه‌ای از دانشجویان دکتری و توانمند برخوردار است که ضمن حس تعلق به دانشگاه، به دنبال ارتقای مهارت‌ها و تمرین و تجربه مشی استادی هستند.
از این‌رو در تابستان امسال اجرایی‌سازی طرح دستیار آموزشی در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد و به موجب این طرح دانشجویان مقطع دکتری این دانشگاه که یک ترم تحصیلی و همچنین مراحل ارزیابی را با موفقیت گذرانده باشند، از مهرماه جایگزین نیروهای حق‌التدریس و وارد کلاس‌های درس می‌شوند.

با توجه به اینکه امروز هفتم تیرماه، آخرین مهلت نام‌نویسی در طرح دستیار آموزشی است برآن شدیم تا در گفت‌وگو با حامد حسن‌پور و پاسخگویی به برخی ابهامات این طرح همچنین سوالات رایجی که پیرامون آن شکل گرفته، فرصتی را فراهم سازیم تا داوطلبان واجد شرایطی که تا کنون اقدام به ثبت‌نام نکرده‌اند؛ از زمان باقی‌مانده استفاده کنند.

پذیرش ۸۵۰ دانشجوی دکتری به عنوان دستیار آموزشی در واحد علوم و تحقیقات

لیست موضوعات مقاله، پایان نامه و رساله دکتری

موضوعات پایان نامه علوم انسانی

موضوعات پایان‌نامه فنی و مهندسی

موضوعات پایان‌نامه علوم پایه

موضوعات پایان‌نامه مهندسی کشاورزی

موضوعات پایان‌نامه هنر

موضوعات پایان نامه زبان

سوالات متداول

1-  دوره ویژه مدرسی چیست؟ 

این دوره، با هدف ارتقای مهارتی دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در توانایی تدریس دانشگاهی از طریق تدریس واقعی در دوره ­های کاردانی و کارشناسی طراحی شده است و به عنوان یک جایزه تحصیلی (Scholarship) به دانشجویان اعطا می­شود . دانشجویان دکتری پذیرفته شده در این دوره، با گذراندن40 ساعت  (معادل 2 واحد) دوره­ توان­افزایی مدرسی به صورت فشرده و رایگان، آماده تدریس دانشگاهی میشوند و با عنوان دستیار آموزشی (TA) ، به صورت هدایت­شده و با راهبری و نظارت استاد پشتیبان، در کسوت مدرس دانشگاهی حاضر می­شوند و تدریس دروس را بر عهده می­گیرند. در این برنامه، دستیاران آموزشی علاوه بر تجربه تدریس در محیط واقعی و حرفه­ای و کسب مهارت تدریس و انتقال مفاهیم، موفق به تعمیق دانش تخصصی خود از طریق تدریس دانشگاهی (Learning by Teaching) می­گردند.

دستیاران آموزشی پس از تدریس 24 واحد در یکی از واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی (به عنوان بخش عملی دوره مدرسی) و 2 واحد دوره توان­ افزایی (به عنوان بخش نظری دوره مدرسی)، موفق به کسب گواهینامه دوره ویژه مدرسی می­ گردند که مزایایی را برای ادامه حضور حرفه ­ای آنها در کسوت استادی در دانشگاه آزاد اسلامی به همراه دارد.

2- آیا این طرح با دستیاری تخصصی که از تسهیلات باشگاه به شمار می­ رود تفاوت دارد؟

از دیدگاه جایگاه قانونی، افراد پذیرفته شده در طرح، در چارچوب دستورالعمل دستیاری تخصصی باشگاه از مزایای تسهیلات باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان بهره ­مند می­شوند. این طرح در قالب دستیاری آموزشی دستورالعمل فوق الذکر پی­گیری و اجرا می ­شود.

3-  چرا این طرح برای دانشگاه و برای کشور مهم است؟

در تمامی سیستم های آموزش تحصیلات تکمیلی، یکی از اهداف تربیت دانشجویان دکتری، تامین نیروی انسانی نظام آموزش عالی و به عبارتی تربیت استاد­ان آینده است. این مهم، از دیدگاه ارتقای تخصصی دانشجویان دکتری، مورد توجه همه دانشگاه ­ها از جمله دانشگاه­ آزاد اسلامی بوده است. اما بال دیگر این نظام تربیتی، انتقال مهارت های معلمی از دیدگاه علوم تربیتی است و این موضوع، حلقه مغفول زنجیره استادپروری است.

آغاز ثبت نام دانشجویان دانشگاه آزاد در سامانه «مهارت یار»

واضح است که آموزش این مهارت تنها از مسیر تمرین و تجربه حاصل می ­شود. دانشجویی که هرگز فرصت تدریس نداشته است، استاد خوبی نمی ­شود. پس نظام تربیت استاد آینده، نیازمند فرآیند مشق استادی است. مشقی که از مسیر تدریس هدایت شده به مقاطع پایین ­تر و دانشجویان جوان عملی می ­شود. این موضوع، نه تنها راه استادپروری است، بلکه به عمیق­ شدن دانش تخصصی دانشجویان دکترا هم کمک شایانی می­کند.

4-  آدرس مستقیم سامانه چیست؟ و چه اطلاعاتی برای ثبت نام لازم است؟

متقاضیان می توانند از طریق آدرس https://portal.bpj.iau.ir/ta/register   وارد شوند و با ثبت  اطلاعات نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره تلفن همراه عضو سامانه بشوند، پس از عضویت یک کد فعال سازی برای شماره موبایل ثبت شده ارسال خواهد شد، پس از ثبت کد وارد سامانه خواهید شد.

چنانچه کد دانشجویی مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی خود را ثبت نمایید اطلاعات شما در پروفایل قابل مشاهده است.

5-  روند ثبت اطلاعات و تقاضا به چه صورت است؟

پس از عضویت در سامانه، می توانید از طریق دکمه ثبت اطلاعات طی 12 مرحله اطلاعات و تقاضای خود را ثبت نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر صفحه راهنمای ثبت نام را مطالعه بفرمایید.

6-  پس از ثبت نام کد فعال سازی ارسال نمی شود؟

چنانچه با کیبورد انگلیسی شماره موبایل را ثبت کرده باشید و فیلترشکن نیز خاموش باشد، کد فعال سازی ارسال خواهد شد.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
مطلب پیشنهادی :  جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x