کد خبر: 70644

تاریخ بروزرسانی : 1402/10/12

فارغ التحصیلان دکتری نگران دوره سربازی خود نباشند

منابع آزمون دکتری

فارغ التحصیلان دکتری نگران دوره سربازی خود نباشند

فارغ التحصیلان دکتری نگران دوره سربازی خود نباشند

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم گفت: آئین‌نامه دوره پسادکتری و امریه پژوهش و فناوری از ماه آینده ابلاغ می‌شود که با ابلاغ این آئین‌نامه دیگر نگرانی خدمت سربازی برای فارغ‌التحصیلان دکتری وجود ندارد.(دانش آموختگان دکتری ، سربازی و پسادکتری را با هم می‌گذرانند)

جزئیات گذراندن خدمت سربازی بصورت دوره پسا دکتری

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم با اشاره به دغدغه جدی مسؤولان در حوزه فناوری گفت: یکی از دغدغه‌های جدی ما در حوزه توانمندسازی دانشجویان به‌ ویژه دانشجویان نخبه، کارآفرینی و وارد بازار کار شدن است، همچنین در نظر داریم در حوزه فناوری قابلیت‌ها و توانمندی‌های دانشجویان را در بخش نوآوری و ایده‌های جدید تقویت کنیم به طوریکه با در نظر گرفتن مالکیت فکری، طرح ایده‌ها آغاز می‌شود و به زودی ما این پروژه را هم ابلاغ می‌کنیم.

جذب امریه سربازی در دانشگاه های تهران

 به گفته وی، این طرح با این هدف اجرا می‌شود که دانشجویان ایده‌ها و نوآوری‌های خود را تبدیل به محصول کنند یا در اختیار مجموعه‌های دیگر قرار دهند.

محمدعلی‌نژاد درباره طرح دستیار فناوری نیز گفت: امسال طرح دستیاری تقویت می‌شود، کارآموزی و دستیار آموزشی از طریق دانشگاه‌ها برگزار می‌شود. ثبت‌نام برای طرح دستیار فناوری در واحد‌ها و شرکت‌های دانش بنیان انجام و طی فرایندی با شرکت‌ها و مجموعه‌ها این ارتباط برقرار می‌شود.(موافقت رهبر انقلاب با اعطای ۵۰۰ امریه سربازی به دانشجویان پسادکتری)

متولی طرح  اشتغال آفرینی و دستیار فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر است

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم افزود: فرد در دوره تحصیل درکنار انجام کار‌های آموزش به صورت تئوری آموزش‌های لازم را می‌بیند، همچنین در واحدهای فناوری مرتبط با رشته‌اش جزئیات کار شرکتی و عملی، آزمایشگاهی و تولید نمونه آزمایشگاهی و صنعتی با آشنایی با این شرکت‌ها آماده می‌شود که اگر بخواهد یک واحد فناوری راه اندازی کنند قابلیت آن را داشته باشد. متولی طرح  اشتغال آفرینی و دستیار فناوری مجموعه و پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر این دانشگاه قرار داده‌ایم، از طریق دانشگاه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.این طرح را خود دانشجویان ثبت‌نام می‌کنند.

مطلب پیشنهادی :  تمدید انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اسلامی سال ۱۴۰۳

پسا دکتری به عنوان امریه سربازی

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در پایان گفت: از ماه آینده آئین‌نامه دوره پسا دکتری و امریه پژوهش و فناوری ابلاغ می‌شود، فارغ التحصیلان دکتری که دوره سربازی خود را نگذراندند به عنوان گذراندن دوره سربازیشان می‌توانند در یک طرح و دوره پژوهش پسا دکتری شرکت کنند.

موافقت رهبر انقلاب با اعطای ۵۰۰ امریه سربازی به دانشجویان پسادکتری

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 2 رای ها
امتیاز بدهید
guest
8 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ایمان
میهمان
ایمان
14 آذر ، 1402

سلام
آیا به سه برادری که هم زمان مشغول به سربازی هستند کسر خدمتی تعلق میگیرد؟؟

کیانی
میهمان
کیانی
14 آذر ، 1402

بسیار هم عالی

ناشناس
میهمان
ناشناس
14 آذر ، 1402

هر روز یک قانون جدید. بابا یک قانون بگذارید و جوانان را از این همه استرس و محرومیت های مختلف و در به در کشورهای خارج بودن و ….رها کنید. و اون قانون شش ماهه کردن سربازی می باشد.

گلابی
میهمان
گلابی
14 آذر ، 1402

کشور عزیز ما باید قوانین مترقی داشته باشد. وجود این همه غایب نشان دهنده نامناسب بودن قانون سربازی برای قشر جوان می باشد. سربازی را اختیاری کنید و به جوانان فرصت انتخاب بدهید. هر که شرایطش را دارد سربازی برود با حقوق و شرایط خوب و هر که شرایط سربازی رفتن را ندارد پولش را بدهد و بخرد.

محمدرضا
میهمان
محمدرضا
14 آذر ، 1402

کسانی که در خارج درس می خوانند یک سال معاف موقت کنید تا بتوانند تعیین تکلیف کنند و به کشور بر گردند.

روا
میهمان
روا
9 شهریور ، 1402

سلام
من امسال دکتری قبول نشم باید بروم سربازی
کمکم کنید

8
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x