کد خبر: 72925

تاریخ بروزرسانی : 1402/11/03

پسا دکتری به عنوان امریه سربازی

منابع آزمون دکتری

پسا دکتری به عنوان امریه سربازی

پسا دکتری به عنوان امریه سربازی

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، محمدعلی زلفی‌گل در نخستین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان که با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری و رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در سالن قلم کتابخانه ملی برگزار شد، گفت: نگاه دنیا به علم و فناوری و پدیده‌های نوظهور ویژه است و اگر ما این نگاه ویژه را به این حوزه نداشته باشیم، از دنیا عقب می‌مانیم.

وی تأکید کرد: هوش مصنوعی، ایتترنت اشیاء، میکرو الکترونیک و صنعت رباتیک و علوم شناختی حوزه‌هایی هستند که نیازمند سرمایه‌گذاری و توجه ویژه هستند.

زلفی‌گل افزود: کشورهای پیشرفته به مزیت‌های نسبی سرزمین خود اکتفا نمی‌کنند و با علم و فناوری، برای خود مزیت جدید ایجاد می‌کنند.

جذب امریه سربازی در دانشگاه های تهران

وزیر علوم گفت: علم و دانش ابزار تولید قدرت نرم هستند که راه ارزان توسعه و پیشرفت محسوب می‌شوند و هم در رشته‌های علوم انسانی و هنر و هم علوم فنی و مهندسی، زمینه تولید اقتدار و قدرت نرم وجود دارد.

جزئیات گذراندن خدمت سربازی بصورت دوره پسا دکتری

وی اظهار کرد: اقلیم چهار فصل و تنوع قومی و زبانی، منابع نفت و گاز و صنایع معدنی از مزیت‌های نسبی کشور ما هستند که باید با علم و فناوری از آنها ارزش افزوده ایجاد کنیم و مهم‌تر از همه، با ابزار علم و فناوری برای کشور مزیت جدید بیافرینیم.

وزیر علوم گفت: اگر ما با استفاده از علم و فناوری، وسیله و تجهیزاتی درست کنیم که در صنعت و منازل مردمان دنیا استفاده شود، در واقع هم درآمد کسب کرده‌ایم و هم جاذبه دنیا را نسبت به کشور خود افزایش داده‌ایم.

وی به برنامه معاونت فناوری وزارت علوم برای حضور دانشجویان عضو انجمن علمی در پارک‌های علم و فناوری اشاره کرد و کفت: طرح‌های دستیار فناوری، برگزاری تور فناوری و پسا دکتری از جمله برنامه‌های جدید وزارت علوم در زمینه ارتباط علم و صنعت است.

مقررات وظیفه عمومی برای داوطلبان کنکور دکتری ۱۴۰۳

وی همچنین اضافه کرد: با اذن مقام معظم رهبری دانش‌آموختگان دکتری می‌توانند به عنوان امریه سربازی جذب دوره پسا دکتری شوند که می‌تواند بدنه پژوهش و فناوری ما را تقویت کند.

موافقت رهبر انقلاب با اعطای ۵۰۰ امریه سربازی به دانشجویان پسادکتری

وزیر علوم به حضور برخی ار اعضای هیات علمی و یاوران علمی در بخش صنعت و سازمان‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: این اقدام هم پیوند دانشگاه و صنعت را بیشتر می‌کند و هم از جمله راه‌های استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها در صنعت و تولید است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از دست‌اندرکاران برگزاری نخستین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان قدردانی کرد و گفت: باید برگزاری این رویداد را به فال نیک بگیریم؛ زیرا نشان‌دهنده نگاه ویژه دولت مردمی به توسعه علم و فناوری‌های جدید و توسعه صنعت دانش‌بنیان است.

پرداخت حقوق دانشجویان پسادکتری معادل 80 درصد حقوق استادیار دانشگاه تهران

پسا دکتری به عنوان امریه سربازی

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: راه‌اندازی سامانه پسادکترای تحقیقاتی و مجوز استفاده از امریه‌های پسادکتری صادر شده است، امسال با مجوز مقام معظم رهبری ۵۰۰ نفر پسادکتری به عنوان امریه سربازی پذیرش خواهیم کرد که آئین‌نامه آن به زودی ابلاغ می‌شود.
وی افزود: سال گذشته مصوبه‌ای برای دوره‌های پسا دکتری در شورای عالی عتف مورد توجه قرار گرفت که باید از ظرفیت محققان پسادکتری استفاده می‌شد. به دلیل اینکه یک محقق پسادکتری هم تمام وقت است و در حوزه کاری‌اش تجربیات کافی و لازم را دارد و دوره پسادکتری برای این افراد یک سابقه کاری به حساب می‌آید، می‌توان از ظرفیت محققان پسادکتری استفاده کرد و این روالی است که در تمام دنیا حتی برای جذب اعضای هیئت علمی از این روش استفاده می‌شود.
وی یادآور شد: سال گذشته در شورای عالی عتف مصوبه‌ای در مورد ۴ نوع دوره پسادکتری داشتیم که توسط ریاست جمهوری ابلاغ شد و بخشی از آن با تحقیقات بنیادی یا علوم انسانی و بخشی با قراردادهای ارتباط با صنعت می‌توانند فعال شوند و برخی می‌توانند در شرکت‌های دانش‌بنیان فعال و برخی دیگر نیز می‌توانند به شرکت‌های فناور و صنعتی فعال شوند.

مطلب پیشنهادی :  تمدید مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال 1403

فراخوان جذب سرباز در قالب کسر از خدمت و جایگزین خدمت ویژه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری

میزان حقوق و دستمزد در دوره پسادکتری تعیین شده است

صالحی درباره پسا دکتری به عنوان امریه سربازی خاطرنشان کرد: در هرکدام از این دوره‌های پسادکتری که طبق آیین‌نامه شورای عالی عتف ابلاغ شده میزان حقوق و دستمزدی که کارفرما یا دولت باید بپردازد مشخص شده است یعنی حدود و صغور دارد و بسترش هم کاملاً آماده شده است.
وی اضافه کرد: مسأله‌ای که امروزه با آن مواجه‌ هستیم این است افرادی که در دوره دکتری فارغ‌التحصیل می‌شوند مشمول خدمت وظیفه هستند و گردش کارشان از سال گذشته آغاز شده و با همکاری ارزشمند ستاد نیروهای مسلح نامه‌ای تهیه و ارسال شده و در این میان اطلاعاتی از ما خواسته شد تا موضوع را تبیین و دلایل‌مان را اقامه کنیم که خوشبختانه بخش مرکز نخبگان ستاد کل نیروهای مسلح همکاری بسیار خوبی در این زمینه با ما داشتند.
معاون پژوهشی وزارت عتف خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مرحله نگاشت آیین‌نامه اجرایی هستیم که امیدواریم این مسأله بزودی اجرایی شود و جذب پسادکتری به عنوان امریه سربازی اجرایی شود و این موضوع به ما کمک می‌کند تا بتوانیم از ظرفیت فارغ‌التحصیل دکتری استفاده کنیم؛ حتی در نگهداشت نخبگان و اثربخشی آن ها در حل مشکلات کشور بسیار کمک کننده است؛ بنابراین تمام اینها بسته‌ای است که مقام معظم رهبری به تمام کسانی که مشمول طرح سربازی بودند و می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند هدیه کرده اند.

فوق دکترا در ایران

 

لیست موضوعات مقاله، پایان نامه و رساله دکتری

موضوعات پایان نامه علوم انسانی

موضوعات پایان‌نامه فنی و مهندسی

موضوعات پایان‌نامه علوم پایه

موضوعات پایان‌نامه مهندسی کشاورزی

موضوعات پایان‌نامه هنر

موضوعات پایان نامه زبان

 
 
مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 2 رای ها
امتیاز بدهید
guest
28 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سعید نیک بال
میهمان
سعید نیک بال
3 آبان ، 1402

سلام من دو ماه اموزشی سربازی رو رفتم تقسیم بندی هم شدم الان میتونم در دانشگاه ثبت نام کنم و ایست خدمت بگیرم؟

فرهاد
میهمان
فرهاد
3 آبان ، 1402

با سلام
در دروان سربازی امکان شرکت در امتحانات ترمیم معدل وجود دارد؟

شاکری
میهمان
شاکری
3 آبان ، 1402

آیا با قبولی بدون کنکور در دانشگاه، حین خدمت سربازی نیز می توان از معافیت تحصیلی استفاده کرد؟

عجایب
میهمان
عجایب
3 آبان ، 1402

تنها خیری که از دکترها ، به مناطق محروم میرسید ، همین حضور اجباری دوران وظیفه ، در اون مناطق بود ، که گویا از اون هم محروم میشن !!

حسین
میهمان
حسین
3 آبان ، 1402

ظاهرا رضا شاه برای مسئولین ما یه کار خوب کرده و اون پایه گزاری خدمت سربازی

فرید
میهمان
فرید
3 آبان ، 1402

سلام دوستان. کل ظرفیت دانشجویان دکتری که فارغ التحصیل میشوند و قراره به سربازی بروند فقط شیش هزاره. دکتری خوندن سخته. پیام نور برا کارشناسی هست که همه در دهات شعبه داره. دکتری فقط تهرانه. غیرانتفاعی هم چند دانشگاه مثل مفید قم و شهید مطهری تهران و امام صادق هستند که از دولتی ها سخت تر پذیرش دارند. پس الکی چرت نگید. اول ظرفیت قبولی دکترا که 25 هزار نفر هست رو در نظر بگیرید. نصف بیشتر خانم هستند. اونا هم هیچ. از ده هزار آقا اکثرا یا رفتن یا تو ارگان های خاص مشغولن. شاید نهایت چهار هزار باقی بمونن. ده سال درس خواندن و …. حالا هم بروند سربازی. خوبه

ناشناس
میهمان
ناشناس
3 آبان ، 1402

شما هر درصدی در کنکور دکترا بیاوری دانشگاه ازاد شمارو ثبت نام میکنه، بدون مصاحبه !!!! چرا اخه درامد کسب کردن به بهانه مدرک فروشی!!!

مهدی
میهمان
مهدی
3 آبان ، 1402

دانشگاه آزاد بی کیفیت ترین سطح آموزشی کشور را داراست وباید ازین قاعده مستثنی باشد. بیچاره دانشجویان دولتی

دانیال
میهمان
دانیال
3 آبان ، 1402

به شرطی که نوعی مدرک حساب نشه که بعد یکسریها به خاطر نگذزوندن این دوره امتیاز کمتری برای مصاحبه های شعلی داشته باشند.
پست داک نباید باشه فقط تعهد خدمت باید نام بگیره یا چیزی مانند ضریب کا متخصصان پزشکی

صادق
میهمان
صادق
3 آبان ، 1402

همین الان طرح بنیاد نخبگان رو سامان دهید.
این یک طرح حتی بدتر از طرح بنیاد نخبگان هست.

محمود
میهمان
محمود
3 آبان ، 1402

این سربازی دیگه چه کوفتیه ؟؟؟ اسمش دو ساله ولی همه برنامه هاتو بهم بزنه … چقدر آدم باتجربه را میبریم سربازی که چکار کنند بعد از دو سال تجربه سربازی به چه دردشون میخوره ؟؟ بیکاری کشیدن بیخودی نمونه کامل بزرگ‌ترین اسراف در تاریخ بشره این سربازی ایران

طالقانی
میهمان
طالقانی
3 آبان ، 1402

پسا دکترا به چه درداین کشور می خوره دانشگاه ها به دنبال کسب درامد با پیر کردن جوانان نخبه کشور با چند مقاله رساله هستند واقعا برای این کشور دکتراها چه کردند که پسا دکتراها بخواهند کامل کنند و این کشور چه نیازی به پسا دکترا دارد برای مثال ایا مشکل اقتصادی هست که دکترا اقتصاد نداند و پسا دکتری بداند باید تاثیر مدرک تحصیلی در حقوق دریافتی را تا حد فوق لیسانس محدود کرد چرا که اکثر کارکنان به جای کار کردن همواره به فکر ادامه تحصیل برای کسب مقام و درامد هستند در حالی که 95 درصد فعالیت های اداری کشور با مدرک کارشناسی و حداکثر کارشناسی ارشد قابل اجراست

مهمان
میهمان
مهمان
3 آبان ، 1402

اگر آقایان بعد از مدرک پسا دکتری تصمیم بگیرند از ایران برن چه میشه؟

مهمان
میهمان
مهمان
3 آبان ، 1402

بابا دانش امموختگان حاضرند دو سال پادگان بروند ولی بعدش بیکار نباشند و متناسب با رشته خود جذب و استخدام شوند

آرش
میهمان
آرش
3 آبان ، 1402

کسیو باید سرباز بگیرن که پژوهشگر بودنشو با پذیرش گرفتن چندتا مقاله از مجلات معتبر تو دوره دکترا اثبات کرده باشه.

مولوی
میهمان
مولوی
3 آبان ، 1402

قوانین موقتی! بدلایلی امروز هست و فردا نیست!

م.ر
میهمان
م.ر
3 آبان ، 1402

خوش به حال دانشگاه ازاد

ترکمن
میهمان
ترکمن
3 آبان ، 1402

معافیت سنی سربازی در روسیه در حال جنگ سی سال است اما معافیت سنی سربازی در ایران پنجاه سال. مجلس دومای روسیه در شرایط جنگ سقف سنی سربازی اجباری در این کشور را از سن ۲۷ سال به سن ۳۰ سال افزایش داد. یعنی مشمولان بالای سی سال از سربازی معاف اند اما مجلس ایران بعد از صد سال و در زمان صلح هنوز سقف سنی سربازی اجباری را پنجاه سال می داند

ناشناس
میهمان
ناشناس
3 آبان ، 1402

این طرح در تعداد دانشجویان دکترا فیک که دنبال سربازی نرفتن هستن و مشکل مالی ندارن اضافه خواهد کرد، این افراد در دانشگاه ازاد که بدون هیچ اصولی در حال ثبت نام دانشجوی دکترا است ورود خواهند کرد و کیفیت مدارک ایران را کاهش خواهند داد

ناشناس
میهمان
ناشناس
3 آبان ، 1402
پاسخ به  ناشناس

روشنفکرانه تر نگاه کنید
در ابتدا فارغ التحصیلان دکتری از این مزایا بهره خواهند برد، و این شروعی برای اجرای سربازی حرفه ای و جایگزینی با سربازی حرفه ای است، و در آینده میتوان سربازی را برای همه حذف کرد و هرکس به اختیار خود استخدام نظام بشود و جایگزین سرباز

ناشناس
میهمان
ناشناس
3 آبان ، 1402

خدمت باید داوطلبانه باشد

یوسفی
میهمان
یوسفی
8 مهر ، 1402

سلام
با این اوصاف برای نرفتن به سربازی تا آخر عمر باید درس بخوانم
زگهواره تا گور دانش بجووووووووی
🤣😬😬😬😜😜😜

جوهر زاده
میهمان
جوهر زاده
7 مهر ، 1402

اینکه خیلی خوبه
عالی آقا عالی

ناسیونالیست
میهمان
ناسیونالیست
7 مهر ، 1402

این آقای زلفی گل خووووب حرف میزنه ها
ولی چیزی که در عمل ندیدیم هنوز

ناسیونالیست
میهمان
ناسیونالیست
7 مهر ، 1402

در حد حرفه

28
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x