کد خبر: 67423

تاریخ بروزرسانی : 1402/06/17

اطلاعیه شماره 1 مرحله مصاحبه دکتری 1402 دانشگاه کردستان

منابع آزمون دکتری

اطلاعیه شماره 1 مرحله مصاحبه دکتری 1402 دانشگاه کردستان

اطلاعیه شماره 1 مرحله مصاحبه دکتری 1402 دانشگاه کردستان

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، ضمن عرض تبریک، به اطلاع دعوت‌شدگان به مرحله بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش عملی آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال 1402 دانشگاه کردستان می‌رساند، اطلاعیه نحوه شرکت در مرحله مصاحبه دکتری 1402 دانشگاه کردستان ، برنامه زمان‌بندی و مدارک لازم به زودی منتشر خواهد شد.

توصیه رئیس دانشگاه قزوین:

تنها مدارک خواسته‌شده را همراه داشته باشید

داوطلبانی که در جلسه مصاحبه حاضر می‌شوند باید مدارک مرتبط را همراه خود داشته باشند. گاهی به دانشجویان اعلام می‌کنیم مدارک را همراه خود داشته باشند اما می‌بینیم هرچه مقاله در روزنامه چاپ شده است را همراه می‌آورند که هم برای خود زحمت درست می‌کنند و هم برای مصاحبه‌گیرنده وقت‌گیر است. بنابراین توصیه می‌کنم فقط مدارک اعلام‌شده را همراه خود داشته باشند. همچنین گواهینامه معتبر زبان مثل آیلتس و… را همراه داشته باشند، چون هر مدرک زبانی پذیرفته نیست.(بررسی انواع مدارک زبان برای آزمون دکتری) در مورد شرکت در کنفرانس‌ها و ثبت پتنت و اختراع برای ارائه به مصاحبه کننده دانشگاه برای مصاحبه دکتری نیز دقت کنند که مدارک خواسته‌شده را همراه داشته باشند. به داوطلبان توصیه می‌کنم به خود مسلط باشند، چراکه هرگونه استرس و نگرانی باعث می‌شود نتوانند به سوالات مصاحبه‌گیرنده پاسخ دهند. آنچه همواره در جلسه مورد توجه اساتید بوده این است که آیا فرد با ‌انگیزه برای تحصیل در دوره دکتری شرکت می‌کند یا فقط برای دریافت مدرک. تسلط به زبان نیز یک فاکتور بسیار مهم است، بنابراین دانشجویانی که تسلط به زبان بین‌المللی دارند شانس موفقیت بیشتری دارند.

راهنمای مصاحبه آزمون دکتری سراسری و آزاد

نکته دیگر اینکه وقتی دانشجو هیچ کار علمی در طول هشت سال تحصیل خود نداشته باشد اما ظرف یک ماه پایانی حجم زیادی از مقالات را تولید کرده باشد در ذهن مصاحبه‌گیرنده یک نکته منفی است. ما دنبال این هستیم که هدف دانشجو در دوره دکتری چیست(SOP). همچنین از دانشجویان دوره دکتری انتظار داریم تا وقتی فارغ‌التحصیل می‌شوند به مرزهای دانش اضافه کرده و تز و نظریه‌هایی ارائه دهند که مورد استناد و قبول جامعه باشد. برخی داوطلبان دوره دکتری را با ‌انگیزه به دست آوردن مدرک طی می‌کنند، بنابراین نمی‌توانند حائز شرایط پذیرش در مصاحبه دکتری باشند. در سوی مقابل نیز برخی دیگر با‌انگیزه و توانمند هستند. باید در نظر بگیرم چه کسانی وارد دوره دکتری می‌شوند، چراکه آنها سرنوشت جامعه را تغییر خواهند داد.

انگیزه نامه (SOP) مخصوص مصاحبه دکتری

انگیزه نامه (SOP) مخصوص مصاحبه دکتری 1402 دانشگاه کردستان

Statement of Purpose، یا Letter of Intent بسیار مهم است که دانشجویان هدف خود را از تحصیلات تکمیلی بدانند و بتوانند انگیزه نامه خود را به بهترین شکل بنویسند. جملاتی که در انگیزه نامه ذکر می شود باید تاثیرگزار باشند و اساتید با خواندن آن بتوانند تصمیم نهایی خود را درخصوص پرونده دانشجو مورد نظر بگیرند. این یک رقابت است و در این رقابت بهترین دانشجو انتخاب می شود. برای متمایز بودن باید برنامه داشت و بهترین ها را ارائه داد.

در انگیزه نامه (SOP) مخصوص مصاحبه دکتری متقاضی می بایست به معرفی کلی و اهداف آینده خود بپردازد و خود را از دیگر درخواست دهندگان متمایز نشان دهد تا بتواند شانس خود را برای قبولی در دانشگاه مورد نظر افزایش دهد. البته از داشتن توصیه نامه در کنار انگیزه نامه نیز نمی توان غافل بود، چرا که توصیه نامه ای که توسط اساتید معروف (استاد راهنمای شما در دانشگاهی که کارشناسی ارشد گرفتید ،  انتخاب مناسبی است) نوشته شده باشد از قدرت بالایی جهت پذیرش دانشجو برخوردار خواهد بود.

انگیزه نامه باید منحصر به فرد و با زبانی سلیس و روان نوشته شود و از به کار بردن کلمات سخت در آن پرهیز شود. در ادامه سوالاتی آورده شده است که با پاسخ دادن به این سوالات می توانید یک انگیزه نامه مناسب و اصولی داشته باشید.

🔍 – قصد خواندن چه رشته ای را دارید و به چه دلیل این رشته را انتخاب کرده اید؟

🔍 – چه چیزی از دانشگاه نظر شما را جلب کرده است که این دانشگاه را انتخاب کرده اید؟

🔍 – در این رشته ای که انتخاب کرده اید چقدر تجربه دارید؟

🔍 – بعد از فارغ التحصیلی و گرفتن مدرک چه اهدافی دارید؟

🔍 – چه ویژگی اخلاقی و یا شخصیت منحصر به فرد دیگری دارید؟

در نوشتن انگیزه نامه برای مقطع دکتری می بایست از مثال های واقعی استفاده کنید و در نوشتار خود کلی گویی نکنید، همچنین توجه داشته باشید که انگیزه نامه دکتری باید به زبان انگلیسی نوشته شود پس باید تسلط کافی به این زبان داشته باشید.
برنامه و هدف هایتان را به صورت کامل مشخص کنید (مثلا قصد دارید در آینده مدرک پسادکتری بگیرید یا استاد دانشگاه شوید و…) زیرا با مشخص شدن هدف راحت تر می توانید نظر هیئت علمی را به خود جلب کنید.
دلیل ادامه تحصیل خود در مقطع دکتری و انتخاب دانشگاه مورد نظر را شرح دهید. اشتیاق خود برای ادامه تحصیل دکتری و همچنین علاقه مندی به موضوعات تحقیقاتی مانند تجربه تحقیق و یا سمینارهایی که در آن شرکت داشته اید را بیان کنید.

در نوشتن انگیزه نامه (SOP) مخصوص مصاحبه دکتری به نکات زیر توجه کنید

1)یک SOP یا انگیزه نامه بهتر است حدود 800 تا 1200 کلمه و در یک یا دو صفحه ارائه شود.

مطلب پیشنهادی :  تمدید انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اسلامی سال ۱۴۰۳

2)در انگیزه نامه به صورت کامل پیشینه و سوابق کاری خود را شرح دهید و اهداف خود را برای آینده شغلی را بیان کنید.

3)هدف و انگیزه خود را از انتخاب دانشگاه مورد نظر شرح دهید و همچنین به بیان پروژه های تحقیقاتی دانشگاه و اینکه علاقه مند به شرکت در آن ها هستید بپردازید.

4)دلایل علاقه به این دانشگاه، اطلاع از رتبه و کیفیت آموزشی و دلیل شایسته بودن خود برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر را شرح دهید.

5)پس از پایان نوشتن انگیزه نامه، از استاد خود یا اشخاصی که در این زمینه تجربه دارند بخواهید متن شما ویرایش کنند.

پاراگراف اول انگیزه نامه برای رشته MBA

I want to do this program because I want to change my career path. My goal in life is to be useful to others, for me that is the ultimate success. I study to become useful, to develop skills that others need. Learning business management and administration will make me useful to many.
Managing and administration are meta-skills, and people will always need them. Learning them gives me options. Options are opportunities, and I am an absolute opportunist. The best plan for me is the one that lets me change my plans. I consider an International MBA to be the best move I can do for my career, and I am extremely motivated to pursue one.

من می خواهم این رشته را بخوانم ( دقت کنید که در متن انگلیسی می نویسیم do this program) چون می خواهم مسیر شغلی خود را عوض کنم. ( مسیر شغلی در انگلیسی Career path)
هدف من در زندگی این است که برای دیگران مفید باشم، و این برای من موفقیت نهایی محسوب می شود. من درس می خوانم که مفید باشم، که مهارت هایی را یادبگیریم که دیگران به آن نیاز دارند.
یادگیری مدیریت کسب و کار من را برای افراد زیادی مفید می کند. مدیریت و سرپرستی متا مهارت هستند، و مردم همیشه به آنها نیاز دارند. یادگیری آنها به من قدرت انتخاب می دهد. آپشن ها فرصت هستند و من یک آدم فرصت طلب هستم. بهترین برنامه برای من برنامه است که به من اجازه می دهد تا برنامه ریزی خود را تغییر دهم.
من فکر می کنم که دوره ام بی ای MBA بین المللی بهترین حرکتی است که برای شغلم می توانم انجام دهم و من به شدت با انگیزه هستم که یک دوره را دنبال کنم.

اگر تمایل داشتید به صورت ویژه برای شما انگیزه نامه (SOP) مخصوص مصاحبه دکتری نوشته بشود، در واتساپ به شماره ی 09306406058 پیام دهید.

مهارت های فردی برای موفقیت در MBA

I can contribute with eagerness to learn, active participation and intensive focus. I have an unlimited passion for learning. The desire to learn skills that are useful to others drives me and motivates me. I always participate actively in class, and will surely share my opinions. I can also focus intensively on one task for a long time period. My attention span is extremely long. That is an asset both to me and those I work with. I can contribute with leadership abilities. I tend to take charge in social and professional situations. I consider myself a natural leader, based on my work as a football coach and as a group instructor.

من می توانم با اشتیاق به یادگیری ، مشارکت فعال و تمرکز فشرده همکاری کنم. اشتیاق نامحدود برای یادگیری دارم. تمایل به یادگیری مهارتهایی که برای دیگران مفید است ، مرا به حرکت در می آورد و به من انگیزه می دهد. من همیشه به طور فعال در کلاس شرکت می کنم و مطمئناً نظرات خود را با دیگران در میان می گذارم. همچنین می توانم برای یک دوره زمانی طولانی روی یک کار تمرکز کنم. طول توجه من بسیار طولانی است. این یک سرمایه هم برای من و هم برای کسانی است که با آنها کار می کنم. من می توانم در توانایی های رهبری مشارکت کنم. من تمایل دارم در موقعیت های اجتماعی و حرفه ای مسئولیت را بر عهده بگیرم. من خودم را به طور طبیعی رهبر می دانم ، بر اساس کارم به عنوان مربی فوتبال و به عنوان مربی گروه.

اطلاعیه ثبت نام پذیرفته‌شدگان آزمون دکتری دانشگاه کردستان

اطلاعات مفید برای داوطلبان جهت شرکت در مصاحبه دکتری

PDF سوالات پرتکرار مصاحبه دکتری با جواب

پذیرفته‌شدگان دکتری برای مصاحبه علمی چه مدارکی همراه داشته باشند؟

فعالیت های قابل انجام در روزهای نزدیک زمان مصاحبه دکتری (اینفوگرافیک)

انگیزه نامه (SOP) مخصوص مصاحبه دکتری

8 نکته برای موفقیت در مصاحبه دکتری (قسمت اول)

تجربه من از مصاحبه دکتری

نمونه توصیه نامه داوطلبین آزمون دکتری

تجربه ی موفق شدگان مصاحبه دکتری سالهای گذشته

وزن مصاحبه و کارنامه آزمون دکتری به چه صورت است؟

سوالات انحرافی در مصاحبه دکتری !

معرفی خود به زبان انگلیسی در مصاحبه دکتری

توصیه 7 نفر از رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد برای مصاحبه دکتری

سوالات مصاحبه دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی پردیس کیش دانشگاه تهران

اطلاعیه های مصاحبه دکتری

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x