کد خبر: 53112

تاریخ بروزرسانی : 1398/04/01

الزام چاپ مقاله استخراج شده از رساله دکتری در مجلات دانشگاه آزاد

منابع آزمون دکتری

مقاله استخراج شده از رساله دکتری

الزام چاپ مقاله استخراج شده از رساله دکتری در مجلات دانشگاه آزاد

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از الزام چاپ مقاله استخراج شده از رساله دکتری در مجلات دانشگاه آزاد خبر داد.

طهرانچی با اشاره به برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای انتشار مقالات دانشجویان دکتری در مجلات معتبر این دانشگاه، گفت: دلیل آنکه به دانشجویان دکتری گفته می‌شود مقالات خود را باید در دو ژورنال خارجی به چاپ برسانند چیست؟ دو حالت دارد اینکه می‌خواهیم از استاندارد بودن پژوهش مطمئن شویم و مقاله در عرصه بین‌المللی هم ارائه شود(فهرست مجلات دارای اعتبار و نامعتبر دانشگاه آزاد).

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی می‌خواهد پس از ۳۷ سال فعالیت خود و بیش از دو دهه که کشور در تحصیلات تکمیلی فعال بوده، یک نیمه از این کار را انجام دهد، بنابراین می‌خواهیم یک شبکه مجلات علمی ایجاد کنیم که این شبکه جز شبکه ملی محسوب می‌شود. هر دانشجوی دکتری که می‌خواهد از رساله خود دفاع کند باید مقاله استخراج شده از رساله دکتری خود را در مجله دانشگاه آزاد اسلامی چاپ کند تا ما نظام دوگانه تایید ملی نیز داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: این دانشگاه حدود ۴۰۰ ژورنال دارد که پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی کلیت مقاله و معاونت‌های موضوعی محتوای آن را پیگیری و بررسی می‌کند. مجموعه مجلات دانشگاه آزاد اسلامی یک مجموعه مجلاتی خواهد بود که با عملکرد خود اعتبار خلق می‌کند.

مطلب پیشنهادی :  اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال 1403

محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC که چهارشنبه شب با حضور اعضای هیأت رئیسه، رؤسای استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس و معاونان ISC در سالن همایش‌های مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC برگزار شد، گفت: هر جریان دانش دارای دو بحث جهانی و ملی است و جغرافیای علم هم در این جریان دارای اهمیت است به طوری که مفاهیم ISI، اسکوپوس، Elsevier و اشپرینگر ساینس در دو دهه اخیر مطرح شده و هدف آن حاکمیت جهان غرب بر جهان علم است، چون غربی‌ها احساس می‌کنند که جغرافیای جدید علم در شرق در حال شکل‌گیری است. در پایان این جلسه، تفاهم نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC به امضای طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دهقانی، رئیس ISC رسید(نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر دنیا 2020).

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بهارک
میهمان
بهارک
2 تیر ، 1398

سلام
شرایط دانشگاههای سراسری هم همین است؟ مثلا چاپ در مجلات دانشگاه آزاد را قبول نمیکنند؟؟

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x