کد خبر: 59536

تاریخ بروزرسانی : 1402/04/10

نامه وزارت علوم به دانشگاه‌ها درخصوص سنوات تحصیلی دوران کرونا

منابع آزمون دکتری

سنوات تحصیلی

نامه وزارت علوم به دانشگاه‌ها درخصوص سنوات تحصیلی دوران کرونا

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ،معاون آموزشی وزارت علوم با توجه به استمرار وضعیت کرونایی در برخی مناطق کشور، در نامه‌ای از دانشگاه‌ها خواست حذف یک نیمسال تحصیلی بدون احتساب در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تاکید کرد با توجه به استمرار وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی در برخی مناطق کشور، موضوع حذف یک نیمسال تحصیلی بدون احتساب در سنوات و با بهره‌مندی دانشجویان روزانه از حداکثر سنوات مجاز تحصیل ذکر شده در آیین نامه‌های مرتبط در دستور کار قرار گیرد.

متن نامه به شرح زیر است: «با عنایت به استمرار وضعیت‌های نارنجی و قرمز در برخی مناطق کشور و مکاتبات برخی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مبنی بر اعطای مجوز اختیارات بیشتر برای تصمیم گیری در دانشگاه‌ها در امور تحصیلی دانشجویان به ویژه در خصوص انجام پایان نامه و رساله، در مواردی که اضطرارهای ناشی از شیوع بیماری کووید -۱۹، فرایند آموزشی و پژوهشی را با اختلال رو به رو کرده است.

هر دانشگاه / مؤسسه آموزش عالی می‌تواند به تشخیص خود و پس از بررسی همه جوانب مدیریتی و مقررات تحصیلی تا زمانی که وضعیت بیماری کرونا نیازمند مدیریت هوشمند است. با توجه به بخشنامه‌های تسهیلگر ابلاغ شده قبلی، موضوع حذف یک نیمسال تحصیلی بدون احتساب در سنوات و یا بهره‌مندی دانشجویان روزانه از حداکثر سنوات مجاز تحصیل ذکر شده در آیین نامه‌های مرتبط) را با نظر مساعد در تصمیمات خود لحاظ کند.(سنوات مجاز تحصیلی مقطع دکتری)

مطلب پیشنهادی :  اطلاعیه و آیین نامه پذیرش دکتری بدون آزمون به شیوه استاد محور دانشگاه امیرکبیر ۱۴۰۳

لازم به ذکر است که در صورت حذف یک نیمسال تحصیلی بدون احتساب در سنوات و یا بهره‌مندی دانشجویان روزانه از حداکثر سنوات مجاز تحصیل، آن نیمسال قطعاً جزو سنوات آموزش رایگان (تعهد خدمت رایگان دانشجو) محسوب خواهد شد.»

لیست موضوعات مقاله، پایان نامه و رساله دکتری

موضوعات پایان نامه علوم انسانی

موضوعات پایان‌نامه فنی و مهندسی

موضوعات پایان‌نامه علوم پایه

موضوعات پایان‌نامه مهندسی کشاورزی

موضوعات پایان‌نامه هنر

موضوعات پایان نامه زبان

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x