کد خبر: 34865

تاریخ بروزرسانی : 1397/09/29

نیاز جامعه دکتری و تعداد دانش آموختگان

منابع آزمون دکتری

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری(phdphd.org)، به نقل از ایسنا مجتبی شریعتی نیاسر در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه در اثر رشد بی‌رویه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در کشور در حال حاضر بسیار بیشتر از نیاز جامعه و بازار کار، دانش‌آموخته در جامعه تزریق می‌شود افزود: هم اکنون نیاز جامعه دکتری و تعداد دانش آموختگان باهم تناسبی ندارند ، در مقطع دکتری بیش از چهار برابر نیاز جامعه دکتری تربیت می‌کنیم.

 

نیاز جامعه دکتری و تعداد دانش آموختگان

 

شریعتی با تاکید بر اینکه دستگاه آموزش عالی مسئول اشتغال‌زایی نیست بلکه مسئول افزایش توان کار آفرینی و اشتغال‌پذیری دانش آموختگان خود است تصریح کرد: در این راستا امسال طرح جامع مهارت افزایی را تنظیم و آیین نامه آن نیز از هفته گذشته به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است. معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری اطلاعات در خصوص اجرای طرح بومی گزینی دانشجویان در دانشگاه‌ها نیز اظهار کرد: سیاست بومی گزینی دانشجویان به شکل فعلی طرح درستی نیست و برای استان‌های مرزی طرح مطلوبی محسوب نمی‌شود لذا باید در شیوه اجرایی آن بازنگری شود.

آمار اشتغال دانش آموختگان دکتری

وی تصریح کرد: در قالب این طرح در ۴ محور فعال‌سازی دروس کاربردی و علمی با تعامل مراکز صنعتی ذی‌ربط، ارائه ۴ الی ۱۰ واحد آموزشی کمک مهارتی در حوزه دروس مرتبط با رشته‌ها، برگزاری کارگاه‌های عمومی مهارتی با ارائه گواهی معتبر، رصد دانش آموختگان و خروجی‌های دانشگاه‌ها و ارزیابی عملکرد خروجی‌ها از طریق تقویت و ایجاد انجمن دانش آموختگان دانشگاه‌ها اقدامات لازم به عمل خواهد آمد.

مطلب پیشنهادی :  آمار داوطلبان انتخاب رشته کننده 67 هزار نفر
طرح بهبود اثر بخشی پروژه های کسر خدمت  (پروژه کسر خدمت)

معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به اینکه برای سال آتی اجرای این طرح به عنوان یکی از پارامترهای سطح بندی دانشگاه‌ها مطرح خواهد بود افزود: دانشگاه‌هایی که طرح جامع مهارت آموزی را به نحو احسن اجرایی کنند از مشوق های مالی و علمی نیز بهره مند خواهد بود.

اعتبار مدارک MBA و DBA

وی در خصوص اعتبار مدارک MBA و DBA ارائه شده توسط موسسات مختلف نیز تصریح کرد: درحال حاضر دوره‌های این چنینی که دانشگاه‌ها و یا موسسات آموزش عالی برگزار می‌کنند هیچ گونه اعتبار و ارزش استخدامی، ادامه تحصیل و اعتبار مشابه مدارک دانشگاهی را ندارد و صرفا جنبه دانش افزایی دارد.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x