کد خبر: 9465

تاریخ بروزرسانی : 1402/07/07

جزئیات نرم افزار iThenticate در حوزه سرقت ادبی

منابع آزمون دکتری

 

نرم افزار iThenticate

 

جزئیات نرم افزار iThenticate در حوزه سرقت ادبی

نرم افزار iThenticate معتبرترین و شناخته شده ترین سرویس چک کننده مقالات از نظر پلاجیاریزم یا سرقت ادبی است که توسط معتبرترین مجلات علمی در جهان مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا به محققین پیشنهاد می شود که قبل از آنکه مقاله شان را به مجله ارسال کنند آن را ازنظر پلاجیاریزم چک کنند و چه بهتر که محققین مقاله خود را دقیقا با همان نرم افزاری که بعدا مجله از آن استفاده می کند چک کنند. علاوه بر آن, پروپوزالهای پژوهشی و پایان نامه ها هم از سوی دانشگاه ها،  پیشنهاد می شود که ازنظر پلاجیاریزم چک بشوند.(راهنمای تدوین پروپوزال)

چرا نرم‌افزار Ithenticate ؟

نرم‌افزار Ithenticate با دیتا بیس قوی که برای آن طراحی شده است به بیش از 80 هزار میلیون صفحه وب، 1500 میلیون محتوای علمی و 2 هزار ناشر دسترسی دارد و با دقتی فراوان درصد شباهت متن را بررسی می‌کند و گزارش می‌دهد. این نرم‌افزار نسخه ویندوز ندارد و برای استفاده از آن باید به سایت iThenticate مراجعه و با تهیه یکی از اشتراک‌های آن می‌توان به‌صورت آنلاین از آن استفاده کرد. نرم افزار iThenticate، معروف‌ترین نرم افزار تشخیص میزان تشابه متن مقاله با سایر نوشته‌ها است. نرم افزارهای بسیاری برای یافتن میزان مشابهت متن با سایر نوشته‌ها وجود دارد اما به جرات می‌توان گفت تا حال حاضر، بهترین نرم افزار برای شناسایی میزان تشابه، نرم افزار iThenticate است.

انواع سرقت ادبی

این امکان فراهم شده است که محققان ایرانی با استفاده از این سرویس در نشریه پزشک الکترونیک, بدون نیاز به استفاده از کردیت کارتهای بین المللی امکان استفاده از این سرویس مشهور دنیای نشر مجلات آکادمیک را با قیمت مناسب داشته باشند.

پایگاه داده آیتنتیکیت بسیار قوی است و به دو شکل آنلاین و آفلاین می‌تواند به مقایسه هر اثر با مقالات دیگر بپردازد. یعنی علاوه بر اینکه پایگاه داده قوی در آن وجود دارد، از طریق مقایسه متن با مقالات دیگر موجود در فضای آنلاین هم می‌تواند به کشف شباهات در هر متنی مشغول شود.

نمونه گزارش نرم افزار iThenticate

نرم افزار iThenticate

نرم افزار Ithenticate چند نوع اکانت دارد؟

دانشجویان می‌توانند با مراجعه به وبسایت اصلی Ithenticate اشتراک‌های این نرم‌افزار را مشاهده کنند. این وبسایت با شعار “پکیج مناسب خود را انتخاب کرده و آثار خود را با اطمینان منتشر کنید” سه نوع اشتراک را در دسترس کاربران خود قرار داده است.
انواع اشتراک‌های این نرم‌افزار عبارتند از:
🔴 سینگل: این اشتراک که با هزینه ۱۰۰ دلار قابل خرید است، برای یک سند تا ۲۵ هزار کلمه قابل استفاده می‌باشد. اشتراک سینگل اعتبار یک ساله دارد.
🔴 چندگانه: این اشتراک برای حداکثر ۳ نسخه خطی تا ۷۵ هزار کلمه قابل استفاده است و اعتباری ۱۲ ماهه دارد. هزینه خرید این اشتراک بیش از ۱۰۰ دلار است.
🔴 سازمانی: این نوع اشتراک برای سازمان‌هایی طراحی شده است که دغدغه اصلی آن‌ها نوشتن محتواهای یونیک می‌باشد. این اشتراک نیز ۱۲ ماه اعتبار دارد و می‌توان با مراجعه به وبسایت نرم‌افزار آن را تهیه کرد.
نرم افزار iThenticate
 

برای مجلات آکادمیک که تمایل به استفاده از این سرویس برای تعداد زیادی ازمقالات را دارند تخفیف حجمی درنظر گرفته شده است تا بتوانند یک نوبت هر یک از فایلهای مقاله یا محتوای دیگر را که در داخل برنامه مایکروسافت آفیس ورد تهیه شده باشد از نظر پلاجیاریزم چک کنند.

مشکل عمده نرم افزارهایی که سرقت ادبی را چک می کنند

سرقت ادبی می تواند عملی عمدی یا غیرعمدی باشد. نرم افزارها و سایتهای زیادی برای چک کردن میزان مشابهت مقاله با سایر مقالات وجود دارند. مشکل عمده‌ی اینگونه نرم افزارها این است:
 
🔴 عبارات تخصصی یک رشته را که قابلیت تغییر ندارند؛ به‌عنوان تشابه شناسایی می‌کنند.
🔴 بیشتر این نرم افزارها نمی‌توانند نقل قول‎‌ها و یا مراجع را تشخیص دهند و آنها را در درصد تشابه حساب می‌کنند.
🔴 یک مقاله می تواند درصد تشابه مختلفی در قسمت‌های مختلف داشته باشد. به عنوان مثال، بیشترین مقدار تشابه در قسمت مروری بر ادبیات و کمترین مقدار تشابه در قسمت نتایج است. در حال حاضر نرم افزار ها قادر به شناسایی قسمت‌های مختلف مقاله نیستند بنابراین درصد تشابه را به صورت کلی بیان می‌کنند.
 

لیست موضوعات مقاله، پایان نامه و رساله دکتری

موضوعات پایان نامه علوم انسانی

موضوعات پایان‌نامه فنی و مهندسی

موضوعات پایان‌نامه علوم پایه

موضوعات پایان‌نامه مهندسی کشاورزی

موضوعات پایان‌نامه هنر

موضوعات پایان نامه زبان

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مونسی
میهمان
مونسی
7 مهر ، 1402

سلام وقتتون بخیر، درصد شباهت باید چقدر باشه تا با خیال راحت بتونی سابمیت کنی مقاله را ?

masoud
میهمان
masoud
7 مهر ، 1402

Salam..jaleb bod
Estefade krdim✔️

آرمان
میهمان
آرمان
7 مهر ، 1402

سلام
بسیار رهگشا و آموزنده بود
با تشکر و آرزوی موفق روزافزون برای شما

کربلایی
میهمان
کربلایی
7 مهر ، 1402

اگر متن ادبی یا شعری رو به یک شاعر یا نویسنده نسبت بدیم یا اسم شاعر یا نویسنده رو پایین متنی ک از اون نویسنده نیست بیاریم چی میشه؟ این هم سرقت محسوب میشه؟ لطفا جوابش رو برام ایمیل کنید چون من این سایت و این بخش رو ممکنه گم کنم. با تشکر

5
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x