کد خبر: 4099

تاریخ بروزرسانی : 1402/07/30

ساده ترین روش کاهش استرس در مصاحبه پی اچ دی

منابع آزمون دکتری

ساده ترین روش کاهش استرس در مصاحبه پی اچ دی

ساده ترین روش کاهش استرس در مصاحبه پی اچ دی

استرس زیاد، موجب جواب‌های غیرمنطقی، ضربان شدید قلب، لرزش پا، سردرد، عرق کردن کف دست، فکرهای سریع و نامنظم، دست‌ها وصدای لرزان در شما خواهد شد.
قبل از مصاحبه نفس عمیقی بکشید تا به آرامش شما کمک کند. وقتی بازدم میدهید به خودتان بگویید که من مطمئن هستم و بهترین داوطلب خواهم بود.بهترین راه برای اینکه به مطالعه عادت کنیم این است که آن را بخشی عادی از زندگی روزمره خود قرار دهیم.داشتن اطلاعات اعتماد به نفس بالایی را در ادمی ایجاد میکند.

از مهمترین پارامترهای روانی موثر در نتایج مصاحبه همراه داشتن مدارک مورد نیاز در روز مصاحبه آزمون دکتری و داشتن اعتماد به نفس کافی در روز مصاحبه است. بله اعتماد به نفس مهم است. ممکن است یک داوطلب به دلیل نداشتن اعتماد به نفس کافی نمره پایین تر از حق خودش دریافت کند. از این رو لکنت زبان های زیاد، ترس غیر قابل کنترل و از این دست نشانه ها که تداعی گر اعتماد به نفس پایین هستند می تواند در امتیازدهی تاثیر منفی ایجاد کند بنابراین توصیه می شود پیش از هرچیز این جنبه روانی را درخود تقویت کنید. حداقل ۳۰ دقیقه قبل از ساعت شروع مصاحبه در محل حضور داشته باشید. خلوت کردن با خداوند قبل از مصاحبه بسیار آرامش بخش است. بدانید که ۵ دقیقه اول مصاحبه بسیار مهم است. پس اقتدار، متانت و اعتماد به نفس خود را در این ۵ دقیقه به رخ بکشید.

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری(phdphd.org) و بر اساس اعلام سازمان سنجش ، مصاحبه دکتری 50 درصد نمره و  آزمون کتبی نیز 50 درصد نمره قبولی شما را شامل میشود. از 50 درصد نمره مصاحبه ، 20 درصد آن سهم سوابق آموزشی – پژوهشی و فناوری و 30 درصد آن سهم مصاحبه علمی و سنجش عملی است. در مصاحبه دکتری منظور از سوابق آموزشی همان معدل و کیفیت دانشگاه محل تحصیل ، برگزیدگان المپیاد های علمی دانشجویی ، مدرک زبان معتبر و تدریس در مراکز دانشگاهی می باشد. معمولا زمان مصاحبه دکتری در خرداد ماه خواهد بود.

تلفن تماس:  ۰۲۱۶۶۰۶۱۰۸۳

پشتیبانی ۲۴ساعته (فقط در واتساپ) : ۰۹۳۰۶۴۰۶۰۵۸

مشاوره ضبط شده مصاحبه دکتری (براساس آخرین تغییرات شاخص های مصاحبه دکتری)

مشاوره مصاحبه دکتری 98 (آزاد و سراسری)

از تکنیک های فیزیولوژی برای کاهش استرس در مصاحبه میتوان مواردی را نام برد ؛ به این شکل که ماهیچه های انگشت پا را منقبض کنید و تا ۱۰ بشمارید. در انگشتان پا حس درد و فشار می کنید آنگاه آنها را رها نموده و به حس آرامش که در انگشتان پایتان به وجود می آید توجه کنید. ماهیچه پا را منقبض کنید تا ۱۰ بشمارید آنگاه رها کنید.
به این ترتیب ران ها، شکم، کمر، گردن و صورت را منقبض نموده و پس از این که تا ۱۰شمردید رها کنید. در مدتی که این کار را انجام می دهید ارام نفس بکشید. این روش همواره با نفس کشیدن ارام بسیار مفید است. نفس کشیدن شما از بینی به داخل کشیده می شود، از شکم تا سینه ها حس می شود و آن گاه از لب هایتان خارج می شود.

سوالات پرتکرار مصاحبه دکتری با جواب

اطلاعات مفید برای داوطلبان جهت شرکت در مصاحبه دکتری

PDF سوالات پرتکرار مصاحبه دکتری با جواب

پذیرفته‌شدگان دکتری برای مصاحبه علمی چه مدارکی همراه داشته باشند؟

فعالیت های قابل انجام در روزهای نزدیک زمان مصاحبه دکتری (اینفوگرافیک)

انگیزه نامه (SOP) مخصوص مصاحبه دکتری

8 نکته برای موفقیت در مصاحبه دکتری (قسمت اول)

تجربه من از مصاحبه دکتری

نمونه توصیه نامه داوطلبین آزمون دکتری

تجربه ی موفق شدگان مصاحبه دکتری سالهای گذشته

وزن مصاحبه و کارنامه آزمون دکتری به چه صورت است؟

سوالات انحرافی در مصاحبه دکتری !

معرفی خود به زبان انگلیسی در مصاحبه دکتری

توصیه 7 نفر از رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد برای مصاحبه دکتری

سوالات مصاحبه دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی پردیس کیش دانشگاه تهران

اطلاعیه های مصاحبه دکتری

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x