کد خبر: 68493

تاریخ بروزرسانی : 1402/07/07

اجرای دوره پسادکتری در تحقیقات بنیادی

منابع آزمون دکتری

اجرای دوره پسادکتری در تحقیقات بنیادی

اجرای دوره پسادکتری در تحقیقات بنیادی

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، به نقل از صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور(INSF)، تفاهم‌نامه همکاری مشترک دبیرخانه شورای عالی عتف و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور روز چهارشنبه ۷ تیرماه توسط پیمان صالحی دبیرکل شورای عالی عتف و علی محمد سلطانی رئیس صندوق حمایت ازپژوهشگران و فناوران کشور به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه در راستای پیشبرد اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با موضوع اجرایی‌سازی دوره پسادکتری تحقیقات بنیادی (بند ۳-۱ از ماده ۳ آیین‌نامه جذب و به‌کارگیری محققان پسادکتری) منعقد شده است و هدف اصلی آن، توسعه دوره پسادکتری و بهره‌گیری بیشتر از توانمندی علمی و تخصصی دانش‌آموختگان دکتری در طرح‌های پژوهشی بنیادی و حمایت از محققان پسادکتری عنوان شده است.

حمایت مادی از متقاضیان پسادکتری به میزان ۵۰ درصد مبلغ ردیف ۱ جدول ماده ۴ آیین‌نامه، مشارکت در تصویب دستورالعمل‌های لازم، تعیین ظرفیت و اعلام تعداد پذیرش محقق پسادکتری در هر یک از انواع دوره‌های پسادکتری به صندوق از تعهدات شورای عالی عتف در این تفاهم‌نامه است.

همچنین بر اساس این تفاهم‌نامه، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور نیز متعهد به مواردی نظیر: تأمین مالی به میزان ۵۰ درصد مبلغ ردیف ۱ جدول ماده ۴ آیین‌نامه، طراحی بستر مناسب نرم‌افزاری جهت پیاده‌سازی تمامی فرایندهای اجرایی مطابق آیین‌نامه، در اختیار قراردادن دسترسی سامانه طرح‌های پسادکتری صندوق به نماینده دبیرخانه جهت گزارش‌گیری، پیگیری و اجرای مصوبات دستورالعمل‌های ابلاغ شده از سوی کارگروه آیین‌نامه، نظارت بر کمیت و کیفیت اجرای دوره پسادکتری بر اساس ضوابط تعیین شده از سوی کارگروه آیین‌نامه و ارزیابی و داوری علمی پروپوزال‌های پسادکترا در کارگروه‌های تخصصی شده است.

پسا دکتری به عنوان امریه سربازی

در ادامه تعهدات صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در این تفاهم‌نامه به نظارت علمی بر طرح‌های مورد تأیید طرفین، تنظیم و انعقاد قرارداد با محقق پسادکتری برای انجام طرح با رعایت آیین‌نامه و الزامات صندوق، تفکیک کامل طرح‌های پسادکتری موضوع این تفاهم‌نامه از سایر طرح‌های تحت حمایت صندوق، امکان دسترسی متقاضیان به سامانه پسادکتری تنها از طریق درگاه ساتع، پشتیبانی فنی، توسعه و بهبود مستمر سامانه پسادکتری مطابق نظرات کمیته مشترک، ایجاد دفتر پشتیبانی جهت پاسخگویی به سؤالات متقاضیان دوره پسادکتری و ارائه راهنمایی اشاره شده است.

گفتنی است، فراخوان دریافت پروپوزال های پسادکتری با هماهنگی طرفین دو بار در سال اعلام و به متقاضیان اطلاع رسانی می شود و درخواست پژوهشگران پسادکترا شامل پروپوزال، اطلاعات محقق و مسئول طرح و سایر مستندات در بازه فراخوان در سامانه صندوق ثبت می شود.

مدت اجرای این تفاهم‌نامه یک سال تعیین شده و در صورت توافق طرفین قابل تمدید نیز است.

نحوه ارسال درخواست متقاضیان دریافت حمایت

متقاضیان می بایست با مراجعه به سامانه مدیریت پژوهش کایپر و طبق زمانبندی اعلام شده اقدام به شرکت در فراخوان ها نمایند. لازم به ذکر است؛ تنها درخواست‌هایی که از طریق سامانه کایپر و بر اساس برنامه زمانی اعلام شده، ارسال شده است مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

بررسی و تصویب پیشنهادیه های ارسال شده جهت دریافت حمایت

جلسات کارگروه های صندوق پس از پایان هر فراخوان، برگزار می شود. در جلسات فوق، پیشنهادیه های ارسالی مورد بررسی و داوری قرار خواهند گرفت. پیشنهادیه ارسالی در صورت تایید توسط اعضای کارگروه، جهت بررسی نهایی و تصویب به جلسات کمیته تخصصی ارسال خواهد شد.

مطلب پیشنهادی :  آمار جدید انتخاب رشته کنندگان آزمون دکتری

کلیه فرآیندها از جمله بررسی، اعلام نقص، غربالگری، داوری، تایید، تصویب و یا رد پیشنهادیه از طریق دبیران کارگروه ها به متقاضیان دریافت حمایت اطلاع رسانی می گردد. همچنین متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه کایپر در جریان روند فرآیند بررسی پیشنهادیه ارسالی قرار گیرند.

🔴 لیست کارگروه‌های صندوق

🔴 سامانه طرح‌های پژوهشی (کایپر)

🔴 دستورالعمل‌های قالب‌های حمایتی

🔴 اولویت‌های پژوهشی کارگروه‌ها

 

تعهد اشتغال تمام وقت

پژوهشگر پسادکتری در صورت تصویب طرح باید تعهد نماید که در طول قرارداد بصورت تمام وقت در اختیار دانشگاه، مرکز تحقیقاتی، شرکت یا واحد صنعتی محل اجرای طرح باشد.

مدارک مورد نیاز متقاضیان جهت ثبت نام قالب حمایتی پسادکتری

مدارک زیر به صورت الکترونیکی در سامانه صندوق تکمیل یا بارگذاری می‌شود.

1) ایجاد و تکمیل پروفایل پژوهشگری توسط مسئول و پژوهشگر پسادکترا در سامانه صندوق (جهت ایجاد و تکمیل پروفایل ابتدا در سامانه کایپر ثبت نام نمایید.)

2) بارگذاری رزومه توسط پژوهشگر در سامانه (از اینجا دریافت نمایید)

3) بارگذاری حکم هیات علمی در سامانه (از اینجا دریافت نمایید)

4) دانلود فرم جزئیات طرح، تکمیل و بارگزاری در سامانه (از اینجا دریافت نمایید)

5) نامه تاییدیه طرح پسا دکترا از معاونت پژوهشی محل اجرا (از اینجا دریافت نمایید)

زمان پذیرش پیشنهادیه متقاضیان دریافت قالب حمایتی

زمان دوره پسا دکتری حداکثر یک سال می‌باشد و با تصویب کارگروه مربوطه و تأیید کمیته تخصصی صندوق تا یک سال دیگر قابل تمدید است. تمدید دوره منوط به تأیید گزارش پیشرفت طرح و عملکرد رضایتبخش پژوهشگر پسا دکتری و تحقق اهداف مربوطه، براساس تعهدات طرح مصوب خواهد بود. بدیهی است تأمین مالی سال دوّم تفاهم نامه پسادکتری منوط به تصویب در صندوق است.

تخصیص منابع به متقاضیان دریافت قالب حمایتی پسادکتری

برای پژوهشگران دوره پسادکتری عادی در چارچوب طرح مصوب، ماهیانه مبلغی معادل حداکثر ۸۰ درصد حقوق استادیار پایه یک (مطابق احکام وزارت عتف) در تهران (براساس احکام دانشگاه تهران) در نظر گرفته خواهد شد و در قالب کمک به اجرای طرح پرداخت می‌شود.

علاوه بر مبالغ فوق، مبلغ ثابتی برای یک سال به سرپرست طرح و مبلغ ثابتی در سال بابت هزینه تجهیزات به طرح‌هایی که به تشخیص کارگروه نیازمند تجهیزات باشند قابل پرداخت است. این مبالغ هر سال توسط کمیته تخصصی تعیین می‌شوند.

لیست موضوعات مقاله، پایان نامه و رساله دکتری

موضوعات پایان نامه علوم انسانی

موضوعات پایان‌نامه فنی و مهندسی

موضوعات پایان‌نامه علوم پایه

موضوعات پایان‌نامه مهندسی کشاورزی

موضوعات پایان‌نامه هنر

موضوعات پایان نامه زبان

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لیلیان
میهمان
لیلیان
14 تیر ، 1402

سلام
ممنون از زحمتی که کشیدین خیلی خوب بود ، چقدر خوبه که شما هستین و این کار ارزشمند رو انجام میدین . من حتماً شما رو به بقیه دوستان هم معرفی می کنم 🙂
موفق باشین

داوطلب کنکور دکتری
میهمان
داوطلب کنکور دکتری
14 تیر ، 1402

امکاناتتون عالیه و واقعا خوشحالم همچین سایتی برای داوطلبان کنکور دکتری هست ! خیلییییییی خیلیییییی ممنون !!

منصور خزایی
میهمان
منصور خزایی
14 تیر ، 1402

سایت دوست داشتنی است و با توسعه خدمات حتما مورد اقبال نیز خواهد بود. معرفی این سایت در فضای وب بسیار حائز اهمیت است و امیدوارم در تمام زمینه ها موفق باشید.

جلالی
میهمان
جلالی
14 تیر ، 1402

از همه مهمتر ، شما احساس می‌کنید که جو اعتماد متقابلی هنگام کارکردن با مسئولین این سایت حس میشود که بسیار با ارزش است. من همین‌جا از خدمات خانم دکتر بسیار تشکر می‌کنم و آرزو دارم که ایشان روز به روز در کارشون موفق تر‌ باشند

نادر
میهمان
نادر
14 تیر ، 1402

سلام
آرزوی موفقیت براتون دارم خیلی سایت خوبیه

ناشناس
میهمان
ناشناس
14 تیر ، 1402

از اینکه در ایران شرکتی به وقت و زمانبندی اهمیت میده و تحویل مطابق زمان درخواستی من بود بسیار خوشحالم و به تیمتون تبریک میگم!

6
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x