کد خبر: 67461

تاریخ بروزرسانی : 1402/06/16

اطلاعیه مصاحبه دکتری 1402 دانشگاه گیلان

منابع آزمون دکتری

اطلاعیه مصاحبه دکتری 1402 دانشگاه گیلان

اطلاعیه مصاحبه دکتری 1402 دانشگاه گیلان

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ،بدین وسیله به اطلاع داوطلبان آزمون دکتری سال 1402 می رساند، دانشگاه گیلان در مرحله دوم آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 1402، از بین پذیرفته شدگان واجد شرایط در مرحله آزمون کتبی متمرکز، از طریق بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و مصاحبه علمی و سنجش عملی، برای نیمسال اول سال تحصیلی 1403-1402 دانشجو پذیرش می نماید.داوطلبان می بایست در صورت احراز تمامی شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 1402 و پس از مطالعه شرایط و نحوه پذیرش، نسبت به ثبت نام اینترنتی و ارسال مدارک به صورت الکترونیکی اقدام نمایند.

تاریخ های مهم در مصاحبه دکتری 1402 دانشگاه گیلان

📢 تاریخ شروع ثبت نام برای داوطلبان شرکت در مرحله دوم آزمون دکتری : 1402/03/02
📢 آخرین مهلت برای تکمیل پرونده الکترونیکی و ارسال درخواست : 3 روز اداری قبل از تاریخ مصاحبه کد رشته محل مربوطه
📢 زمان دریافت کارت شرکت در جلسه مصاحبه: از 24 ساعت قبل از تاریخ مصاحبه هر کد رشته محل
📢 تاریخ برگزاری مصاحبه : از تاریخ 1402/03/06 لغایت 1402/04/21 برای دریافت جزئیات، به “رشته ها و تاریخ مصاحبه” رجوع گردد.
📢 اعلام نتایج توسط سازمان سنجش انجام خواهد شد.

زمان و نحوه ثبت نام از پذیرفته شدگان دکتری دانشگاه گیلان

1. شرایط و نحوه پذیرش

الف. شرایط عمومی

1.  دارا بودن صلاحیت عمومی

2.  نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل از لحاظ خدمت وظیفه عمومی برای داوطلبان مرد

ب. شرایط اختصاصی (احراز تمامی شرایط اعلامی در دفترچه راهنمای ثبت نام و دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 1402 الزامی است)

1.  دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد یا دکترای عمومی یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی ارشد یا دکترای عمومی (با فارغ التحصیلی حداکثر تا 1402/06/31) که مدرک مذکور مورد تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی باشد.

تبصره (1): متقاضیانی که دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی ‌ارشد و یا دکتری حرفه‌ای بوده و حداکثر تا تاریخ 1402/06/31 فارغ‌التحصیل می‌شوند، با ارائه گواهی مبنی بر فراغت از تحصیل تا تاریخ مذکور، می توانند در آزمون شرکت نمایند. دریافت نمونه گواهی مدرک و معدل

تبصره (2): دارندگان مدرک معادل دوره کارشناسی ارشد، در صورتی می توانند در آزمون شرکت نمایند که مشمول آیین نامه ابلاغی شماره 2/77633 مورخ 1392/05/28 معاونت آموزشی وزارت متبوع باشند.

تبصره (3): رشته امتحانی انتخابی داوطلبان می بایست (مطابق ستون مربوط به رشته های مرتبط جدول رشته ها و مواد امتحانی آزمون مندرج در صفحات 33 تا 73 دفترچه راهنمای ثبت نام)، متناسب با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد آنان  باشد.

2. شرکت در آزمون متمرکز (برگزار شده توسط سازمان سنجش) و دارا بودن حدنصاب امتیاز قابل قبول دانشگاه از آن آزمون

3. ثبت نام در سامانه آزمون دکتری دانشگاه گیلان، به شرح مندرج در بند 3 اطلاعیه و شرکت در جلسه ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش عملی

توضیح 1: اسامی پذیرفته شدگان نهایی با احتساب 50 درصد نمره آزمون متمرکز و 50 درصد نمره ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش عملی (مرحله دوم)، در صورت احراز حدنصاب نمره مرحله دوم آزمون، تأیید صلاحیت عمومی و براساس اولویت انتخابی توسط سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

توضیح 2: حدنصاب نمرات مرحله دوم به تفکیک کد رشته محل، توسط کمیته های تخصصی آزمون تعیین خواهد شد.

توضیح 3: ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش عملی (مرحله دوم) شامل 20 امتیاز آموزشی، پژوهشی و فناوری و 30 امتیاز مصاحبه علمی و سنجش عملی است.

2. تاریخ و محل مراجعه جهت بررسی سوابق و مصاحبه

2-1- تاریخ بررسی سوابق و مصاحبه داوطلبان طبق برنامه ریزی اولیه انجام شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور می باشد. برنامه زمانی مصاحبه

در صورت هر گونه تغییر در تاریخ برگزاری، مراتب از طریق سامانه آزمون به نشانی edu.guilan.ac.ir/reg اطلاع رسانی می شود.

ساعت تقریبی شروع مصاحبه در کارت الکترونیکی ورود به جلسه ارزیابی سوابق و مصاحبه درج و 24 ساعت قبل از برنامه زمان بندی اعلام شده در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.

2-2- توضیحات تکمیلی درخصوص نحوه توزیع کارت، متعاقباً از طریق سامانه مذکور به اطلاع داوطلبان محترم رسانده خواهد شد.

 3. ثبت نام اینترنتی و ارسال مدارک

تمامی داوطلبان می بایست از تاریخ 1402/03/02 تا 72 ساعت قبل از روز برگزاری مصاحبه (طی روزهای اداری)، از طریق پایگاه اینترنتی به نشانی edu.guilan.ac.ir/reg، نسبت به ثبت نام اینترنتی، واریز مبلغ 1/700/000 ریال (یکصد و هفتاد هزار تومان) به صورت آنلاین، بابت حق ثبت نام و ارسال الکترونیکی مدارک مورد نیاز (مندرج در سامانه آزمون) اقدام نمایند.

در خصوص داوطلبانی که برای مصاحبه در چند کد رشته محل معرفی شده اند، چنانچه کد رشته محل های مورد معرفی، دارای گرایش مشابه و فقط نوع دوره (روزانه – نوبت دوم- پردیس) آن ها متفاوت باشد، می بایست یک پرداخت انجام شود.

در صورت انصراف از شرکت در مصاحبه، وجه واریزی به هیچ عنوان قابل استرداد نخواهد بود.

اطلاعات مفید برای داوطلبان جهت شرکت در مصاحبه دکتری

PDF سوالات پرتکرار مصاحبه دکتری با جواب

پذیرفته‌شدگان دکتری برای مصاحبه علمی چه مدارکی همراه داشته باشند؟

فعالیت های قابل انجام در روزهای نزدیک زمان مصاحبه دکتری (اینفوگرافیک)

انگیزه نامه (SOP) مخصوص مصاحبه دکتری

8 نکته برای موفقیت در مصاحبه دکتری (قسمت اول)

تجربه من از مصاحبه دکتری

نمونه توصیه نامه داوطلبین آزمون دکتری

تجربه ی موفق شدگان مصاحبه دکتری سالهای گذشته

وزن مصاحبه و کارنامه آزمون دکتری به چه صورت است؟

سوالات انحرافی در مصاحبه دکتری !

معرفی خود به زبان انگلیسی در مصاحبه دکتری

توصیه 7 نفر از رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد برای مصاحبه دکتری

سوالات مصاحبه دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی پردیس کیش دانشگاه تهران

اطلاعیه های مصاحبه دکتری

4. توضیحات تکمیلی

4-1-  براساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، کلیه داوطلبانی که در کدرشته محل‌های انتخابی، دارای حدنصاب نمره علمی لازم به منظور شرکت در مراحل ارزیابی تخصصی هستند، می‌بایست به منظور تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی، با مراجعه به لینک مربوط در قسمت مشاهده کارنامه مندرج در درگاه سازمان سنجش، از تاریخ 1402/03/06 لغایت 1402/04/21 ضمن پرداخت مبلغ دو میلیون و صد و چهل هزار (2/140/000) ریال بصورت اینترنتی، فرم بررسی صلاحیت عمومی را تکمیل و کد پیگیری دریافت دارند. بدیهی است داوطلبانی که نسبت به تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی اقدام ننمایند، از گزینش نهایی حذف خواهند شد.

4-2-   مقررات وظیفه عمومی برای متقاضیان، به شرح اطلاعات مندرج در صفحه 19 دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری سال 1402 سازمان سنجش آموزش کشور می باشد.

مطلب پیشنهادی :  اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال 1403

4-3-  تحصیل در دوره دکتری تمام وقت است و پذیرفته شدگان ملزم به رعایت قوانین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص ادامه تحصیل می باشند.

4-4-  براساس توضیحات صفحات 21 تا 23 دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون

4-4-الف- 25 درصد از ظرفیت پذیرش در هر کد رشته محل به “همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثران”، “آزادگان، همسر و فرزندان آنان” و “جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان”، به شرط کسب حدنصاب نمره علمی اختصاص می یابد. (سهمیه ایثارگران 25 درصد ظرفیت).

4-4-ب-  5درصد از ظرفیت پذیرش در هر کد رشته محل نیز به “جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان” و “همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه”، به شرط کسب حدنصاب علمی اختصاص می بابد (سهمیه ایثارگران 5 درصد ظرفیت).

4-4-پ- درصورتی که سهمیه 25 درصدی ایثارگران به وسیله داوطلبان مشمول سهمیه فوق تکمیل نشود، ظرفیت خالی مانده آن، ابتدا به مشمولین سهمیه 5 درصدی ایثارگران که شرایط و حدنصاب لازم را داشته باشند، تخصیص یافته و اگر باز هم این ظرفیت خالی بماند، باقیمانده آن به داوطلبان سهمیه آزاد اختصاص می یابد.

نحوه بررسی سوابق علمی و مصاحبه آزمون دکتری  (Ph.D.) سال 1402

4-4-ت- براساس قوانین مذکور، حدنصاب نمره ایثارگران، 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته محل و حدنصاب نمره رزمندگان، 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته محل در هر یک از مراحل آزمون می باشد.

4-5-  براساس قانون “برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب 1389/01/29 مجلس شورای اسلامی”، ده درصد ظرفیت اعلام شده مازاد بر ظرفیت (حداقل یک نفر) در هر کد رشته محل، برای مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی تمامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی (دولتی و غیردولتی) و دانشگاه آزاد اسلامی، به شرط کسب حداقل 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد، اختصاص می یابد (سهمیه مربیان).

تبصره: مربیان دانشگاه آزاد اسلامی تنها با معرفی نامه صادره از سوی مرکز جذب و امور هیات علمی این دانشگاه، امکان بهره مندی از این سهمیه را خواهند داشت.

4-5-الف- ارائه اصل گواهی مبنی بر اینکه عضو هیات علمی «رسمی- قطعی» و یا «رسمی- آزمایشی» دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بوده که به تأیید بالاترین مقام مسئول نیز رسیده باشد، برای آن‌دسته از افرادی که از امتیاز مربی در این آزمون استفاده نموده‌اند. لازم به تاکید است مربیان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی می‌بایست واجد شرایط توضیحات صفحه 10 دفترچه راهنمای انتخاب رشته باشند.

4-5-ب- داوطلب دارای سهمیه مربی در صورتی می تواند ادامه تحصیل دهد که دانشگاه محل خدمت وی موافقت نماید و موافقت دانشگاه محل خدمت می بایست در زمان بررسی سوابق و مصاحبه، اعلام شود.

4-5-پ-داوطلبان پذیرفته شده با استفاده از سهمیه مربی (مازاد بر ظرفیت) در کلیه دوره های روزانه و غیرروزانه، ملزم به پرداخت شهریه می باشند و پرداخت این شهریه در صورت نیاز دانشگاه محل خدمت به تخصص ایشان، با رعایت آیین نامه های داخلی و امکان انجام تعهدات پس از فارغ التحصیلی، حداکثر به مدت چهار و نیم سال براساس مصوبه هیات امنا برعهده دانشگاه محل خدمت و در غیراین صورت، بر عهده مربی می باشد.

4-6- حدنصاب نمرات ذکر شده در تمامی مراحل آزمون (آزمون کتبی مرحله اول، مصاحبه علمی و سنجش عملی و نمره کل نهایی) لحاظ می شود.

4-7-  جلسه بررسی ارزیابی آموزشی، پژوهشی و فناوری و مصاحبه علمی و سنجش عملی برای هر داوطلب، صرفاً یک بار و به صورت حضوری برگزار می شود و عدم شرکت داوطلبان در تاریخ تعیین شده، به منزله انصراف آنان از ادامه تحصیل در دانشگاه گیلان تلقی می شود.

4-8-  داوطلبان جهت شرکت در جلسه بررسی سوابق و مصاحبه (راهنمای شرکت در جلسه مصاحبه دکتری) ضروری است، نسبت به بارگذاری مدارک لازم و نیز پرداخت وجه ثبت نام در سامانه آزمون (طبق بند 3 اطلاعیه حاضر) اقدام نموده و از تأیید پرونده ثبت نامی خود اطمینان حاصل نمایند. در صورت تأیید پرونده ثبت نامی، امکان دریافت کارت الکترونیکی جهت شرکت در مصاحبه فراهم خواهد شد. ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی، تصویر کارنامه آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 1402، اصل مدارک کارشناسی (و کاردانی در صورت وجود) و کارشناسی ارشد و یا گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک، تصویر ریزنمرات تحصیلی مربوطه و کارت ورود به جلسه مصاحبه، برای شرکت در جلسه ارزیابی و مصاحبه الزامی است.

توضیح: برای کسب امتیازات مربوط به سوابق آموزشی و پژوهشی، ارائه مستندات از قبیل توصیه نامه علمی از حداقل دو تن از استادان زمان تحصیل، سوابق تدریس، طرح های پژوهشی انجام شده، مقالات چاپ یا پذیرش شده و نیز شرح مختصری از زمینه تحقیقاتی مورد علاقه با توجه به سوابق پژوهشی، مدرک زبان و سایر موارد همزمان با ثبت نام الکترونیکی، از طریق بارگذاری در سامانه آزمون دکتری دانشگاه ضروری است.

نحوه ثبت نام داوطلبان شرکت در مصاحبه دکتری 1402 دانشگاه گیلان

داوطلبانی که در سامانه سازمان سنجش انتخاب رشته نموده اند و در یک یا چند کد رشته محل از دانشگاه گیلان معرفی شده اند ، می توانند وارد سامانه ثبت نام تحصیلات تکمیلی دانشگاه شده و نسبت به تکمیل پرونده و ثبت نام اقدام نمایند.
مراحل ثبت نام در 5 مرحله و به صورت زیر انجام می شود :
1- از قسمت (( ورود داوطلبان به سامانه )) در منوی سمت راست این صفحه می توانید وارد صفحه ورود داوطلبان به سامانه شده و با کد ملی و شماره پرونده سازمان سنجش یا شماره داوطلبی (کد شش رقمی) به این سامانه ورود پیدا کنید.
2- پس از ورود به سامانه نسبت به انتخاب کد رشته محل مورد نظر اقدام نمایید.
3- نسبت به پرداخت مبلغ هزینه ثبت نام اقدام نمایید.
4- نسبت به تکمیل پرونده الکترونیکی اقدام شود.
5- پرونده الکترونیکی را جهت بررسی و ارزیابی گروه های آموزشی تأیید نمایید.
6- بعد از ارسال پرونده و در روزهای بعد، به حساب کاربری رجوع کنید تا اگر مشکلی در پرونده باشد آن را برطرف نمایید.
7- 24 ساعت قبل از تاریخ مصاحبه در بخش کاربری خود نسبت به دریافت کارت مصاحبه اقدام نمایید.

رشت، بزرگراه خلیج فارس، کیلومتر ۵ جاده قزوین، مجتمع دانشگاه گیلان
کدپستی ۴۱۹۹۶۱۳۷۷۶
تلفن خانه: 33690274-013

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x