کد خبر: 53218

تاریخ بروزرسانی : 1402/11/16

8 نکته برای موفقیت در مصاحبه دکتری (قسمت دوم)

منابع آزمون دکتری

8 نکته برای موفقیت در مصاحبه دکتری

8 نکته برای موفقیت در مصاحبه دکتری (قسمت دوم)

همانطور که در 8 نکته برای موفقیت در مصاحبه دکتری (قسمت اول) بیان شد ، نکات حیاتی در خصوص موفقیت در مصاحبه را با هم بررسی کردیم؛ در این قسمت به توضیح درباره 8 نکته ی دوم میپردازیم :

نکته نهم

برای کسانی که در جلسه مصاحبه هستند و شما را ارزیابی می کنند خیلی مهم است که شما انگیزه قوی برای وارد شدن به دوره دکترا داشته باشید. این انگیزه را در صحبت‌ها و رفتارتان حتماً نشان بدهید. (امتیاز بندی مصاحبه دکتری)

نکته دهم

گرفتن توصیه نامه از اساتید شناخته شده در رشته تخصصی و از مدیران گروه‌ها می تواند بسیار کاربردی باشد. دو یا سه توصیه نامه از اساتید شاخص در حوزه تخصصی خود دریافت کرده و همراه خود داشته باشید که در جلسه مصاحبه ارائه کنید.

نکته یازدهم (شرایط مصاحبه دکتری)

برای اساتید مهم است که شما در دوره دکترا به صورت تمام وقت مشغول تحصیل و پژوهش در فضای دانشگاه باشید. باید اطمینان حاصل کنید که دکترا را به عنوان یک بحث پاره وقت نمی بینید و می خواهید بخش اصلی وقت تان را به آن اختصاص بدهید.

نکته دوازده

محل تأمین هزینه‌های تحصیلی هم یکی از آیتم‌هایی است که معمولاً در مصاحبه دکترا پرسیده می شود. مسئله تأمین هزینه برای مواردی مثل پردیس‌های دانشگاهی یا دوره‌های شبانه اهمیت بیشتری دارد. باید محرز شود که شما دغدغه‌ای نسبت به تأمین مالی خودتان در دوره دکترا را ندارید(شهریه دانشجویان ورودی نوبت دوم دانشگاه تهران + پردیس کیش دانشگاه تهران).

نکته سیزدهم

سؤال دیگری که در جلسه مصاحبه ممکن است پرسیده شود این است که دانشگاه‌های دیگری که دعوت شده اید کدام ها هستند؛ اگر فرضا شما 3 دانشگاه خوب را در سطح تهران دعوت به مصاحبه شده اید از شما می پرسند که بین این سه دانشگاه در صورت قبولی کدام یک را انتخاب می کنید؛ بایستی بین 3 دانشگاه ترجیحات خودتان را از قبل مشخص کرده باشید. دلیل محکمی هم برای این کار داشته باشید.

راهنمای مصاحبه آزمون دکتری سراسری و آزاد

نکته چهاردهم

در مورد اینکه پوشش و لباس تان چطور باشد، یک پوشش ساده و آراسته در حد عرف دانشگاهی کافی است. تمرکز بر مسائل دیگر نظیر تخصص و تمرکز پژوهشی خیلی مهم تر از طرز پوشش شماست؛ البته بایستی آراستگی و مطابقت با عرف دانشگاهی را حتماً داشته باشید.

مطلب پیشنهادی :  پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد

نکته پانزدهم

بحث رزومه پژوهشی و داشتن رزومه قوی یکی از نقاط قوت کلیدی است که حتماً باید آن را داشته باشید. طی چند سال اخیر شاهد هستیم که مجلات هایجک، کم اعتبار و بی اعتبار بسیار زیاد شده‌اند و دانشجویان برای آنکه نشان بدهند مقاله دارند حاضر می شوند مقالات شان را در مجلاتی چاپ کنند که هیچ اعتبار علمی ندارند. به همین دلیل یک نوع جهت گیری منفی نسبت به کسانی که مقالاتشان را در مجلات با اعتبار پایین چاپ کرده‌اند بین اساتید ایجاد شده است. سعی کنید در انتخاب مجله‌ای که مقاله تان را می فرستید بسیار دقت کنید. مجلات معتبر به معنای رزومه قوی تر هستند(رزومه نویسی حرفه ای ویژه داوطلبان آزمون دکتری).

راهنمای نوشتن مقاله برای دکتری (ویژه داوطلبان آزمون دکتری و متقاضیان بورسیه خارج از کشور)

نکته شانزدهم

سعی کنید در صورت امکان کتاب تألیف کنید. جذابیت کتاب برای ارزیابان بسیار بالاست و دوست دارند دانشجویی را بپذیرند که در تألیف کتاب همکاری داشته است(ویدئو امتیاز چاپ کتاب برای مصاحبه دکتری).

8 نکته برای موفقیت در مصاحبه دکتری (قسمت اول)

8 نکته برای موفقیت در مصاحبه دکتری (قسمت سوم)

اطلاعات مفید برای داوطلبان جهت شرکت در مصاحبه دکتری

PDF سوالات پرتکرار مصاحبه دکتری با جواب

پذیرفته‌شدگان دکتری برای مصاحبه علمی چه مدارکی همراه داشته باشند؟

فعالیت های قابل انجام در روزهای نزدیک زمان مصاحبه دکتری (اینفوگرافیک)

انگیزه نامه (SOP) مخصوص مصاحبه دکتری

8 نکته برای موفقیت در مصاحبه دکتری (قسمت اول)

تجربه من از مصاحبه دکتری

نمونه توصیه نامه داوطلبین آزمون دکتری

تجربه ی موفق شدگان مصاحبه دکتری سالهای گذشته

وزن مصاحبه و کارنامه آزمون دکتری به چه صورت است؟

سوالات انحرافی در مصاحبه دکتری !

معرفی خود به زبان انگلیسی در مصاحبه دکتری

توصیه 7 نفر از رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد برای مصاحبه دکتری

سوالات مصاحبه دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی پردیس کیش دانشگاه تهران

اطلاعیه های مصاحبه دکتری

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x