کد خبر: 62283

تاریخ بروزرسانی : 1402/07/06

مکان مصاحبه دکتری دانشگاه ارومیه تغییر کرد

منابع آزمون دکتری

مصاحبه دکتری دانشگاه ارومیه

مکان مصاحبه دکتری دانشگاه ارومیه تغییر کرد

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری phdphd.org ، معاونت آموزشی دانشگاه ارومیه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مکان مصاحبه دکتری ۱۴۰۱ برای برخی کد رشته تغییر و داوطلبان به آدرس جدید مراجعه کنند.

معاونت آموزشی دانشگاه ارومیه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مکان مصاحبه دکتری ۱۴۰۱ برای برخی کد رشته محل‌ها تغییر کرد.

به اطلاع داوطلبان مصاحبه دکتری سال ۱۴۰۱ دانشگاه ارومیه می‌رساند، داوطلبانی که از ۶ تیر تا ۱۱ تیر ماه ۱۴۰۱ در دانشگاه ارومیه برای مصاحبه دکتری دعوت شده اند به دلیل برگزاری آزمون سراسری در پردیس نازلو مکان مصاحبه به آدرس: پردیس شهر خیابان شهید بهشتی رو به روی خیابان استادان- دانشگاه ارومیه تغییر یافته است. خواهشمند است جهت انجام مصاحبه از ساعت ۸ تا پایان وقت اداری به آدرس فوق مراجعه کنند.

اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری دانشگاه ارومیه

دریافت و مشاهده جدول کد رشته محل هایی که به دلیل برگزاری آزمون سراسری تغییر مکان مصاحبه انجام شده است.

 فایل اطلاعیه مصاحبه دکتری 1401 

فیلم نحوه ثبت نام و بارگذاری مدارک(هزینه ثبت نام برای سال 1401 مبلغ 120 هزار تومان می باشد.)

آدرس : استان آذربایجان غربی – ارومیه

کیلومتر 11 جاده سرو – دانشگاه ارومیه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستی : 5756151818

صندوق پستی : 165

پست الکترونیکی : publicrelation@urmia.ac.ir

جدول شهریه دکتری شبانه دانشگاه ارومیه

تاریخچه دانشگاه ارومیه

دانشگاه ارومیه به عنوان یک مرکز آموزش عالی در استان آذربایجان غربی ابتدا در قالب آموزشکده در یک باغ 15 هکتاری در مسیر جاده بند به ریاست آقای مهندس شیبانی در سال 1344 تاسیس گردید. در آن زمان تعداد اعضای هیأت علمی بسیار محدود بوده و در هر دوره تعداد 20 الی 30 نفر دانشجو برای آموزش در علوم کشاورزی پذیرفته و با درجه کاردانی فارغ التحصیل می شدند.دانشجویانی که مایل بودند می توانستند تا درجه کارشناسی در دانشکده کشاورزی کرج وابسته به دانشگاه تهران به تحصیلات خود ادامه دهند.در سال 1348 موافقت نامه ای بین بنیاد خاور نزدیک و وزارت فرهنگ وقت جهت افزایش دوره دانشکده از دو سال به چهار سال به امضاء رسید و آقای دکتر جعفر راثی ریاست دانشکده را عهده دار شده ، در این بین نمایندگان بنیاد خاور نزدیک تهیه کتب آموزشی به زبان انگلیسی و تجهیزات آزمایشگاهی برای دوره چهارساله دانشکده کشاورزی و دامپزشکی را به عهده گرفت. گرایشهای آموزشی شامل رشته های کشاورزی ، دامپروری و اقتصاد خانه بود که با پایه گذاری پنج گروه آموزشی شامل علوم پایه، علوم گیاهی، علوم دامی، مهندسی کشاورزی و آموزش روستایی حمایت می شد. کتابخانه مرکزی دانشکده به سرعت با کتابهای منتخب تجهیز و تعداد دانشجویان جدیدالورود به 150 نفر در سال رسید. در آغاز همکاری بنیاد خاور نزدیک با دانشکده کشاورزی و دامپروری، مزرعه وسیعی در نازلو واقع در حومه شهر ارومیه به وسعت 400 هکتار خریداری شد . پردیس نازلو در 11 کیلومتری مسیر جاده مرز سرو با ترکیه و با فاصله 19 کیلومتری از پردیس شهر قرار داشت. در ابتدا ساختمان های دامپروری جهت نگهداری گاو وگوسفند و ماکیان به منظور آموزش عملی دانشجویان و با سرپرستی متخصصین بنیاد خاور نزدیک احداث شد.

لازم به ذکر است که یک دانشکده پزشکی، 87 سال قبل از تاسیس آموزشکده کشاورزی ارومیه و 56 سال قبل از تاسیس دانشگاه تهران، در سال 1257 شمسی در محل باغ 15 هکتاری فوق الذکر، توسط یک ایرانی آمریکایی الاصل  بنیانگذاری شد. آقای دکتر ژوزف کاکران که خود متولد ارومیه بود ، تحصیلات پزشکی را در نیویورک آمریکا گذرانده و سپس با مدرک دکترا به ارومیه بازگشت .

مطلب پیشنهادی :  سری چهارم اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری 1403

دانشکده پزشکی ارومیه در طی پنج دوره پنج ساله و به مدت 27 سال فعالیت خود، جمعاٌ 26 پزشک ایرانی را تربیت و فارغ التحصیل نموده و تحویل جامعه آن روز داده است. بنا بر شواهد موجود، قبل از آن تاریخ، فقط سه پزشک در ارومیه مشغول طبابت بوده اند. هم اکنون یکی از نمونه های گواهینامه دو زبانه فارغ التحصیلی در سال 1277 که مظفرالدین شاه قاجار خود شخصاً همراه با دکتر کاکران امضا کرده و به فارغ التحصیلان اهداء نموده اند در این دانشگاه موجود می باشد بدین ترتیب تاسیس آموزشکده کشاورزی ارومیه در سال 1344دقیقاً شصت سال بعد از تعطیلی دانشکده پزشکی ارومیه که به علت فوت دکتر کاکران پیش آمده، اتفاق افتاده است.

به دنبال تاسیس دانشکده کشاورزی و دامپروری ارومیه، دانشکده های دامپزشکی و علوم در راستای توسعه کمی و کیفی دانشگاه در سال 1356 افتتاح شدند که منجر به تاسیس دانشگاه ارومیه گردید. پس از آن فعالیت گسترده ای برای توسعه پردیس نازلو به عمل آمد که به تدریج و به نوبت هر سه دانشکده فوق الذکر به پردیس نازلو انتقال یافتند.

 لازم به توضیح است که در سال 1359 دانشکده پزشکی نیز در دانشگاه ارومیه تاسیس شده و تا سال 1364 به فعالیت خود ادامه داد و سپس در نتیجه تغییراتی که در سطح وزارت پیش آمد از دانشگاه ارومیه جدا گردید.

دانشگاه ارومیه پس از آن با افتتاح دانشکده ادبیات و علوم انسانی در سال 1367 و دانشکده فنی در سال 1370 توسعه بیشتری یافت و در سال تحصیلی94-93 با داشتن 11 دانشکده و مرکز آموزش عالی، 5 پژوهشکده و مرکز مطالعاتی، تحقیقاتی و خدماتی، پردیس دانشگاهی، مرکز آموزش زبان، مرکز نیمه حضوری، مرکز رشد، موزه تاریخ طبیعی و با بیش از17000 نفر دانشجو( روزانه ، شبانه و نیمه حضوری )،532  نفر هیأت علمی و بورسیه و637 نفر کادر اداری به فعالیت آموزشی و تحقیقاتی خود ادامه می دهد.

اطلاعات مفید برای داوطلبان جهت شرکت در مصاحبه دکتری

PDF سوالات پرتکرار مصاحبه دکتری با جواب

پذیرفته‌شدگان دکتری برای مصاحبه علمی چه مدارکی همراه داشته باشند؟

فعالیت های قابل انجام در روزهای نزدیک زمان مصاحبه دکتری (اینفوگرافیک)

انگیزه نامه (SOP) مخصوص مصاحبه دکتری

8 نکته برای موفقیت در مصاحبه دکتری (قسمت اول)

تجربه من از مصاحبه دکتری

نمونه توصیه نامه داوطلبین آزمون دکتری

تجربه ی موفق شدگان مصاحبه دکتری سالهای گذشته

وزن مصاحبه و کارنامه آزمون دکتری به چه صورت است؟

سوالات انحرافی در مصاحبه دکتری !

معرفی خود به زبان انگلیسی در مصاحبه دکتری

توصیه 7 نفر از رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد برای مصاحبه دکتری

سوالات مصاحبه دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی پردیس کیش دانشگاه تهران

اطلاعیه های مصاحبه دکتری

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mojtaba
میهمان
Mojtaba
13 مرداد ، 1401

من استرس دارم………
انتخاب اولم ارومیه هست. ولی خیلیا بهم گفتن چون مسیرت دوره ارومیه نمیگرتت. و ارومیه بیشتر ترک زبان رو ترجیح میدن. اتفاقا پارسالم همه دانشجوهایی ک گرفتن ترک زبان بودن. من چیکار کنم؟
از طرف دیگه. تو مصاحبه ارومیه من تنها دختر بودم. همه اقا بودن. باز بعضیا میگن حتما یه دخترو ور میدارن. گیجه گیجم. واقعا اینا دلایلی خوبی واسه رد یا پذیرش هست؟

حیدری
میهمان
حیدری
13 مرداد ، 1401

من این مدت که درگیر ازمون دکتری و زبان و مصاحبه شدم خیلی اینجا سر زدم خیلی خوبه و واقعا اطلاعاتی بدست اوردم که توی سازمان سنجش هم نبود. از هانیه جون هم بابت روز شمارش ممنونم. به امید موفقیت همگیتون

داوطلب کنکور دکتری
میهمان
داوطلب کنکور دکتری
13 مرداد ، 1401

امروز اتفاقی رتبه ی ۷ پارسال رشتمونا دیدم که سال قبل با هم چند جا مصاحبه رفتیم یکم در مورد استرس و اینای این مدت صحبت کردیم گفت که تمام دانشگاهای تهران و اصفهان و شیراز را بجز شریف را مصاحبه هاشونا رفته و طبق کارنامش توی همشون جزء دو سه تا اول بوده و تنها دانشگاهیم که بهش حدنصاب را نداده بودن دانشگاه خودشون یعنی صنعتی اصفهان استادش بهش گفته ما نگرفتیمت چون مقاله نداشتی و میخوایم اماده بشی برا سال بعد :))))) و نکته ی جالبش اینجا بود اونم میگفت حتی بهم یدونه زنگم نزدن
دوستان بخورید و بیاسایید و از تابستونتون لذت ببرین که اگه کسی بهتون زنگ نزد اصن نشونه ی منفیی نیست

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x