کد خبر: 70950

تاریخ بروزرسانی : 1402/06/11

اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع دکتری دانشگاه شاهد (با آزمون و استعداد درخشان)

منابع آزمون دکتری

اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع دکتری دانشگاه شاهد (با آزمون و استعداد درخشان)

اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع دکتری دانشگاه شاهد (با آزمون و استعداد درخشان)

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت، توجه پذیرفته شدگان محترم مقطع دکتری تخصصی (Ph.D.) سال 1402 دانشگاه شاهد را به نکات ذیل در خصوص نحوه ثبت نام و مدارک مورد نیاز جلب می نماید.

مراحل ثبت نام غیرحضوری

1) دریافت و تکمیل فرمها و تهیه مدارک مورد نیاز برای ثبت نام
2) بارگذاری فرمها و مدارک مورد نیاز در سامانه ثبت‌نام دانشگاه https://eduportal.shahed.ac.ir و دریافت شماره دانشجویی
3) مراجعه به صفحه اطلاع‌رسانی دانشکده برای آگاهی از واحدهای درسی و برنامه‌ریزی دانشکده
4) انتخاب واحد و اخذ دروس در سامانه آموزشی دانشگاه به آدرس https://eduportal.shahed.ac.ir با استفاده از شماره دانشجویی دریافتی بعد از هماهنگی با دانشکده و مدیر گروه بر اساس برنامه زمانبندی انتخاب واحد

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام غیر حضوری

1) تصویر مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در آن معدل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد قید شده باشد. (فراخوان پذیرش دانشجو دکتری بدون آزمون دانشگاه شاهد به شیوه استاد محور)
2) فرم تکمیل شده (فرم تعهد فراغت از تحصیل دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی ارشد) مخصوص دانشجویان کارشناسی ارشد که تا تاریخ 31/6/1402 فارغ التحصیل می شوند) (فرم الف- مخصوص دانشجویان ترم آخر که تا 31/6/1402 فارغ التحصیل می شوند)
3) فرم ب تکمیل شده (تعهد آموزش رایگان) برای پذیرفته شدگان دوره روزانه
(فرم ب- فرم تعهد آموزش رایگان برای پذیرفته شدگان دوره روزانه)
4) فرم ج تکمیل شده برای پذیرفته شدگانی که موفق به ارائه اصل مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) و یا دکتری حرفه ای در زمان ثبت نام نمی باشند.
(فرم ج- فرم پذیرفته شدگانی که موفق به ارائه اصل مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) و یا دکتری حرفه ای در زمان ثبت نام نمی باشند)
5) تصویر مدرک زبان انگلیسی معتبر از یکی از آزمونهای MSRT (MCHE)، TOLIMO IELTS   ، TOEFL و MHLE (بیش از 2 سال از اعتبار آن نگذشته باشد). (در صورت داشتن مدرک).

بررسی انواع مدارک زبان برای آزمون دکتری

6) تصویر شناسنامه (تمامی صفحات)
7) تصویر کارت ملی (پشت و رو)
8) تصویر مدرکی که وضعیت نظام وظیفه را با توجه به «مقررات وظیفه عمومی» مندرج در صفحه 19 و 20 دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری “Ph.D.” نیمه متمرکز سال 1402 مشخص کند (مخصوص برادران).
9) تکمیل فرم تعهد نامه مشروط (مخصوص پذیرفته شدگان بدون آزمون، استعداد درخشان)

دانلود یکجای فرم ها

تذکر مهم: پذیرفته شدگان مشمول (مخصوص برادران) بایستی به پرتال جامع سازمانی نظام وظیفه به آدرس https://sakha.epolice.ir مراجعه و نسبت به ثبت درخواست وضعیت نظام وظیفه اقدام نمایند. کارشناس دانشگاه بعد از بررسی درخواست نسبت به تایید/عدم تایید درخواست اقدام می نماید که در صورت عدم تایید، پذیرفته شده محترم بایستی حداکثر ظرف مدت 1 روز کاری نسبت به رفع نقص اقدام نماید. در صورت هر گونه سوال یا ابهام می توانید در ساعات اداری با شماره تلفن 096480 (نظام وظیفه عمومی) یا با شماره تلفن 02151215242 (آقای هاشمی نیا-کارشناس تحصیلات تکمیلی دانشگاه) تماس بگیرید.

تذکر مهم: دانشجویان موظف هستند پس از تایید کارشناس دانشگاه، برگه معافیت را پرینت گرفته و در سامانه آموزشی دانشگاه بارگزاری نمایند.
تبصره 1: دانشجویان نیمسال آخر که تا تاریخ 31/06/1402 فارغ التحصیل می شوند موظف هستند به جای برگه معافیت، تعهد نامه پیوست را تکمیل و در سامانه آموزشی دانشگاه (بهستان) بارگزاری نمایند. این دسته از دانشجویان بایستی حداکثر تا تاریخ 30/07/1402 نسبت به ارائه درخواست در سامانه سخا نظام وظیفه و اخذ برگه معافیت تحصیلی اقدام و آن را به کارشناس مدیریت آموزش تحصیلات تکمیلی (آقای هاشمی نیا) تحویل دهند در غیر این صورت عواقب بر عهده دانشجو خواهد بود.

10) تصویر موافقت رسمی دانشگاه محل خدمت، برای استفاده از امتیاز ویژه مربیان رسمی ـ قطعی و رسمی ـ آزمایشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. (در صورت عدم ارایه گواهی تا قبل از شروع نیمسال دوم، قبولی آنها باطل میشود)
11) بارگزاری تصویر فرم خروجی حاوی کد رهگیری کارنامه سلامت جسم  در (https://portal.saorg.ir/physicalhealth​)
دانشجویان بعد از تکمیل کارنامه سلامت جسم  بایستی فرم خروجی حاوی کد رهگیری را ذخیره و متعاقبا در سامانه ثبت نام بارگزاری نمایند.
دانشجویان بایستی بعد از تکمیل فرم الکترونیکی کارنامه سلامت و انجام آزمایشات ذکر شده در صفحه 4 فرم کارنامه سلامت جسم؛ با در دست داشتن فرم خروجی کارنامه سلامت که دارای کد رهگیری می باشد و نتایج آزمایشات در روز تعیین شده به مرکز بهداشت و  درمان دانشگاه واقع در محل درمانگاه مراجعه نمایند (تاریخ دقیق مراجعه متعاقبا اعلام خواهد شد).

تذکر : برای تکمیل فرم نیاز به شماره دانشجویی نیست.

12) بارگزاری تصویر فرم خروجی حاوی کد رهگیری کارنامه سلامت روان  در (http://portal.saorg.ir/mentalhealth )
دانشجویان بعد از تکمیل کارنامه سلامت روان الکترونیکی بایستی فرم خروجی حاوی کد رهگیری را ذخیره و متعاقبا در سامانه ثبت نام بارگزاری نمایند.
13) بارگزاری تصویر کد رهگیری فرم تکمیل شده پایش اطلاعات فرهنگی-اجتماعی دانشجویان مندرج در آدرس https://www.digisurvey.net/u/farhangishahed/8rj9s   در سامانه آموزشی دانشگاه
14) تکمیل و بارگزاری تصویر آیین نامه تکمیل شده پوشش و رفتار دانشجویان دانشگاه شاهد همراه با امضاء و اثر انگشت

15) بارگزاری تصویر مدرک ایثارگری )کارت شاهد- کارت جانبازی پدر- مدرک رزمندگی- کارت ایثار و غیره(: پذیرفته شدگان شاهد و ایثارگر ملزم به بارگذاری این مدرک در سامانه ثبت نام هستند. پذیرفته شدگان شاهد و ایثارگر شامل جانبازان، آزادگان، رزمندگان و فرزندان و همسر شهید، مفقود الاثر، جانباز، آزاده و رزمنده می باشند.
16) پذیرفته شدگان بایستی نسبت به اخذ تاییدیه با استفاده از کد صحت مندرج در گواهی نامه موقت یا دانشنامه از طریق سامانه پرتال سازمان امور دانشجویان به آدرس https://portal.saorg.ir اقدام فرمایند. لازم به ذکر است که بر اساس اطلاعیه های سازمان امور دانشجویان، دانشجویانی که مدارک آنها فاقد کد صحت می باشد بایستی از طریق سامانه پرتال سازمان امور دانشجویان به آدرس https://portal.saorg.ir  نسبت به اخذ کد صحت و سپس تاییدیه اقدام فرمایند. بدین صورت که بعد از تکمیل اطلاعات در بخش مربوط به اخذ کد صحت و ثبت درخواست، کارشناس دانشگاه مقطع ارشد بایستی اطلاعات را تایید نماید. در این صورت امکان اخذ کد صحت از پرتال سازمان امور دانشجویان وجود دارد. دانشجویان موظف هستند با استفاده از کد صحت اخذ شده نسبت به اخذ تاییدیه اقدام و آن را در سامانه آموزشی دانشگاه شاهد (سامانه بهستان) بارگزاری نمایند.

تبصره 1: دانش آموختگان دانشگاه آزاد که دارای دانشنامه می باشند بایستی به صورت الکترونیکی نسبت به اخذ تاییدیه از سامانه استعلام آنلاین دانشگاه آزاد به آدرس http://estelam.iau.ir اقدام و در سامانه آموزشی دانشگاه (سامانه بهستان) بارگزاری نمایند.
تبصره 2: دانش آموختگان دانشگاه آزاد که دارای گواهینامه موقت بوده بایستی فرم ذیل را تکمیل و به همراه تصویر مدرک تحصیلی از طریق پست سفارشی به آدرس دانشگاه مقطع کارشناسی ارشد ارسال و رسید پستی یا کد رهگیری را در سامانه آموزشی دانشگاه شاهد  (سامانه بهستان) بارگزاری نمایند.
تبصره 3: دانشجویان نیمسال آخر که تا 31/06/1402 فارغ التحصیل می شوند بایستی به جای تاییدیه فرم الف که در بند 2 مدارک ذکر شد را به جای تاییدیه در سامانه آموزشی دانشگاه (بهستان) بارگزاری نمایند. لازم به ذکر است این دسته از دانشجویان بایستی حداکثر تا تاریخ 30/10/1402 نسبت به اخذ تاییدیه بر اساس بند 16 مدارک اقدام و تاییدیه تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد خود را به مدیریت آموزش تحصیلات تکمیلی دانشگاه تحویل دهند در غیر این صورت عواقب آن بر عهده دانشجو خواهد بود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام حضوری

براساس اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع دکتری دانشگاه شاهد دانشجویان بایستی بعد از ثبت نام الکترونیکی، اصل دانشنامه یا گواهینامه موقت کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را به همراه شش قطعه عکس جدید تمام رخ 4×3 در بازه زمانی 15/07/1402 تا 19/07/1402 به صورت حضوری به سرکار خانم خلیلی رئیس محترم اداره پذیرش و دانش آموختگان مدیریت آموزش تحصیلات تکمیلی تحویل نمایند. همچنین پذیرفته شدگان بدون آزمون (استعداد درخشان) موظف هستند علاوه بر مدارک فوق الذکر، اصل فرم تکمیل شده بررسی صلاحیتهای عمومی را به همراه سایر مدارک که از طریق پیام رسان روبیکا به آنها اطلاع رسانی خواهد شد را در این بازه زمانی به مدیریت آموزش تحصیلات تکمیلی تحویل نمایند.

صفحه اطلاع‌رسانی دانشکده ها

پذیرفته شدگان گرامی به منظور اطلاع از برنامه درسی و آموزشی خود باید به شرح جدول ذیل به سایت دانشکده مربوط مراجعه و در صورت هر گونه سوال میتوانند به آی دی روبیکا کارشناس مربوط پیام و یا درساعات اداری با شماره تلفن کارشناس مربوط در دانشکده تماس بگیرند. همچنین پذیرفته شدگان می توانند در گروههای روبیکا که توسط هر گروه آموزشی ایجاد شده و آدرس آن از طریق سایت دانشکده اطلاع رسانی شده عضو و با مدیر محترم گروه آموزشی مربوط در ارتباط باشند.
تذکر مهم: دانشجویان محترم برای عضویت در گروه روبیکا بایستی لینک را برای یک آدرس گیرنده در پیام رسان روبیکا ارسال تا لینک فعال و از طریق آن در گروه روبیکا مربوط عضو شوند.

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز 1403

اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع دکتری دانشگاه شاهد

بارگذاری مدارک و فرمها در سامانه آموزشی دانشگاه به آدرس https://eduportal.shahed.ac.ir  و دریافت شماره دانشجویی (ثبت نام اولیه)
ثبت نام پذیرفته شدگان به صورت الکترونیکی و غیر حضوری است. کلیه پذیرفته شدگان می بایست در روزهای یکشنبه تا سه شنبه مورخ 12/6/1402 تا 14/6/1402، از طریق سامانهhttps://eduportal.shahed.ac.ir  نسبت به تکمیل اطلاعات و بارگذاری مدارک و فرمهای مربوط اقدام نمایند. بدیهی است عدم تکمیل اطلاعات و بارگذاری مدارک و فرمهای مربوط برای ثبت نام به منزله انصراف از ادامه تحصیل آنان تلقی خواهد شد. پذیرفته شدگان برای ورود به سامانه ثبت نام بایستی از نام کاربری  از کد ملی( قبل از شماره داوطلبی U021 و بعد کد ملی) و رمز عبور “کد ملی” استفاده نمایند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ثبت نام الکترونیکی، مدارک و فرمهای مربوط می توانید در ساعات اداری سوالات خود را به آی دی روبیکای سرکار خانم خلیلی (رئیس محترم اداره پذیرش و دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی ) با آی دی Shahed_5244 ارسال فرمایید.
پذیرفته شدگان محترم لازم است؛ فرمهای مذکور در مدارک مورد نیاز این اطلاعیه را به صورت تایپ شده تکمیل و آنها را به همراه سایر مدارک مورد نیاز در سامانه ثبت نام بارگذاری نمایند.
بعد از تایید نهایی و ارسال اطلاعات توسط پذیرفته شدگان محترم کارشناسان دانشگاه نسبت به بررسی مدارک اقدام نموده و در صورت نقص مدرک از طریق سامانه آن را اطلاع رسانی می نمایند. پذیرفته شده محترم می بایست حداکثر طی 1 روز کاری نواقص را برطرف نموده و مجددا از طریق همین سامانه نسبت به رفع نقص خود اقدام نماید. در غیر این صورت ثبت نام آنها لغو خواهد شد.
در هر مرحله از ثبت نام یا هنگام تحصیل، چنانچه مشخص شود داوطلب حقایق را کتمان نموده و اطلاعات غلطی ارائه نموده است و واجد شرایط نمی باشد، قبولی وی باطل و مطابق مقررات از ادامه تحصیل محروم خواهد شد.
در صورت تایید ثبت نام اولیه، دانشجویان با استفاده از شماره دانشجویی که در اختیار پذیرفته شده محترم قرار می گیرد می توانند نسبت به انتخاب واحد و اخذ دروس در سامانه آموزشی دانشگاه اقدام نمایند. در صورت عدم تایید مدارک دانشجویان امکان اخذ واحد را نخواهند داشت.
پذیرفته شدگان محترم برای هر گونه سوال فنی در خصوص سامانه میتوانند پیام خود را از طریق آی دی روبیکا MA_Hojatpanah به آقای مهندس حجت پناه ارسال نمایند.

انتخاب واحد و اخذ دروس

کلیه پذیرفته شدگان موظفند پس از ثبت نام اولیه و بارگذاری مدارک به صورت اینترنتی و از طریق سامانه آموزشی بهستان(بعد از هماهنگی با استاد راهنما یا مدیر گروه) نسبت به انتخاب واحد و اخذ دروس نیمسال طبق برنامه زمان بندی انتخاب واحد مندرج در سایت معاونت آموزشی دانشگاه به آدرس https://educ.shahed.ac.ir اقدام نمایند.
کد کاربری شما برای ورود به سامانه آموزشی شماره دانشجویی بوده و رمز عبورشما کد ملی است.
پذیرفته شدگان دوره نوبت دوم (شبانه) و پردیس خودگردان باید نسبت به پرداخت شهریه ثابت خود قبل از انتخاب واحد از طریق سامانه آموزشی اقدام نمایند. شهریه دانشجویان دوره نوبت دوم و پردیس خودگردان سال 1401 به شرح جداول ذیل است. دانشجویان دوره نوبت دوم و پردیس خودگردان بایستی این شهریه را به صورت علی الحساب پرداخت نمایند. شهریه دقیق بر اساس مصوبات هیات امنا متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع دکتری دانشگاه شاهد

اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع دکتری دانشگاه شاهد

در صورت هرگونه سوال در خصوص انتخاب واحد می توانید با کارشناس دانشکده تماس بگیرید. همچنین در صورت هرگونه سوال و ابهام در خصوص دروسی که باید اخذ شود می توانید از طریق گروه روبیکا (مندرج در بخش اطلاع رسانی دانشکده های این اطلاعیه) با کارشناس/ مدیر محترم گروه آموزشی مربوط در ارتباط باشید.

شرکت در کلاسهای حضوری

تاریخ شروع کلاسها برای دانشجویان جدید الورود از روز شنبه مورخ 1 مهر 1402 بوده و شرکت در کلاسها نیز به صورت حضوری خواهد بود.

سایر نکات

دانشگاه تعهدی مبنی بر پرداخت وام به دانشجویان نوبت دوم (شبانه) ندارد. لیکن در صورت تامین اعتبار لازم از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم مساعدت مبنی بر پرداخت وام انجام خواهد شد.
بعد از ثبت نام اولیه و تایید مدارک پذیرفته شدگان، کارت دانشجویی برای پذیرفته شدگان محترم صادر خواهد شد که در خصوص نحوه و زمان بندی دریافت آنها از دانشکده مربوط متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.
بر اساس اطلاعیه معاونت دانشجویی دانشگاه:
خوابگاه دانشگاه در دوران آموزش غیر حضوری دایر نیست.
خوابگاه دانشجویی به تمامی دانشجویان روزانه و نوبت دوم غیربومی خوابگاه در هنگام دایر بودن آموزش حضوری تعلق می گیرد.( به دانشجویان ساکن استان البرز و حومه خوابگاه تعلق نمی گیرد.)
به دانشجویان پردیس خودگردان خوابگاه تعلق نمی گیرد.
دانشگاه خوابگاه متاهلی ندارد.
دانشجویان متقاضی خوابگاه دانشجویی بایستی از طریق وبسایت دانشگاه در قسمت دانشجویان به سامانه خوابگاه به آدرسhttp://dorm.shahed.ac.ir مراجعه و ضمن مطالعه مطالب مندرج از طریق گزینه پیش ثبت نام، مدارک را در سامانه مذکور جهت اسکان بارگذاری نمایند. ضمنا در صورت داشتن هر گونه سوال احتمالی با شماره 51215279 و 51215273 تماس بگیرند.
داوطلبانی که با استفاده از سهمیه ایثارگران و رزمندگان پذیرفته شده اند و ارگان صادر کننده آنان به ترتیب بنیاد شهید و امور ایثارگران و یا ستاد کل نیروهای مسلح می باشد، در زمان ثبت نام نیازی به ارایه تائیدیه سهمیه ثبت نامی از سوی ارگان ذیربط ندارند و ملاک تایید سهمیه آنان همان عنوان سهمیه درج شده در فایل قبولی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی می باشد.
ثبت نام معرفی شدگان دارای مغایرت معدل (معدل اعلام شده به سازمان سنجش) لغو و نتیجه به سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

اطلاعیه های ثبت نام دانشگاه ها

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 3 رای ها
امتیاز بدهید
guest
5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سارا
میهمان
سارا
26 دی ، 1402

منه بدبخت معدل الف شدم تا حالام یه واحد نیوفتادم از یه درس تو انتخاب واحد جا موندم التماس همه ی استادا و مسئولان رو کردم درسو بهم ندادن درحالی که روز قبل ترم بالایی ها که اون درسو افتادن پرش کرده بودن میخوام بدونم اولویت همی دانشگاها با افتاده هاست یا اینجا فقط اینطوریه

محمد
میهمان
محمد
6 دی ، 1402

برای رفت و آمد به دانشگاه سرویس هایی در مترو حرم امام (ره) برای این منظور تعبیه شده است، دانشجویان خوابگاهی نیز دارای سرویس در ساعت تعیین شده برای رفت و آمد به دانشگاه هستند.

قادری
میهمان
قادری
6 دی ، 1402

از لحاظ علمی به دلیل اینکه رشته تحصیلی بنده فنی و مهندسی است می‌توانم بگویم که این رشته اساتید مجربی داشته که اکثرا دارای رتبه دانشیاری هستند.. در رشته تحصیلی بنده (عمران) به شدت سختگیری انجام می‌گیرد طوری که چندین رتبه برتر ارشد از این دانشگاه بوده‌اند.

مهرآسا
میهمان
مهرآسا
25 مهر ، 1402

باسلام بین دانشگاه شاهد روزانه تهران و دانشگاه ازاد علوم و تحقیقات کدوم رو انتخاب کنم؟؟؟؟

5
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x