کد خبر: 72148

تاریخ بروزرسانی : 1402/12/09

۳۲ هزار استاد حق التدریس دانشگاه آزاد «عضو هیات‌ علمی» شدند

منابع آزمون دکتری

۳۲ هزار استاد حق التدریس دانشگاه آزاد «عضو هیات‌ علمی» شدند

۳۲ هزار استاد حق التدریس دانشگاه آزاد «عضو هیات‌ علمی» شدند

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از جذب دانشجویان دکتری این دانشگاه به عنوان دستیار آموزشی خبر داد.

 محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بیست و هشتمین جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور مدیران این دانشگاه برگزار شد، به اجرای طرح هیات علمی وابسته و دستیار آموزشی اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ۳۲ هزار استاد حق التدریس داشت که این اساتید تبدیل به عضو هیات علمی وابسته و دستیار آموزشی شدند و به دانشگاه آزاد اسلامی متصل هستند.(امکان تدریس دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد فراهم شد)

فراخوان جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی 1402 نوبت دوم

اتفاق عجیب برای دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد

وی در ادامه با بیان اینکه برای جذب اعضای هیات علمی وابسته مراحل گزینش هیأت علمی طی ۶ ماه آینده اجرا می‌شود، اظهار داشت: دستیاران آموزشی نیز دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی هستند که از جمع ۴۰ هزار داوطلب انتخاب می‌شوند. از این طریق اساتید جوان، با انگیزه و دارای روحیه جذب دانشگاه آزاد اسلامی خواهند شد و آینده این دانشگاه را درخشان تر خواهند کرد. 

دانشجویان مقطع دکتری خواستار دریافت حقوق شدند

پذیرش ۸۵۰ دانشجوی دکتری به عنوان دستیار آموزشی در واحد علوم و تحقیقات

طهرانچی به برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: مراسم اربعین امسال باشکوه و بی نظیر برگزار شد و این مراسم را می توان یک معجزه در هزاره سوم قلمداد کرد. در دورانی که معجزات الهی اتفاق نمی‌افتد، اربعین حسینی خصلتی است که یک جلوه ملکوتی در عالم مُلکی را نشان می‌دهد که اجزا و ارکان آن غیر از عالم مُلک است و هیچکدام از روابط و اتفاقات آن از جنس دنیایی نیست و آن را می توان یک واقعه خاص در مکان خاص و در دنیایی که شتابان به سمت مادیات در حرکت است، دانست.

آغاز ثبت نام دکتری حرفه ای دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه اربعین بهترین عرصه تربیتی است، خاطرنشان کرد: این معرکه الهی، نمایش ظهور و بروز عرصه تربیتی و یک اتفاق اجتماع ساز و تمدن‌ساز است که جلوه ای از دوران ظهور امام زمان (عج) را نمایان می‌کند. آنچه در این ایام واقع شد، یک معجزه خاص است که بیش از ۲۳ میلیون نفر از اقصی نقاط جهان وارد کربلا می‌شوند و در دمای ۴۷ درجه عراق بدون کمترین مشکل زیارت اربعین را انجام می‌دهند.(ماجرای تدریس سعید حدادیان در دانشگاه تهران چیست؟)

مطلب پیشنهادی :  تمدید مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال 1403

در ادامه این نشست، علاوه بر بررسی پیش نویس آیین‌نامه شبکه‌های سراسری کانون‌های فرهنگی دانشجویی که توسط معاونت فرهنگی و دانشجویی تهیه شده، حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز به تشریح تجربیات این دانشگاه در حوزه آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری پرداخت.

۱۸ هزار دانشجوی دکتری جوان انقلابی جایگزین اساتید حق‌التدریس‌ شدند

همچنین احمد صالحی آرا رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه و علی مظفری مسئول مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیز گزارشی از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی در برپایی موکب‌های خدماتی و پذیرایی از زائرین اربعین حسینی و تسهیل حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه در مراسم اربعین ارائه کردند.

فراخوان جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی 1402 نوبت دوم

گفتنی است امسال بیش از ۴۵ گروه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به مراسم اربعین حسینی اعزام شدند. همچنین این دانشگاه علاوه بر برپایی موکب‌های مرزی در ۵ استان کرمانشاه، کردستان، خوزستان، ایلام و آذربایجان غربی در عمودهای ۵۶۴، ۷۷۰ و ۱۲۲۲ به ارائه خدمات پزشکی، رفاهی، فرهنگی و تأمین پشتیبانی پرداخت. 

تدریس دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد برای تقویت توانمندی‌ها

لیست دانشگاه های آزاد اسلامی تهران و آدرس آن ها

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
20 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دیاکو
میهمان
دیاکو
23 شهریور ، 1402

شاخص استاندارد نسبت استاد هیات علمی به دانشجو عددی برابر 1 به 18 است. این شاخص در دانشگاه فنی و حرفه‌ای حدود 1 به 150 می باشد! در حالی که تکلیف برنامه ی ششم توسعه برای سال 1400، عدد 1 به 20 بوده است! با این شرایط در فراخوان جذب هیات علمی در مرداد 1401، تنها 34 نفر برای کل 181 دانشگاه فنی و حرفه ای در کشور تعیین ظرفیت شده بود! دانشگاه فنی و حرفه ای 18 هزار مدرس حق التدریس دارد که بیش از 93 درصد کل مدرسان این دانشگاه است.

ناصر عابدی
میهمان
ناصر عابدی
22 شهریور ، 1402

واقعا حقوق حق التدریس ها ناچیز هست این کسر مالیات و دوسوم پرداخت کردن حق الزحمه کلاس های عملی دستمزد را ناچیز تر هم کرده است

حسن
میهمان
حسن
22 شهریور ، 1402

سلام و عرض خسته نباشید و تبریک ایام ربیع الاول، قول و قرارهایی مبنی بر کسر مالیات ده درصد،بیمه، امکانات و تسهیلات رفاهی و مالی بود اما عملی نشده ، از مسئولین تقاضا داریم مانند معلمین آمورش و پرورش اساتید هم از بیمه و جایگاه ویژه و تسهیلاتی چون وام و امکانات رفاهی بهره مند شوندلطفا مجلس رسیدگی نماید و در اولویت برنامه ها قرار دهد با تشکر.

Hamid
میهمان
Hamid
22 شهریور ، 1402

دوستان عزیز لطفا سطحی نگر نباشید. مطالبه حق التدریسهای دانشگاه به هیچ وجه مالیات و کسورات نیست. آیا یک استاد دانشگاه به اندازه ی یک سوادآموز نهضت از جایگاه اجتماعی برخوردار نیست؟ چطور شده که سوادآموز نهضت حایز شرایط جذب باشه ولی استاد حق التدریس هیچ جایگاه شغلی و اجتماعی نداشته باشه چطور شده یک نفر یک سال سرباز معلم بوده الان دعوت شده برای جذب اما یک استاد که سالها تدریس کرده هیچ جایگاهی در برنامه توسعه آموزشی نداره لطفا عمیق نگاه کنیم به موضوع

دکتر علی اکبر جلالی
میهمان
دکتر علی اکبر جلالی
22 شهریور ، 1402

سلام اونقدر به ما تو دانشگاه ها ظلم شد بدون بیمه، بدون آینده شغلی، بهره کشی و …. فرار رو بر قرار ترجیح دادم پس از ۶ سال تدریس ۱۸۰ روز بیمه داشتم. و تموم جوونیم رو بیهود و بی جهت از میان بردم، به یه رکت پناه آوردم و کارگر شرکتم برای تکمیل بیمه ام به بیمه اجتماعی رفتم گفتن قانونی وجود نداره که بیمه گذشته خودت رو تکمیل کنی، از ما که گذشت به این دسته از نخبگان رحم کنید.

ابوسلیمان سجستانی
میهمان
ابوسلیمان سجستانی
22 شهریور ، 1402

سلام حقوق یک ترم اساتید از حقوق یک ماه کارگران هم بعضا کمتره ولی بازهم قبل از اینکه حقوق بدست ما برسه مالیات‌ کسر میشه. امیدوارم با مطالبه اساتید در این مورد هر چه زودتر به نتیجه برسیم. حداقل حقوق سالیانه که مشمول کسر مالیات میشه 33 میلیون تومانه. حالا درآمد سالیانه اساتید گاهی به نصف این مبلغ هم نمیرسه اما بازهم با کمال تاسف مالیات کسر میشه

لیلا
میهمان
لیلا
22 شهریور ، 1402

من که خیلی وقته تدریس به صورت حق التدریس رو کنار گذاشتم. وقتی آدم میبینه در مقابل دریافتی ناچیز، داره به افراد نالایقی درس میده که با پارتی رفتن سر کار و حالا همزمان با کارشون اومدن به راحتی و بدون تلاش واقعی لیسانس و فوق لیسانس بگیرن، واقعا از ادامه تدریس منصرف میشه.

نازخاتون
میهمان
نازخاتون
22 شهریور ، 1402

با سلام و درود حدود پانزده سال است که حق التدریس هستم و همواره از خودم می پرسم که چرا باید از حقوق ناچیز ما که هر چند ماه واریز می شود مالیات کسر شود

ستایش نادری
میهمان
ستایش نادری
22 شهریور ، 1402

کل دریافتی اینجانب طی 6 سال در دانشگاه آزاد حدود 6 میلیون تومان بودی یعنی به ازای هر سال تدریس فقط یک میلیون تومان بوده، زمانی که استاد پول کم دریافت کند ممکن است به سمت دریافت پول از دانشجویان برای نمره برود و خیانت های بع جامعه علمی کشور بشود

فاطمة محمد الفهری
میهمان
فاطمة محمد الفهری
22 شهریور ، 1402

وضعیت شغلی و معیشتی اساتید حق التدریس که بعضا دارای مدرک دکترای تخصصی هم می باشند بسیار اسف بار است و این قانون کسر مالیات هم کاملا بی عدالتی در حق ایشان است. از مسیولین ذیربط خواهشمندم در جهت اصلاح این شرایط تمهیداتی انخاذ گردد.

صادق
میهمان
صادق
22 شهریور ، 1402

با سلام تا جایی که اطلاع دارم سال های گذشته ماهیانه زیر مبلغ ۲ میلیون از پرداخت مالیات معاف بودن،ما اساتید با مدارک عالیه و بدون شغل که تنها درامدمان حقوق بسیار ناچیز حق تدریس هست،که حتی درامد کل ترم یعنی ۵ ماه هم به مبلغ ۲ میلیون نمیرسد،آیا واقعا انصافه که ۱۰ درصد به عنوان مالیات کسر بشه؟؟ و اون مبلغ بسیار ناچیز در انواع دانشگاه ها بصورت چندماه و حتی چند ساله بعد از ترم پرداخت شود؟خواهشمندم کمی به حقوق اجحاف شده در حق اساتید حق تدریس رسیدگی کنید و صدای ما قشر مظلوم و با حیا رو هم بشنوید، با تشکر

ناشناس
میهمان
ناشناس
22 شهریور ، 1402

سلام واقعا ظلم ناروایی هست که به مدرسین حق التدریس وارد میشه. تمامی هزینه ها چندین برابر شده در حالی که افزایش بسیار ناچیزی و بعد از گذشت 7 ماه از سال اِعمال شده. باعث تأسف هست که کسی که مدارج علمی بالایی رو با مشکلات فراوان سپری کرده باید شرمنده خانواده خودش باشه. ضرر کمبود دانشجو نباید فقط به چشم مدرس حق التدریس بره چون واقعا مبلغ حق التدریس باندازه هزینه رفت و برگشت هم نیست.

اکبری
میهمان
اکبری
22 شهریور ، 1402

با سلام ، رتبه یک رشته دکترای سنجش از دور وسامانه اطلاعات جغر افیایی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران قبول شدم. از راهنمایی های و از اینکه بهم روحیه دادید بینهایت ممنون و سپاسگذارم.🙏

سینا
میهمان
سینا
22 شهریور ، 1402

از دانشجویان دکتری سو استفاده نکنید

ناشناس
میهمان
ناشناس
22 شهریور ، 1402

لطفا بگید دانشجویانی که وارد این دانشگاه میشن در چه سطح علمی قرار دارند؟ بفرمایید مدرسینی که توی این دانشگاه تدریس در چه سطح علمی برخوردارند؟ آیا کسی بیشتر دروس صفر زده یا حداکثر ۱۰ درصد، حداقل پایه علمی برای ورود به دانشگاه را داره. واژه استاد و دانشگاه کاملا زیر سئوال هست؟

آرمان
میهمان
آرمان
22 شهریور ، 1402
پاسخ به  ناشناس

شما فکر کردید خیلی اوکی هستید . هیات علمی ها به مراتب میتونن ضعیف تر از دانشجوی دکترای با سابقه اجرایی باشند. چرا تفکرات سطحی نسبت به دانشجوی دکترا دارید . الان فن و سابقه اجرایی حرف اول میزنه نه کارخانه مقاله سازی و کارهای تئوریک

ناشناس
میهمان
ناشناس
22 شهریور ، 1402

از دانشجویان دکتری سو استفاده نکنید

مصطفی
میهمان
مصطفی
22 شهریور ، 1402

استاد وابسته بیمه پرداختی سهم دانشگاه و تعهدات کارفرما ندارد دستیار آموزشی هم بیمه سهم کارفرما و تعهدات دانشگاه ندارد و پرداختی حق التدریس ندارد زیرا از شهریه دانشجویان دکترا کسر میکنند ! اینها به نفع مالی دانشگاه آزاد است .

ناصرخانی
میهمان
ناصرخانی
22 شهریور ، 1402

این سخنرانی نشان داد که مدیران دانشگاه ازاد هنوز دنبال کمیت و افزایش تعداد دانشجو هستند نه کیفیت اموزشی .

خسرو
میهمان
خسرو
22 شهریور ، 1402

چرا مدیران دانشگاه آزاد ، معوقه مابه التفاوت افزایش حقوق فروردین و اردیبهشت امسال را پرداخت نمیکنند ؟ اصلا به کجا میتوانیم شکایت کنیم ؟

20
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x