کد خبر: 77746

تاریخ بروزرسانی : 1402/12/14

حمایت مالی ۹۰ میلیون تومانی از طرح های دوره دکتری

منابع آزمون دکتری

حمایت مالی ۹۰ میلیون تومانی از طرح های دوره دکتری

حمایت مالی ۹۰ میلیون تومانی از طرح های دوره دکتری

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، علی‌محمد سلطانی در خصوص اقدامات جدید این نهاد اظهار داشت در بنیاد ملی علم به دو صورت حمایت از طرح‌های پژوهشی وجود دارد؛ در حالت اول طرح‌های پیشنهادی اعضای هیأت علمی، طرح‌های پیشنهادی برای رساله دکتری یا دوره پسا دکتری بر اساس علاقه‌مندی یا تمرکز مطالعاتی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در طول سال به بنیاد ارسال می‌شود که پس از داوری مورد تصویب قرار می‌گیرد.
وی افزود: این طرح‌ها در طول مدت اجرا از سوی ناظر بنیاد مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. علاوه بر این، فراخوان‌هایی نیز برای دریافت طرح‌های پژوهشی با اولویت‌های ملی در نظر گرفته شده که تعدادی از آنها اعلام شده و تعدادی هم در ادامه اعلام می شوند.

حمایت بانک سپه از طرح‌های پژوهشی نخبگان و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

رییس بنیاد ملی علم درخصوص نحوه انتخاب موضوعات فراخوان‌ها توضیح داد: در سال‌های گذشته کارگروه علوم انسانی و اجتماعی بنیاد، هسته‌هایی را در دانشکده‌های علوم انسانی دانشگاه‌های کشور با حضور افراد نخبه و تأثیرگذار این حوزه تشکیل دادند که این هسته‌ها موضوعات مورد نیاز و مهم برای پژوهش را استخراج می‌کنند و بر اساس جمع‌بندی این پیشنهادها برخی موضوعات فراخوان‌ها مشخص می‌شود.
سلطانی ادامه داد: دسته دیگری از فراخوان‌ها براساس اعلام نیاز نهادهای بالادستی و تخصصی تعیین می‌شود؛ برای مثال تفاهم‌نامه‌ای با سازمان اداری و استخدامی کشور به امضا رسیده که قرار است در ذیل این تفاهم‌نامه موضوعات مهم اداری کشور که نیاز به پژوهش و مطالعه دارند از سوی این مجموعه به ما اعلام شود. از آنجا که فراخوان‌ها به دنبال مسأله یا نیازی از کشور شکل می‌گیرد، شامل حمایت‌های جدی‌تری می شود.

دستورالعمل حمایت از پژوهشگران پسادکتری اصلاح شد

حمایت مالی از توسعه علوم انسانی

وی در خصوص حمایت‌های مالی درنظر گرفته شده برای طرح‌های مورد تأیید بنیاد علم، گفت امسال برای طرح‌های دوره دکتری مبلغ ۹۰ میلیون تومان برای دانشجوی دوره دکتری، ۲۰ میلیون تومان برای استاد راهنما و مبلغی هم به عنوان پژوهانه برای خرید تجهیزات و مواد مورد نیاز اختصاص یافت.
رییس بنیاد ملی علم همچنین اظهار داشت: در مورد طرح‌های دوره پسادکتری که از سوی یک عضو هیأت علمی و یک فارغ‌التحصیل دوره دکتری که بیش از پنج سال از فارغ‌التحصیلی‌ وی نگذشته باشد، مطرح می‌شود تا یک سال معادل ۸۰ درصد حقوق استادیار به دانشجوی پسادکتری و مبلغی هم به عنوان حق‌التحقیق به استاد راهنما و در صورت نیاز به پژوهش علمی مبلغی هم به عنوان پژوهانه درنظر گرفته می‌شود. در مورد طرح‌های پیشنهادی ازسوی اعضای هیات علمی در سال ‌جاری سقف حمایت ۱۸۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده است که در صورت داشتن همکار بین‌المللی امکان افزایش بودجه به میزان ۶۰ میلیون‌ تومان وجود دارد.
سلطانی خاطرنشان کرد: طرحی با عنوان کرسی‌ پژوهشی در بنیاد ملی علم اجرا می شود برای این طرح متخصصان برجسته از همه حوزه‌های پژوهشی از جمله علوم انسانی و اجتماعی امکان درخواست خواهند داشت و در صورت تأیید، به مدت سه سال فرد متخصص هم خودش و هم دانشجویان دکتری و پسادکتری‌ مورد حمایت قرارخواهندگرفت. طرح حمایتی میثاق هم پژوهانه ویژه بنیاد ملی علم در حوزه علوم انسانی و اجتماعی است.

مطلب پیشنهادی :  جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد

لیست موضوعات مقاله، پایان نامه و رساله دکتری

موضوعات پایان نامه علوم انسانی

موضوعات پایان‌نامه فنی و مهندسی

موضوعات پایان‌نامه علوم پایه

موضوعات پایان‌نامه مهندسی کشاورزی

موضوعات پایان‌نامه هنر

موضوعات پایان نامه زبان

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 2 رای ها
امتیاز بدهید
guest
6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکترای مدیریت استراتژیک
میهمان
دکترای مدیریت استراتژیک
20 اسفند ، 1402

سلام
ممنون از سایت عالی پایگاه اطلاع رسانی دکتری
زحمات زیاد من و پشتیبانی عالی تون باعث شد
دو سال قبل قبول شم .
پاینده باشید

کیانی
میهمان
کیانی
20 اسفند ، 1402

کاش دکتری قبول شم
وام پیشکش

صادقلو
میهمان
صادقلو
15 اسفند ، 1402

سلام دوستان
کسی نمیدونه این وام است آیا ؟ یا فضل و بخشش است و حمایت واقعی ؟؟؟
من یکبار درخواست دادم گفتند با سود ۴ درصد باید بر گردانید

رسام
میهمان
رسام
15 اسفند ، 1402

چه عجب دلشون اومد برای ما محققان پول خرج کنند!!!!!!

محسن
میهمان
محسن
14 اسفند ، 1402

متاسفانه در ارتباط با دانشجویان دکتری با نوعی تناقض غیر قابل توجیه مواجه هستیم، از طرفی در دوران تحصیل هیچ پرداختی به این دانشجویان صورت نمی‌گیرد و از طرف دیگر محل درآمدی هم برای امرار معاش آنها در نظر گرفته نمی شود.

دانافر
میهمان
دانافر
14 اسفند ، 1402

مطالعات علمی ثابت کرده‌اند که بهترین روش آموزش تدریس است وعلاوه بر این در این روش دانشجو پول هم دریافت می‌کند و اساتید هم مجبور نیستند تمام واحدهای کاردانی و کارشناسی را خودشان تدریس کنند در نتیجه وقت آزاد بیشتری خواهند داشت و کارایی و راندمان آنها افزایش می‌یابد.

6
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x