کد خبر: 52154

تاریخ بروزرسانی : 1401/12/02

زمان مصاحبه دکتری ۹۸

منابع آزمون دکتری

زمان مصاحبه دکتری ۹۸

زمان مصاحبه دکتری ۹۸

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، زمان مصاحبه دکتری ۹۸ طبق اعلام سازمان سنجش و طبق روال هرسال هفته آخر اردیبهشت ماه اعلام میشود.

بعد از اعلام کارنامه انتخاب رشته کنندگان آزمون دکتری سال 1398 توسط سازمان سنجش ، داوطلبان میتوانند ، دانشگاه هایی که دعوت به مصاحبه شده اند را مشاهده کنند ، این امر از دو روش زیر امکان پذیر است :

روش اول : جستجو بر اساس مشخصات فردی(شماره داوطلبی ، نام خانوادگی ، نام ، شماره شناسنامه و سال تولد)

روش دوم : جستجو بر اساس شماره پرونده و شماره شناسنامه

سپس داوطلبان باید به سایت دانشگاه های دعوت شده مراجعه کرده و زمان مصاحبه دکتری ۹۸ را دریافت نمایند.

تا این لحظه دانشگاه های زیر تاریخ مصاحبه دکتری را اعلام کرده اند:

زمان مصاحبه دکتری دانشگاه شریف : 27 تا 29 خرداد 98

زمان مصاحبه دکتری دانشگاه تهران : خرداد 98

دریافت فایل برنامه زمانی انجام مصاحبه از معرفی شدگان آزمون دکتری سال 1398

پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات کاربردی به صفحه ی مربوط به اطلاعیه های زمان مصاحبه دکتری 98 دانشگاه ها بروید.

لازم به ذکر است که نتایج نهایی آزمون دوره دکتری سال 1398 که در واقع نتیجه ی پذیرش شما بعد از مرحله دوم (مصاحبه دکتری) خواهد بود ، از طریق سایت سازمان سنجش طبق روال سال های قبل، هفته ی اول شهریور ماه منتشر می شود. طبق اعلام مسئولان سازمان سنجش داوطلبان آزمون دکتری 98 در مقایسه با سال گذشته 38 هزار نفر کاهش داشته است که انتظار می‌رود این روند کاهشی برای سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد. با احتساب ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد حدود 23 هزار نفر در آزمون دکتری سال 98 پذیرفته می‌شوند.

ارزشیابی کتبی در زمان مصاحبه دکتری ۹۸

با اعلام برخی مراکز دانشگاهی ، پذیرش مرحله دوم از طریق ارزیابی علمی و از میان داوطلبان چند برابر ظرفیت آزمون برگزار شده سازمان سنجش آموزش کشور، انجام خواهد شد. به دلیل ماهیت متفاوت رشته‎های تحصیلی، ارزیابی مرحله دوم از طریق «مصاحبه» و یا «مصاحبه-ارزشیــابی کتبی» صورت می‎پذیرد؛ علاوه بر این، در ارزیابی مرحله دوم «سوابق پژوهشی، آموزشی-تحصیلی» داوطلبان به نحوی که در آیین نامه سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شده است، توسط کمیته‎های منتخب در گروه‎های آموزشی دانشگاه انجام می‎گردد.

مدارک لازم که داوطلبان دارای حدنصاب می‌بایست همراه خود داشته باشند:

1- اصل مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) یا کارنامه ریز نمرات .

تبصره – داوطلبانی که دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی‌ارشد و یا دکتری حرفه‌ای بوده و حداکثر تا تاریخ 98/06/31 فارغ‌التحصیل می‌شوند (اصل گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک مطابق فرم مندرج در صفحه 39 دفترچه راهنمای شرکت در آزمون مذکور و یا فرم مندرج در صفحه 99 دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی).

2- اصل مدرک کارشناسی (لیسانس) یا کارنامه ریز نمرات.

تبصره 1– آن‌دسته از داوطلبانی که فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ناپیوسته می‌باشند علاوه بر اصل مدرک کارشناسی ناپیوسته می‌بایست اصل مدرک کاردانی را نیز ارائه نمایند.

تبصره 2 – کسانی که به دلائلی قادر به ارائه اصل مدرک یا مدارک‌ مندرج در بندهای 1 و 2 فوق نمی‌باشند، لازم است اصل گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک را به همراه داشته باشند.

3- اصل شناسنامه و یا کارت ملی برای تطبیق مشخصات شناسنامه‌ای معرفی شده با مشخصات اطلاعات ارسالی از سوی این سازمان.

4- اصل گواهی مبنی بر اینکه عضو هیات علمی «رسمی- قطعی» و یا «رسمی- آزمایشی» تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری بوده که به تأیید بالاترین مقام مسئول نیز رسیده باشد، برای آن‌دسته از افرادی که از امتیاز مربی در این آزمون استفاده نموده‌اند.

5- کلیه مستندات مربوط به سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی و تحقیقاتی.

دریافت فایل برنامه زمانی انجام مصاحبه از معرفی شدگان آزمون دکتری سال 1398

زمان مصاحبه دکتری ۹۸

نکته برای شرکت در جلسه مصاحبه دکتری ۹۸

هر کدام ازفعالیت های علمی، پژوهشی و آموزشی (کتاب، مقاله، تدریس، کنفرانس، مدرک زبان و …)، اجرایی، تبلیغی و فرهنگی داوطلبان و همچنین نمره پایان نامه و معدل دوره کارشناسی و دوره کارشناسی ارشد، دارای امتیاز مربوط به خود در مصاحبه است و تنها در صورتی این امتیازات محاسبه می شود که فرد، در روز مصاحبه، مدارک مورد نظر را به صورت کاملاً مستند ارائه کند؛ صرف نوشتن در فرم سوابق و رزومه و یا اعلام شفاهی و موکول کردن ارائه مدارک به روزهای بعد از مصاحبه، امتیازی را برای داوطلب به همراه نخواهد داشت و هیچ اعتراضی در این موضوع وارد نخواهد بود.

پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات کاربردی به صفحه ی مربوط به اطلاعیه های زمان مصاحبه دکتری 98 دانشگاه ها بروید.

مطلب پیشنهادی :  آمار داوطلبان انتخاب رشته کننده 67 هزار نفر

بر اساس قانون فوق، سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری ناپیوسته بر حسب هر یک از شیوه‌های «آموزشی ـ پژوهشی» و «پژوهش محور» به شرح زیر انجام می‌شود:

1- دکتری آموزشی ـ پژوهشی: سنجش و پذیرش برای ورود به دوره دکتری ناپیوسته آموزشی ـ پژوهشی بر اساس معیارهای زیر صورت می‌گیرد:

1-1- آزمون متمرکز (50 درصد)

2-1- سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)

3-1- مصاحبه علمی و سنجش عملی (30 درصد)

2 – دکتری پژوهش محور: سنجش و پذیرش برای دوره دکتری ناپیوسته پژوهش محور بر اساس معیارهای زیر صورت می‌گیرد:

2-1- آزمون متمرکز (30 درصد)

2-2- سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)

2-3- مصاحبه علمی و بخش عملی (30 درصد)

2-4- تهیه طرحواره (20 درصد)

اجرای مرحله اول (آزمون متمرکز) توسط سازمان سنجش آموزش کشور و امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی توسط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام خواهد شد.

انتشار تاریخ و زمان مصاحبه دکتری 98 دانشگاه آزاد ( با آزمون و بدون آزمون)

داوطلبان دعوت شده به مصاحبه 33 رشته اعلام شده که نسبت به ثبت نام در سامانه به منظور اعلام آمادگی جهت شرکت در مصاحبه اقدام نموده اند ، می توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی مرکز سنجش و پذیرش به آدرس www.azmoon.net از تاریخ و زمان مصاحبه خود مطلع شوند.

مصاحبه کلیه رشته های دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی از روز شنبه 22 تیر ماه در واحد علوم تحقیقات تهران برگزار می شود.

داوطلبان لازم است در زمان حضور جهت مصاحبه و ارزیابی تخصصی ، مدارک شناسایی (اصل شناسنامه و کارت ملی)،کلیه سوابق علمی، آموزشی، تحقیقاتی شامل مقاله ، پروژه ، ترجمه ، تالیف، گواهی ثبت اختراع و یا کسب مقام درجشنواره های علمی در زمینه های مرتبط با رشته به انضمام نسخه ای از ریز نمرات و پایان نامه کارشناسی ارشد و مدرک زبان خارجی معتبر را همراه خود داشته باشند.

نکاتی درخصوص مندرجات دفترچه راهنمای انتخاب رشته

1- با توجه به اعلام دفتر گسترش آموزش عالی یا مکاتبات واصله از موسسات آموزش عالی، تغییراتی درظرفیتهای بعضی ازکدرشته‌محلها صورت گرفته است که تعداد داوطلبان قبولی براساس ظرفیت نهایی صورت خواهد گرفت.

کلیه داوطلبانی که انتخاب رشته نموده‌اند، وضعیت علمی آنها در کارنامه در هریک از کدرشته‌محل‌های انتخابی منعکس گردیده است، چنانچه داوطلبان درخصوص کارنامه نتایج انتخاب رشته سوالاتی داشته باشند، لازم است حداکثر تا تاریخ 98/03/07 منحصراً از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی مندرج در سایت این سازمان تقاضای خود را ارسال نمایند. به تقاضاهایی که به نحو دیگری و یا بعد از تاریخ فوق ارسال گردد، پاسخ داده نخواهد شد.

مشاوره مصاحبه دکتری 98 (آزاد و سراسری)

فوق دکترا در ایران

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صلاح تنهائً
میهمان
صلاح تنهائً
1 تیر ، 1398

سلام و ممنون واسه همه چى

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x