کد خبر: 64360

تاریخ بروزرسانی : 1402/12/14

حمایت 15 میلیاردی از پایان‌نامه‌های حوزه فناوری اطلاعات

منابع آزمون دکتری

پایان‌نامه‌های حوزه فناوری اطلاعات

حمایت 15 میلیاردی از پایان‌نامه‌های حوزه فناوری اطلاعات

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۱۵ میلیارد تومان برای حمایت از پایان‌نامه‌های ارشد و دکتری حوزه هوش مصنوعی و فاوا  اختصاص داده شد.

حمایت مالی ۹۰ میلیون تومانی از طرح های دوره دکتری

محمد رضوی‌زاده در حاشیه امضای تفاهم‌نامه پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزارت علوم در جمع خبرنگاران با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با وزارت علوم، افزود: از گذشته با وزارت علوم همکاری‌هایی داشته‌ایم و در این تفاهم‌نامه بیشتر یه دنبال توسعه همکاری‌های پژوهشی، آموزشی و فناوری بوده‌ایم.
وی افزود: این تفاهم‌نامه در این راستا بود که از پایان‌نامه‌های دانشجویی حمایت کنیم و در این همکاری تلاش می‌کنیم پایان‌نامه‌های دانشجویی را به سمت رفع نیاز‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سوق دهیم.
آقای رضوی‌زاده ماموریت اصلی این پژوهشگاه را حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در کشور دانست و گفت: بر این اساس از جمله مواردی که در این تفاهم‌نامه بر آن تاکید شد، موضوع «ایجاد مراکز نوآوری مشترک با وزارت علوم» و «آموزش» بوده است؛ چرا که یکی از ماموریت‌های ما در این پژوهشگاه توسعه آموزش و تربیت نیروی انسانی و یکی از مفاد این تفاهم‌نامه نیز بر این موضوع تاکید شده است.
وی با اشاره به جزئیات این تفاهم‌نامه، افزود: ما به عنوان بازوی پژوهشی وزارت ارتباطات هستیم، از این رو کلیه فعالیت‌های ما در حوزه رفع نیاز‌های فاوا در کشور است. به همین دلیل ما از پایان‌نامه‌هایی حمایت می‌کنیم که در راستای اهداف کلان و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور باشند. این اهداف کلان شامل اولویت‌های وزارت ارتباطات در راستای زیرساخت‌های توسعه ارتباطات است.
به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، آقای رضوی‌زاده گفت: برای حمایت از پایان‌نامه‌ها حدود ۱۵ میلیارد تومان در سال جاری بودجه پیش‌بینی کردیم تا با این اعتبارات از بخش زیادی از پایان نامه‌های ارشد و دکتری در حوزه ارتباطات، هوش مصنوعی و کلیه حوزه‌های مرتبط حمایت کنیم.
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: این اعتبارات از سوی وزارت ارتباطات تامین خواهد شد و در کنار آن سعی می‌شود تا با حمایت‌های مالی وزارت علوم نیز برای حمایت از  پایان‌نامه‌ها استفاده کنیم تا هم‌افزایی ایجاد شود.
وی گفت: حمایت‌های این پژوهشگاه تنها محدود به حمایت از پایان‌نامه نمی‌شود، بلکه طرح‌هایی مانند فرصت مطالعاتی استادان و همکاری با پروژه‌های پژوهشی را داریم.
آقای رضوی‌زاده خاطرنشان کرد: همچنین در حال راه‌اندازی یک مرکز نوآوری هستیم و از همه پژوهشگران و شرکت‌های دانش بنیان برای استقرار در آن دعوت به همکاری می‌کنیم.
مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز 1403
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناشناس
میهمان
ناشناس
22 آذر ، 1402

چند ساله اختراعم رو ثبت کردم جز اینکه هزینه کردم تو این جشنواره اون جشنواره شرکت کنم هیچ عایدی برام نداشته نه حمایتی شدم که تولید کنم نه وامی نه مرکزی که برم طرحم رو تجاری کنم . چند تا اختراعم رو هم تو مرحله ثبت ولش کردم . حالم دیگه از هر چی مرکز فن آوری های عریض و طویله به هم میخوره همه اش دنبال طرح های نمایشی هستن مثل نانو و رباتیک و چیزایی که تو اخبار بهتر بتونن نشونش بدن .

حدیث
میهمان
حدیث
22 آذر ، 1402

چندی پیش با یک دانشجوی دانشگاه ازاد مقطع لیسانس سال اخر صحبتی داشتم در خصوص کارهایی که کرده و چیزهایی که به عنوان فارغ التحصیل می دانه و می خواهد وارد بازار کار شود.
تقریبا می توانم بگویم هیچ. یعنی حتی از یک محصل سال چهارم دبیرستان که واقعا می خواهد برود دانشگاه و خودش را برای رشته کامپیوتر اماده می کند هم کمتر می دانست

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x