کد خبر: 6673

تاریخ بروزرسانی : 1402/11/14

چه نوع مقالات در مصاحبه دکتری شانس قبولی را بالا می برد؟

منابع آزمون دکتری

مقالات در مصاحبه دکتری

چه نوع مقالات در مصاحبه دکتری شانس قبولی را بالا می برد؟

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، با بررسی صحبت های داوطلبان آزمون دکتری سال های قبل و همچنین توجه به رتبه های بالایی که در هیچ دانشگاهی پذیرفته نشده اند نشان می دهد که هنوز هم در بر همان پاشنه قبلی می گردد.
برای ورود به دوره دکتری باید رزومه مناسب داشت. رزومه فردی که متقاضی ورود به دوره دکتری می باشد باید شامل بخشهای پژوهشی، آموزشی، سوالات پاسخ داده شده در مصاحبه و نمرات زبان وی باشد. بیشتر توانایی پژوهشی در حیطه مقالات علمی پژوهشی، کنفرانسی، علمی ترویجی، ISI، ISC، SCOPUS و PubMed  حرف اول را خواهد زد. 

یکی از مهم ‌ترین مراحل در مقاله نویسی، هنر اخذ پذیرش از ژورنال‌های معتبر در حوزه رشته و مقاله نگارش شده می‌باشد. یافتن ژورنال معتبر و تخصصی بسیار زمان‌ بر بوده و نویسنده می بایست با فرآیند پذیرش ژورنال‌ها در رتبه علمی ISI، علمی پژوهشی و ISC و نحوه گرفتن ضریب تاثیر (Impact Factor) و همچنین دسترسی به ژورنال‌های معتبر اعم از ژورنال های ایندکس شده در تامسون روترز می‌باشد. گام بعدی ارسال مقاله و مکاتبه از طریق ایمیل با ژورنال مربوطه و پیگیری انجام مراحل داوری و رفع ایرادات وارده به مقاله و نهایتا اخذ گواهی پذیرش (acceptancee) از ژورنال و در مرحله آخر پیگیری چاپ مقاله است.

 

مشاوره تلفنی مصاحبه دکتری (براساس آخرین تغییرات شاخص های مصاحبه دکتری)

 

جدول امتیازات آموزشی و پژوهشی در مصاحبه دکتری

در مصاحبه های آزمون دکتری ، 40 درصد نمره به سوابق پژوهشی، 30 درصد به سوابق آموزشی و 30 درصد نیز به ارزیابی های جلسه مصاحبه اختصاص دارد. دانشگاه ها موظف هستند نمره معرفی شدگان به مصاحبه دکتری را بر اساس جداول زیر تعیین کند و نمره تعیین شده  را به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال نمایند.

 

جدول امتیازات اموزشی و پژوهشی در مصاحبه دکتری

اطلاعات مفید برای داوطلبان جهت شرکت در مصاحبه دکتری

PDF سوالات پرتکرار مصاحبه دکتری با جواب

پذیرفته‌شدگان دکتری برای مصاحبه علمی چه مدارکی همراه داشته باشند؟

فعالیت های قابل انجام در روزهای نزدیک زمان مصاحبه دکتری (اینفوگرافیک)

انگیزه نامه (SOP) مخصوص مصاحبه دکتری

8 نکته برای موفقیت در مصاحبه دکتری (قسمت اول)

تجربه من از مصاحبه دکتری

نمونه توصیه نامه داوطلبین آزمون دکتری

تجربه ی موفق شدگان مصاحبه دکتری سالهای گذشته

وزن مصاحبه و کارنامه آزمون دکتری به چه صورت است؟

سوالات انحرافی در مصاحبه دکتری !

معرفی خود به زبان انگلیسی در مصاحبه دکتری

توصیه 7 نفر از رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد برای مصاحبه دکتری

سوالات مصاحبه دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی پردیس کیش دانشگاه تهران

اطلاعیه های مصاحبه دکتری

تفاوت‌های مهم مقالات ژورنالی و کنفرانسی

1- مقالات ژورنال نسبت به مقالات کنفرانسی دارای اعتبار و ارزش علمی بالاتری هستند. زیرا اولاً داوری دقیق تری (Peer review) دارند، ثانیا صحت و اعتبار نتایج در مقالات ژورنال نسبت به مقالات کنفرانسی بیشتر است.

2- برای ارسال مقاله به مجله محدودیت زمانی وجود ندارد و هر زمان که مقاله آماده باشد می توان آن را به مجله ارسال کرد. اما زمان خاصی برای ارسال مقاله به کنفرانس مقرر می شود و اگر مقاله در آن زمان ارسال نشود داوری نشده و رد می شود.

3- مدت زمان داوری در مقالات ژورنال نسبت به مقالات کنفرانسی بسیار طولانی تر است. حتی گاهی اوقات بیش از یک سال طول می کشد و معمولاً مقاله چندین بار مورد تجدید داوران و اصلاح نویسندگان قرار می گیرد.

مطلب پیشنهادی :  اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال 1403

4- در مقالات ژورنال محدودیت تعداد صفحات وجود ندارد (البته به جز چند مورد مثل IEEE که 12 صفحه می باشد و برای تعداد صفحات بیشتر هزینه اضافی گرفته می شود). اما مقالات کنفرانسی در عین مختصر بودن محدودیت بیشتری دارند.

5- مقالات ژورنال به طور مفصل تر و دقیق تر به جزئیات و یافته های آن می پردازد در حالی که مقالات کنفرانسی بیشتر به مطرح کردن و توضیح دادن ایده با انجام آزمایشات و شبیه سازی های ساده می پردازد.

 

تفاوت نشریات علمی ترویجی و علمی پژوهشی برای مصاحبه دکتری

الف-علمی- پژوهشی: هر تولیدی که به دنبال جستجوی حقایق و برای کشف بخشی از معارف و نشر آن در میان مردم و به قصد حل مشکلی یا بیان اندیشه ای در موضوعی از موضوعات علمی، از طریق مطالعه ای نظام مند، برای یافتن روابط اجتماعی میان پدیده های طبیعی به دست آید و از دو خصلت اصالت و ابداع برخوردار باشد و نتایج آنها به کاربردها، روشها و مفاهیم و مشاهدات جدید در زمینه علمی با هدف پیشبرد مرزهای علمی و فن آوری منجر گردد، علمی _ پژوهشی قلمداد می شود.

ب-علمی – ترویجی: این گونه مقالات به مقالاتی گفته می شود که به ترویج یکی از رشته های علوم می پردازد و سطح آگاهی ها و دانش خواننده را ارتقاء می بخشند و او را با مفاهیم جدید علمی آشنا می سازد. این گونه مقالات می توانند به صورت تألیف و یا ترجمه باشند . اصولاً مقالات ترویجی فقط برای اشاعه دانش بشری و عالمانه کردن آن و جهان پیرامونی آن است و هدف دیگری ندارد.

معیارهای سنجش مقالات در مصاحبه دکتری

🟣 مطالب مقاله باید مرتبط و پیوستگی بین مطالب حفظ شده باشد.

🟣 ساختار مقاله باید واضح و مرتبط باشد.

🟣 عنوان و متن مقاله باید نو ، جدید و خلاق باشد.

🟣 نوشتن نام نویسنده یا نویسندگان

🟣 چکیده مقاله مهم ترین بخش مقاله می باشد.

🟣 بیان مساله و روش تحقیق که باید به صورت جامع به این بخش پرداخته شود.

🟣 ارائه مدل های تحقیق و ارتباط بین نتایج

🟣 ارائه پیشنهادات برای ادامه تحقیق

🟣 فهرست منابع

🟣 متن مقاله از لحاظ دستوری بررسی شود.

🟣 شماره گذاری عناوین اصلی و فرعی

نداشتن مقاله در مصاحبه دکتری خطرناکه؟

چند مقاله و کتاب برای مصاحبه دکتری نیاز است؟

در بخش پژوهشی بالاترین امتیاز متعلق به مقالات و کتب می باشد.برای مقالات حداکثر 21 امتیاز و برای کتب حداکثر 4 امتیاز می باشد. هر چقدر در روز مصاحبه متقاضی تعداد مقالات و کتب با کیفیت تری داشته باشد از بخش مصاحبه امتیاز بیشتری دریافت میکند. اکثر متقاضیان در مصاحبه دکتری در بخش مقاله و کتاب ضعف دارند(مطالعه ی مطلب “کلمات رایج در ارسال مقالات به مجلات خارجی” توصیه میشود.)
مقالات چاپ شده در مجلات ISI بالاترین امتیاز و مجلات چاپ شده در همایش ها و کنفرانس ها کمترین امتیاز را در این زمینه دارند. البته باید به این نکته نیز توجه نمایید که همه مجلات به زبان انگلیسی مجلات ISI نیستند زیرا دارای ضریب تاثیر نمی باشند.

 

 www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
52 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آرمان
میهمان
آرمان
25 بهمن ، 1402

سلام
من معدل ارشدم ۱۷.۲۰است هنوز از پایان نامم دفاع نکردم یک کتاب ترجمه هم دارم ولی مقاله هیچی
شانس قبولی دارم چه با کنکور چه بدون کنکور یا نه؟؟؟

میلاد صادقی
میهمان
میلاد صادقی
6 تیر ، 1402

با سلام
من در مقطع یازدهم دبیرستان هستم و یک مقاله علمی پژوهشی در مجله چاپ کردم،آیا هیچ گونه امتیازی برای کنکور سراسری شامل من می‌شود؟

م.س
میهمان
م.س
12 خرداد ، 1402

با سلام و احترام،
کارشناسی ارشد را در دانشگاه دولتی با معدل 15/30 به پایان رساندم. دارای 2 مقاله علمی_ پژوهشی و ۴ مقاله همایشی و کنفرانسی هستم . نمره پایان نامه ۱۹ است و دارای مدرک آیلتس 7 هستم. اما با توجه به معدل بنده شانس قبولی در دوره دکتری دانشگاه دولتی وجود دارد؟

فاطمه
میهمان
فاطمه
1 خرداد ، 1402

با سلام و احترام
آیا داشتن مقالات کنفرانسی برای قبولی در مصاحبه شانسی برای داوطلب ایجاد می کند

باران
میهمان
باران
18 فروردین ، 1400

سلام خسته نباشید ببخشید مقاله ای که در فصلنامه علمی تخصصی دانشگاه ها چاپ بشه آیا برای رزومه دکتری نمره ای داره؟

S
میهمان
S
25 بهمن ، 1399

سلام و وقت بخیر
یک- برای پذیرش در مصاحبه دکترا در دانشگاه دولتی، مقالات چاپ شده باید حتما جز ۱۵ یا۲۰ مجلات مورد تایید باشند؟یا همین کا جز بلک لیست نباشند کافیه؟
دو- بدون داشتن مقاله، با رتبه خوب، چقدر احتمال قبولی در دانشگاه دولتی از که لیسانس و ارشد رو از همون جا مدرک گرفتم، هست؟

محمدرصا
میهمان
محمدرصا
21 آذر ، 1399

سلام.بنده مقاله پژوهشی دارم که که isc و سیولیکا ثبت کردم چقدر برای مصاحبه دکتری میتونه کمکم کنه؟

ناشناس
میهمان
ناشناس
19 مهر ، 1399

سلام خسته نباشید isi اعتبار بیشتری دارد یا مجلات علمی پژوهشی داخلی

الماس
میهمان
الماس
17 مهر ، 1399

سلام
من دو مقاله تهیه کردم برای سوابق کاری و مصاحبه دکتری ولی نمیدونم در چه نوع مقالاتی چاپ کنم که اعتبار بالایی داشته باشند isi . Isc. علمی پژوهشی میشود راهنماییم کنید البته که الان مجلات isi خیلی گرونه میشه راهنماییم کنید هر کدام را در چه نوع مجلاتی چاپ کنم

الینا
میهمان
الینا
17 مهر ، 1399

سلام شما استاد برای رشته مالی دارید برای کتابی که تهیه کردم یک پیشگفتار بنویسند خیلی واجبه کتابم داره چاپ میشه و یک روزه میتوانند تحویل دهند تشکر

الناز
میهمان
الناز
17 مهر ، 1399

سلام خسته نباشید
من دو مقاله تهیه کردم که میخواستم چاپ کنم که هم در سوابق کاری و هم در مصاحبه دکتری اعتبار بالایی داشته باشه از آن جهت که مقالات isi الان با قیمت بالاست شما چه نظری دارید ایا isc چاپ کنم یا علمی پژوهشی یا یکی isi و دیگری isc یا علمی پژوهشی

کاربران ناشناس
میهمان
کاربران ناشناس
16 مهر ، 1399

با سلام من دو تا مقاله دارم که میخواستم چاپ کنم ولی بدلیل هزینه بالای مجلات isi اگر isc چاپ شود ایا امتیازش کمتر خواهد بود لطفا راهنمایی کنید من برای چاپ این دومقاله کدام مجلات رو انتخاب کنم که برای مصاحبه دکتری و رزومه کاری مناسب باشد ؟؟؟

hamed
میهمان
hamed
11 مهر ، 1399

سلام. میخواستم بدونم ژورنالهای isi بدون ایمپکت هم در مصاحبه دکتری تاثیرگذارند یا اینکه نمره ای بابت این نوع مقالات داده نمیشه؟

محسن
میهمان
محسن
3 مهر ، 1399

سلام ايا اگر رتبه زير 100 بياريم امکان قبولي در دکتري دانشماهاي بزرگ بدون مقاله هست؟

علی
میهمان
علی
21 شهریور ، 1399

با سلام
با داشتن یک مقاله و سطح علمی متوسط به پایین امکان قبولی چقدر است؟ (از دانشگاه سطح یک به دانشگاه پایین تر یا پردیس همان دانشگاه)
ممنون

علی
میهمان
علی
20 شهریور ، 1399

سلام
شانس پذیرش در دوره دکتری از دانشگاه سطح یک (کارشناسی و ارشد) به دانشگاه سطح پایین تر (یا مثلا پردیس همان دانشگاه) با داشتن یک مقاله، بدون مدرک زبان و اطلاعات متوسط رو به پایین چقدر هست؟

قهرمان
میهمان
قهرمان
18 شهریور ، 1399

سلام مقاله استخراج شده از پایان نامه ارشد و ارسال به نشریه های پژوهشی سیویلیکا ایا برای امتیاز دکتری معتبر هست یا نه ؟

عای پور
میهمان
عای پور
4 شهریور ، 1399

سلام ، مقالات علمی پژوهشی چاپ شده در مجلات علمی تخصصی و مقالات علمی ترویجی چاپ شده در مقالات علمی تخصصی هر کدام چقدر امتیاز داره
ممنون از سایت خوبتون

برنامه درسی
میهمان
برنامه درسی
27 مرداد ، 1399

با سلام
رشته من علوم تربیتی گرایش برنامه ریزی درسی هست. نمره ازمون من بین 50 تا 55 تخصصی میاد. من 12 مقاله تو همایشهای داخلی و خارجی دارم. و 1 مقاله علمی – پژوهشی و 2 مقاله علمی – تخصصی و 2 کتاب چاپ شده دارم.
خواستم نظر دوستان را بدونم اگه اطلاعی در این زمینه و برای مصاحبه دکتری دارند.

علی محمدی
میهمان
علی محمدی
14 مرداد ، 1399

سلام
من کارشناسی ارشد رو بصورت آموزش محور (بدون پایان نامه ) گذروندم آیا شانسی برای قبولی در مقطع دکتری دارم یا نه؟

فاطیما
میهمان
فاطیما
6 مرداد ، 1399

سلام، میخواستم بدونم امتیاز مقاله پژوهشی مورد تایید حوزه با مقاله پژوهشی مورد تایید وزارت علوم در مصاحبه دکتری یکی هست؟ یا متفاوته؟

زهرا
میهمان
زهرا
2 مرداد ، 1399

سلام. من ۹ تا مقاله علمی پژوهشی دارم چاپ و پذریش و ۳ تا در دست داوری نهایی و ۳ تا هم همایشی دارم. ارشد دانشگاه تهران هستم با معدل ۱۹ ولی مدرک زبان ندارم. چقدر شانس قبولی در استعداد درخشان و یا مصاحبه با ازمون دارم

حمید
میهمان
حمید
13 اردیبهشت ، 1399

با سلام و احترام
مقاله خارجی ندارم فقط ۴ مقاله داخلی کنفرانسی
واسه قبولی فقط درس خوندم واسه آزمون علمی
وضعیت من واسه قبولی چطور هست؟
ممنون از پاسخگوییتون

سبحان
میهمان
سبحان
9 مرداد ، 1398

سلام وقت عالی بخیر. سوال بنده این هست که کنفرانس ها یا همایش های داخلی و بین المللی آیا حتما باید ISC باشند تا مقالات ارسالی به آن شامل امتیاز شوند یا خیر؟
چون بسیاری از کنفرانس ها، کنگره ها یا همایش ها ISC نیستند.

ایسان
میهمان
ایسان
25 اردیبهشت ، 1398

سلام خسته نباشید…
چه نوع مقاله ای در مصاحبه بیشترین اهمیت را دارد.
باتشکر

علی
میهمان
علی
24 اردیبهشت ، 1398

سلام و خسه نباشید
مرسی از سایت خوبتون…
من میخواستم بدونم تو مصاحبه دکتری چه سوالاتی پرسیده میشه برای رشته بازرگانی ؟

پونه
میهمان
پونه
23 اردیبهشت ، 1398

سلام
شانس پذیرش از طریق استعداد درخشان دوره دکتری از دانشگاه سطح یک به دانشگاه سطح پایین تر با داشتن یه مقاله بدون مدرک زبان و اطلاعات متوسط رو به پایین چقدر هست؟

گلشن
میهمان
گلشن
22 اردیبهشت ، 1398

باسلام و احترام
آیا مقاله علمی تخصصی هم اندازه علمی پژوهشی امتیاز دارد؟؟

52
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x