کد خبر: 70649

تاریخ بروزرسانی : 1402/06/09

کارنامه نهایی آزمون دکتری سال 1402 منتشر شد

منابع آزمون دکتری

کارنامه نهایی آزمون دکتری سال 1402 منتشر شد

کارنامه نهایی آزمون دکتری سال 1402 منتشر شد

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، کارنامه نهایی آزمون دکتری سال 1402 دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۲ با حضور حدود ۱۷۰ هزار داوطلب برگزار شد که از این تعداد بیش از ۱۲۰ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

اسامی پذیرفته‌شدگان پس از طی مرحله دوم آزمون در دانشگاه‌ها شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی در ۵ شهریور ۱۴۰۲  در سایت سازمان سنجش اعلام شد.

متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته اند باید توجه داشته باشند که منحصراً می‌توانند در یکی از کدرشته‌محلهای قبولی ثبت‌نام کنند و به عبارتی مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نیستند.

کارنامه آزمون دکتری 1402 دانشگاه آزاد

 

اطلاعات مفید برای داوطلبان جهت شرکت در مصاحبه دکتری

PDF سوالات پرتکرار مصاحبه دکتری با جواب

پذیرفته‌شدگان دکتری برای مصاحبه علمی چه مدارکی همراه داشته باشند؟

فعالیت های قابل انجام در روزهای نزدیک زمان مصاحبه دکتری (اینفوگرافیک)

انگیزه نامه (SOP) مخصوص مصاحبه دکتری

8 نکته برای موفقیت در مصاحبه دکتری (قسمت اول)

تجربه من از مصاحبه دکتری

نمونه توصیه نامه داوطلبین آزمون دکتری

تجربه ی موفق شدگان مصاحبه دکتری سالهای گذشته

وزن مصاحبه و کارنامه آزمون دکتری به چه صورت است؟

سوالات انحرافی در مصاحبه دکتری !

معرفی خود به زبان انگلیسی در مصاحبه دکتری

توصیه 7 نفر از رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد برای مصاحبه دکتری

سوالات مصاحبه دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی پردیس کیش دانشگاه تهران

اطلاعیه های مصاحبه دکتری

اعلام رشته‌گرایش‌ها، دروس امتحانی و ضرایب دروس آزمون دکتری 1403 (Ph.D)

 
کلیه داوطلبان کنکور دکتری 1402 پس از اعلام نتایج نهایی دکتری می توانند برای دریافت کارنامه نهایی دکتری اقدام کنند. نتایج نهایی کنکور دکتری سال گذشته در اواخر مردادماه به اطلاع کلیه داوطلبان کنکور رسید. بنابراین زمان انتشار کارنامه نهایی آزمون دکتری 1402 در تاریخ۱۴۰۲/۰۶/۰۹ بوده و افراد می توانند وضعیت قبولی و امتیاز انتخاب رشته های خود را مشاهده کنند.

کارنامه آزمون دکتری اطلاعات مهمی را درون خود داشته و متقاضیان می توانند با بررسی کارنامه نهاییاز رتبه کسب شده خود آگاه شده و با مقایسه با آخرین رتبه پذیرفته شده در هریک از کد رشته ها در صورتی که موفق به کسب نمره قبولی نشدند، برای حضور در کنکورسال بعد با آمادگی بیشتری شرکت کنند.

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز 1403

تراز دکتری چیست؟

تراز دکتری یا نمره کل، وضعیت هر داوطلب را نسبت به سایر داوطلبان در هر رشته امتحانی مشخص نموده و افراد برای محاسبه تراز دکتری باید تفاضل نمره خام داوطلب در هر درس را از میانگین نمره خام همه داوطلبان محاسبه نموده و بر انحراف معیار تقسیم کنند. درواقع نمره کل یا تراز، حاصل میانگین وزنی از تراز داوطلب در همه دروس را نشان می دهد. برخلاف رتبه که باید عددی نزدیک به 1 باشد، تراز مناسب ترازی است که از عدد 1 دورتر بوده و در واقع هرچقدر تراز یا نمره کل از عدد 1 بیشتر باشد شانس قبولی افراد بیشتر است.

نمره حد نصاب دانشگاه در کارنامه دکتری چیست؟

افراد بعد از تفسیر کارنامه دکتری، می توانند حد نصاب نمره مصاحبه را بررسی نمایند. چرا که کلیه داوطلبان کنکور دکتری سال 1402 برای قبولی نهایی در رشته انتخابی، باید جزو پذیرفته شدگان مصاحبه دانشگاه بوده و افراد باید بعد از حضور در مصاحبه دانشگاه در زمان مقرر، در نهایت حد نصاب نمره نهایی قبولی درج شده در کارنامه اولیه و نهایی مربوط به دانشگاه مورد نظر را کسب کنند. 
 حد نصاب نمره مصاحبه دکتری برای پذیرش افراد در دانشگاه های مختلف اهمیت بالایی داشته و اگر داوطلبی حد نصاب نمره مد نظر دانشگاه را کسب نکند، حتی اگر نمره آزمون و مصاحبه بالاتری نیز داشته باشد، امکان پذیرش در دانشگاه مورد نظر را نخواهد داشت. حد نصاب نمره دانشگاه گاهی تاثیر نمره آزمون را برای داوطلبان کنکور دکتری 1402 از بین برده و دانشگاه ها به راحتی امکان مردود کردن داوطلبان را خواهند داشت.  
طبق قانون باید تاثیر آزمون کتبی و مصاحبه در قبولی داوطلبان در آزمون کنکور دکتری به یک اندازه اهمیت داشته باشد. ولی تعیین حد نصاب نمره مصاحبه عملا تاثیر نمره آزمون کتبی را در پذیرش افراد را سخت می کند. بدین صورت کلیه دانشگاه ها یک حد نصاب را برای نمره قبولی مصاحبه دکتری برای داوطلبان در نظر می گیرند تا فقط افراد محدودی را به مصاحبه دعوت کنند. 

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x