کد خبر: 53282

تاریخ بروزرسانی : 1398/04/12

سوالات متداول دکتری بدون آزمون ( استعداد درخشان ) سال 99-1398

منابع آزمون دکتری

دکتری بدون آزمون ( استعداد درخشان )

سوالات متداول دکتری بدون آزمون ( استعداد درخشان ) سال 99-1398

زمان فراخوان ثبت نام در سامانه پذیرش بدون آزمون دکتری برای سال 99-1398 مانند سال گذشته در فروردین ماه است؟
پاسخ: بله. فرخوان پذیرش بدون آزمون دکتری در سال 99-1398، در اواسط فروردین ماه سال 1398خواهد بود(شرایط شرکت در دکتری بدون آزمون(استعداد درخشان)).

نحوه اطلاع رسانی در خصوص زمان و نحوه ثبت نام در سامانه پذیرش بدون آزمون دکتری، از چه طریق است؟
پاسخ: اطلاع رسانی در خصوص باز شدن سامانه ثبت نام بدون آزمون دکتری از طریق اطلاعیه‎های مختلف درج شده در سایت استعداد درخشان، پرتال دانشجویی، نصب بنر در دانشکده‎ها و گروه‎های آموزشی و … خواهد بود.

در صورتی که متقاضی در بازه ثبت نام الکترونیکی بدون آزمون دکتری سال 99-1398 موفق به ثبت نام نشود، آیا امکان ثبت نام دستی وجود دارد؟
پاسخ: خیر امکان ثبت نام دستی تحت هیچ شرایط وجود ندارد.

تعداد اولویت‎های انتخاب رشته در مقطع دکتری چند اولویت است؟
پاسخ: متقاضی امکان انتخاب دو رشته را به ترتیب اولویت اول و اولویت دوم دارد.

آیا پس از پایان بازه ثبت نام در سامانه، متقاضی امکان تغییر اولویت‌های انتخابی در گرایش و رشته‌های مورد درخواست در مقطع دکتری را دارد؟
پاسخ: خیر. پس از پایان بازه ثبت نام در سامانه، متقاضی امکان تغییر اولویت‌های انتخابی در گرایش و رشته‌های مورد درخواست را ندارد. تغییر در اولویت‌های انتخابی متقاضی، تنها در صورت خالی بودن ظرفیت در آن رشته و در صورت درخواست رسمی گروه آموزشی از حوزه معاونت آموزشی، قابل بررسی است.

آیا اعلام نتایج اولیه در سایت معاونت آموزشی و سایت استعداد درخشان، به منزله پذیرش قطعی متقاضی است؟
پاسخ: در صورتی که مشکلی در شرایط اولیه پذیرش نباشد و اسامی اعلام شده از سوی گروه‎های آموزشی تغییر نکند، می‎تواند به عنوان پذیرش قطعی تلقی شود.

چگونه فرایند پذیرش بدون آزمون دکتری (اطلاع از نتایج قطعی و ثبت نام) خود را پیگیری کنیم؟
پاسخ: متقاضی باید مراحل پذیرش بدون آزمون خود را از طریق اطلاعیه‎هایی که در سایت معاونت آموزشی و سایت استعدادهای درخشان دائماً به روز رسانی می‎شود پیگیری نماید و تنها در صورت هرگونه مغایرت، ضروری است به دفتر استعدادهای درخشان مراجعه نماید.

در صورتی که متقاضی دکتری بدون آزمون نتواند تا 31 شهریور 1398 دروس خود را تمام کند، آیا امکان ذخیره نمودن سهمیه استعداد درخشان وجود دارد؟
پاسخ: خیر. جهت ثبت نام نیاز به مدرک فارغ التحصیلی می‎باشد. لذا باید تا پایان شهریور 1398 باید دوره ارشد را تمام کرده باشد.

چنانچه متقاضی دکتری بدون آزمون سال جاری موفق به پذیرش نشود، در چه صورت می‎تواند در فراخوان سال بعد شرکت نماید؟
پاسخ: در صورتی که از تاریخ فارغ التحصیلی وی بیش از 2 سال (4 نیمسال تحصیلی) نگذشته باشد، می‎تواند در فراخوان دکتری بدون آزمون سال بعد شرکت کند. به عبارتی فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد نیمسال دوم 97-1396، سال بعد نیز فرصت ثبت نام در فراخوان بدون آزمون دکتری را دارند.

در صورتی که سنوات تحصیلی در دوره کارشناسی و ارشد بیش از حد مجاز باشد آیا متقاضی، از شرایط اصلی پذیرش دکتری بدون آزمون برخوردار است یا نه؟
پاسخ: در دکتری بدون آزمون، طول مدت تحصیل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد از شرایط اصلی ثبت نام نمی‎باشد. اما طبق جدول شماره 2 آئین نامه، در صورت داشتن سنوات تحصیلی، از امتیاز آموزشی آن‎ها یک امتیاز کسر می‎شود.

آیا لازم است متقاضی دکتری بدون آزمون، دائماً نام، رشته و وضعیت پذیرش خود را در سایت کنترل نماید؟
پاسخ: بلی. لازم است پس از هر به روز رسانی در سایت، متقاضی، وضعیت پذیرش خود را کنترل و در صورت هرگونه مغایرت به دفتر استعدادهای درخشان مراجعه نماید.

در صورت اعتراض به نتایج اعلام شده در سایت، متقاضی به چه مرجعی می‎تواند مراجعه نماید؟
پاسخ: در صورت هر گونه اعتراض، متقاضی ابتدا به گروه آموزشی مراجعه نماید و در صورتی که پاسخ مناسب دریافت نشد، جهت بررسی پرونده، به دفتر استعدادهای درخشان مراجعه نماید.

تا چه زمانی دانشجو مهلت دارد از پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری انصراف دهد؟
پاسخ: با توجه به اینکه سامانه سنجش جهت ثبت اسامی تا30 مرداد ماه باز است، متقاضیان باید حداکثر تا قبل از 15 مرداد با همراه داشتن کارت شناسایی به دفتر استعدادهای درخشان مراجعه حضوری نمایند.

تا چه حد امکان پذیرش نفرات ذخیره وجود دارد؟
پاسخ: در صورتی که افراد پذیرش شده انصراف دهند و یا از شرایط لازم برخوردار نبوده و حذف شوند، نفرات ذخیره به ترتیب جایگزین می‎شوند.

مصاحبه دکتری بدون آزمون چگونه و در چه زمانی است؟
پاسخ: مصاحبه متقاضیان بدون آزمون همزمان با دانشجویان پذیرفته شده از طریق آزمون انجام می‎گردد و الزامی است متقاضیان طبق زمان اعلام شده در سایت، به گروه‎های آموزشی مربوطه مراجعه نمایند.

مطلب پیشنهادی :  پذیرش ۵۳ درصد به روش دکتری استاد محور

آیا متقاضیان پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری ملزم به ثبت نام الكترونیك و واریز هزینه مصاحبه می‎باشند؟
پاسخ: خیر متقاضیان بدون آزمون (استعداد درخشان) جهت مصاحبه نیازی به ثبت نام الكترونیك و واریز هزینه ندارند.

در صورت پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری، آیا دانشجو ملزم به پرداخت هزینه تحصیلی است؟
پاسخ: خیر در صورت قبولی با سهمیه استعداد درخشان، دانشجو روزانه محسوب شده و ملزم به پرداخت شهریه نیست.

نتیجه قطعی پذیرش شدگان بدون آزمون دکتری چه زمانی و از چه طریق اطلاع رسانی می‎شود؟
پاسخ: نتیجه قطعی پذیرش، در صورت موافقت سازمان سنجش نهایی می‎گردد. اسامی پذیرش شدگان نهایی پس از ارسال اسامی از سازمان سنجش، در سایت معاونت آموزشی و استعداد درخشان اعلام می‎شود که در اواخر شهریور ماه خواهد بود.

پس از اعلام نتایج قطعی از سوی سازمان سنجش، مراحل ثبت نام به چه صورت است؟
پاسخ: زمان، چگونگی ثبت نام و مدارک لازم از طریق اطلاعیه های مختلف که در سایت معاونت آموزشی و سایت استعدادهای درخشان درج می‎شود به پذیرفته شدگان اعلام می‎شود که زمان آن در اواخر شهریور ماه اعلام خواهد شد.

فرصت های شغلی

منبع

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x