کد خبر: 67373

تاریخ بروزرسانی : 1402/07/19

اطلاعیه مصاحبه دکتری 1402 دانشگاه پیام نور

منابع آزمون دکتری

اطلاعیه مصاحبه دکتری 1402 دانشگاه پیام نور

اطلاعیه مصاحبه دکتری 1402 دانشگاه پیام نور

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، ضمن عرض تبریک و خیر مقدم خدمت معرفی شدگان به مصاحبه علمی آزمون ورودی دوره دکتری (نیمه متمرکز) سال 1402 ، به استحضار می رساند زمان و نحوه ثبت نام شرکت در مصاحبه علمی ، متعاقبا از طریق پورتال اصلی دانشگاه به نشانی : www.pnu.ac.ir  اطلاع رسانی خواهد شد.

ثبت نام دکتری بدون آزمون پیام نور شعبه امارات

به گزارش روابط عمومی، فرآیند مصاحبه دکتری 1402 دانشگاه پیام نور از متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری برون‌مرزی دانشگاه از روز شنبه مورخ 1402/02/30 آغاز و تا روز یک‌شنبه مورخ 1402/03/04 ادامه خواهد یافت.
 

توصیه های مهم مصاحبه دکتری 1402 دانشگاه پیام نور

علاوه بر پایان نامه شما باید زمینه‌های کاری مورد علاقه تان را در دوره دکتری مشخص کنید. این بدان معناست که در همان جلسه دکترا نشان بدهید که موضوع مشخص برای انجام پایان نامه دکترایتان را هم دارید. برای مشخص کردن موضوع رساله دکتری، لازم است که طی جست و جو و مشورت‌هایی که قبل از جلسه مصاحبه می گیرید حوزه تخصصی و موضوع مورد علاقه خود را در رشته تخصصی تان مشخص کنید. برای اساتیدی که ارزیاب شما در جلسه مصاحبه دکتری هستند خیلی مهم است که زمینه کاری مشخص و البته جذاب داشته باشید.

برای آشنایی با اساتیدی که احتمالاً با شما مصاحبه خواهند کرد بهتر است سایت دانشکده‌هایی که دعوت به مصاحبه دکتری می شوید را ببینید. پروفایل اساتید گروه‌های مختلف را بررسی کنید و موضوعات پژوهشی مورد علاقه، مقالات و کتاب‌هایی را که منتشر کرده اند را به خاطر بسپارید.

احتمال دارد که سؤالات تخصصی مرتبط به رشته را در جلسه مصاحبه از شما بپرسند؛ در این بخش معمولاً می پرسند جدید ترین مقاله یا آخرین کتابی را که خواندید یا اینکه کتاب‌های مهمی که در این حوزه هستند کدامند؟ اگر فرضاً شما برای مصاحبه رشته مدیریت منابع انسانی در دانشگاه تهران دعوت شده اید، لازم است کتاب‌های اخیری که در این حوزه چاپ شده‌اند را به زبان فارسی حتماً مطالعه کرده و با نویسنده، عنوان و محتوای کتاب آشنا باشید.

راهنمای مصاحبه آزمون دکتری سراسری و آزاد

احتمال دارد که سؤالاتی در حد معرفی یا گفتن علایق به زبان انگلیسی از شما پرسیده شود. اگر مدرک زبان انگلیسی مورد تأیید سازمان سنجش دارید آن را حتماً همراه داشته باشید.

8 نکته برای موفقیت در مصاحبه دکتری (قسمت دوم)

8 نکته برای موفقیت در مصاحبه دکتری (قسمت سوم)

مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی (مرحله دوم آزمون) دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت حضوری انجام خواهد شد.

مرحله دوم آزمون (مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی) در مؤسسه برای هر داوطلب صرفا یک بار انجام می‌شود و عدم مراجعه داوطلبان در مرحله دوم آزمون، به منزله انصراف آنان تلقی شده و برگزاری مجدد مرحله دوم (مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی) برای آن دسته از داوطلبان که در این مرحله شرکت نکرده‌اند، امکانپذیر نخواهدبود.

نمره مصاحبه ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و مصاحبه علمی و سنجش عملی بر اساس شیوه نامه ابلاغی که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ارسال می‌شود، صورت خواهد گرفت و دانشگاه‌ها برای تمامی افراد معرفی شده که در مصاحبه شرکت کرده‌اند، نمره‌ای مطابق با شیوه‌نامه مذکور، تعیین و برای گزینش نهایی به این سازمان ارسال می‌کنند.

مشاوره  مصاحبه دکتری

معرفی دانشگاه

دانشگاه پیام‌نور، دانشگاهی است با هویت ایرانی – اسلامی که برای ایفای نقش و مسئولیت خود در جهت تحکیم جایگاه علمی و پژوهشی در میان دانشگاه‌های باز و آموزش از راه دور دنیا به گسترش رشد و تعالی تقوی و فضائل انسانی، ارتقاء علمی و پژوهشی، تعمیق جنبش نرم افزاری، امید بخشیدن و گسترش دامنه دانش، یادگیری در همه جا، همه وقت و برای همه در محیطی ایمن و مبتنی بر عدالت در راستای سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی ایران در سطح ملّی و جهانی اهتمام می‌ورزد.

دستاوردهای دانشگاه پیام‌نور عبارتند از: اشتغال به تحصیل بیش از 850 هزار دانشجو در سال 1393در این دانشگاه، پوشش حدود 30 درصدی از کل دانشجویان کشور، توسعه بیش از 500 مرکز و واحد دانشگاهی در اقصی نقاط کشور، کسب رتبه دوم آسیا و رتبه ششم جهان در میان دانشگاه‌های باز و از راه دور، و کسب رتبه برتر فرهنگی دانشگاه‌های ایران در سال 1389 و کسب رتبه برتر خدمت رسانی به دانشجویان شاهد و ایثارگر در سال 1390.

راهنمای متقاضیان تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی در مرکز بین الملل قشم و کیش در نیمسال دوم سال تحصیلی 1402-1401

مطلب پیشنهادی :  آمار داوطلبان انتخاب رشته کننده 67 هزار نفر

دانشگاه پیام‌نور دارای مراکز متعدد ورزشی، مذهبی، و کانون‌های فرهنگی و امور فوق برنامه بوده و سعی در هدایت انرژی بالقوه جوانان در مسیرهای صحیح را دارد. گسترش هر چه بیشتر تبادل اطلاعاتی علمی با دانشگاه‌ها و مجامع معتبر تحقیقاتی بین المللی، از جمله اهداف دانشگاه پیام‌نور بوده که از مهمترین فعالیت‌های صورت گرفته در این حوزه می‌توان تفاهم نامه‌ها و قراردادهای همکاری منعقد شده با دانشگاه‌های: رادیو تلویزیونی (چین)، ایندیراگاندی و جامع ملی اسلامی (هندوستان)، چندرسانه‌ای و بین‌المللی اسلامی (مالزی)، تشرین، افتراضیه و دمشق (سوریه) را نام برد. این دانشگاه همچنین در چندین مجمع علمی بین المللی معتبر در دنیا مانند: انجمن آسیایی دانشگاه‌های باز، انجمن بین المللی آموزش باز و از راه دور و اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام عضویت فعال دارند.

شیوه جدید پذیرش دکتری

طبق مندرجات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری، شیوه “پذیرش استاد محور” به شیوه‌های پذیرش دانشجوی دکتری سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اضافه شد.

این شیوه پذیرش، به دو شیوه “آموزش-پژوهشی” و “پژوهش محور” پذیرش دانشجوی دکتری سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اضافه شد و پذیرفته‌شدگان اولیه آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از امسال می‌توانند به یکی از شیوه‌های زیر در دوره دکتری پذیرفته شوند:

شیوه آموزشی ـ پژوهشی: شیوه آموزشی ـ پژوهشی، روشی است که محتوای برنامه آن مشتمل بر واحدهای درسی و پایان‌نامه است. این شیوه تا سال ۱۳۸۹ تنها شیوه آموزشی در ایران بوده و پذیرش دانشجو در همه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور فقط به این روش صورت می‌گرفت.

شیوه پژوهش‌محور: مقطع دکتری تخصصی است که با محوریت پژوهش و مشتمل بر دریافت واحدهای آموزشی محدود و ارائه رساله برگزار می‌شود.

شرایط دکتری بدون آزمون پیام نور

برگزاری مقطع دکتری پژوهش‌محور مشروط به داشتن طرح پژوهشی تقاضامحور طرح پژوهشی دارای کارفرمای مشخص که برابر قرارداد، اجرای آن به مؤسسه، واگذار و اعتبارات کامل آن به همراه هزینه‌های نظارت بر آن توسط کارفرما، تأمین و نتیجه کار نیز تحویل گرفته می‌شود(با کارفرمای مشخص) شخصیت حقوقی اعم از دولتی و غیردولتی است که طی یک قرارداد، انجام طرح پژوهشی را به دانشگاه/مؤسسه واگذار کرده و تأمین همه هزینه‌های انجام و نظارت بر اجرای موضوع قرارداد را تقبل می‌کند.(اعلام جزییات پذیرش بدون آزمون استاد محور در دانشگاه شهید چمران اهواز)

شیوه استادمحور: اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با مرتبه استاد و دانشیار که حداقل دارای یکی از عناوین استاد نمونه کشوری، سرآمد آموزشی کشوری، دانشمندان یک درصد و دو درصد جهانی یا یک درصد اعلام شده توسط مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، برگزیده جشنواره‌های ملی و بین‌المللی از قبیل فارابی، خوارزمی، رازی و نظایر آن هستند، می‌توانند حداکثر به میزان ۲۰ درصد ظرفیت پذیرش اعلام‌شده به صورت مازاد بر ظرفیت، نسبت به پذیرش دانشجو به شیوه استادمحور اقدام کنند.

ثبت نام حضوری پذیرفته‌شدگان دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان و استادمحور دانشگاه پیام نور

داوطلبان در صورت کسب حدنصاب تعیین شده و معرفی برای انجام مرحله دوم آزمون، در هنگام انجام مصاحبه تخصصی در صورت اعلام پذیرش به شیوه استادمحور توسط دانشگاه می‌توانند نسبت به انتخاب استاد راهنما اقدام کنند. پذیرش به شیوه استادمحور پس از طی مراحل و فرایندهای مربوطه و بر اساس اولویت انتخابی داوطلبان، توسط سازمان سنجش آموزش کشور انجام خواهد شد.

 
مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x