کد خبر: 37004

تاریخ بروزرسانی : 1402/09/06

فراخوان جذب هیات علمی

منابع آزمون دکتری

فراخوان جذب هیات علمی

فراخوان جذب هیات علمی

بعد از آگهی فراخوان عمومی، مرکز جذب اعضای هیات علمی و امتیاز تحصیلی که مطابق فرم ها و روال مربوطه اطلاع رسانی شده پیش می رود سپس دبیرخانه اقدام به اخذ انجام فراخوان و پیگیری تقاضای دواطلبان می نماید.

جزییات بورس هیات علمی دانشجویان دکتری داخل و پسادکتری به دانشگاه‌ها ابلاغ شد

دبیرخانه همه تقاضاهای رسیده را به هیات اجرایی جذب می فرستد و با تشخیص هیات اجرایی جذب برای اشخاصی که شرایط را دارند، پرونده تشکیل می دهد و به افرادی که شرایط اولیه نداشتند، اطلاع رسانی می کند. دبیرخانه پس از ایجاد پرونده برای داوطلبان احراز شرایط، در آن واحد پرونده آن ها را بسته به نظر هیات اجرایی جذب هیات علمی ، به کارگروه های ارزیابی قدرت علمی و شایستگی عمومی و در رابطه با واحدهای معارف اسلامی به نظارت امور اساتید سازمان نمایندگی مقام معظم رهبری می فرستد.

 

آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی 

برای اطلاع از اولویت جذب هیات علمی در دانشگاه های دولتی و غیرانتفاعی کلیک کنید

 

فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد 

دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مستقل از دانشگاه های دولتی اقدام به جذب هیات علمی می کند، فراخوان می دهد، مصاحبه می کند و گزینش نهایی را انجام می دهد. هرچند ممکن است که بخشی از فرایند جذب هیات علمی دانشگاه آزاد شبیه سایر دانشگاه ها باشد ولی تفاوت هایی نیز وجود دارد که متناسب با قوانین و ساختار داخلی دانشگاه ایجاد شده است.

فرایند جذب هیات علمی دارای چند مرحله است. در هر مرحله داوطلب باید طبق مقررات عمل کند و قدم به قدم جلو برود تا به نتیجه برسد . فرایند جذب هیات علمی دانشگاه آزاد در سال های مختلف متفاوت است و در هر دوره از فراخوان باید طبق قوانین و رویه های اعلام شده عمل کرد. در کتابچه الکترونیکی راهنما، مراحل ثبت نام در فراخوان به تفکیک و با جزئیات و به صورت تصویری تشریح شده است و شما را گام به گام تا آخرین مرحله راهنمایی می کند.

شرایط و ضوابط جذب اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد در سامانه جذب این دانشگاه با نام «ساجد» اعلام می شود.

جزئیات نحوه همکاری اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد

اعلام نیازهای درج شده در سامانه جذب، استانی بوده و هیات مرکزی جذب یا هیات اجرایی جذب محل خدمت متقاضی را مشخص می کند. اولویت جذب با متقاضیان بومی همان استان است. ثبت نام در سامانه جذب، حقی را برای استخدام متقاضیان ایجاد نمی‌کند و جذب وی پس از تائید صلاحیت‌ها و طی شدن فرآیند امکانپذیر است.

داوران به منظور گزینش و انتخاب داوطلبان از شاخص های مختلف و متنوعی که توسط مراجع قانونی تهیه شده و در اختیار آنها قرار داده شده است استفاده می کنند. هر چند که توانایی ها و مهارت های عمومی شما، مهارت برقراری ارتباط، انتقال پیام و تأثیر گذاری شما می تواند به شما در این فرایند کمک کند ولی به هر حال برخی از شاخص ها با مدارک مکتوب و مستند قابل بررسی و امتیاز دهی می باشد.

بخشی از شاخص های ارزیابی داوطلبین جذب هیات علمی شامل ویژگی ها و صلاحیت های عمومی داوطلب از جمله شرط سنی در جذب هیات علمی است و برخی دیگر توانایی علمی او را مورد هدف و بررسی قرار می دهد از جمله شرط معدل هیات علمی شدن و البته برای هر یک امتیازاتی در نظر گرفته شده است.  اگر شما بتوانید از مدتی قبل نسبت به این شاخص ها و شرایط جذب هیات علمی (که اغلب آنها تقریبا در طول زمان ثابت بوده اند)، آگاهی پیدا کنید و به صورت هدفمند امتیاز خود را در آنها افزایش دهید، طبیعتا شانس بیشتری برای ورود به جمع اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد پیدا خواهید کرد.

رشته های مورد نیاز جذب هیات علمی دانشگاه آزاد به شرح جدول زیر است:

 

جهت اطلاع از موارد غیرقانون دانشگاه ها در جذب هیات علمی کلیک کنید

فراخوان جذب هیات علمی 1402

فراخوان جذب اعضای هیات علمی در سال ۱۴۰۲ از امروز شنبه ۴ شهریورماه آغاز و تا پنجشنبه ۱۶ شهریورماه ادامه دارد.

اولین فراخوان جذب اعضای هیأت علمی در سال ۱۴۰۲ از امروز شنبه ۴ شهریورماه آغاز و تا پنجشنبه ۱۶ شهریورماه ادامه دارد که این فراخوان دارای دو ویژگی خاص نسبت به فراخوان‌های قبلی است.

در این فراخوان برای اولین بار این فرصت فراهم شده است تا دانش آموختگان دکتری که فاقد کارت پایان خدمت هستند و یا در حال طی دوره خدمت نظام وظیفه هستند به شرط نداشتن غیبت، در فراخوان جذب شرکت و وارد رقابت جذب شوند.

طبق قول مساعد ستاد کل نیروهای مسلح، این مشمولان اگر موفق به طی فرایند جذب دانشگاه‌ها شوند به عنوان عضو هیأت علمی پیمانی محسوب شده و دوران تعهد خدمت وظیفه را در دانشگاه طی می‌کنند.(خبر خوش برای مشمولان سربازی جهت جذب اعضای هیئت علمی)

همچنین برای اولین بار قبل از آغاز فراخوان، مجوزهای استخدامی از سازمان‌های امور اداری و استخدامی و برنامه و بودجه اخذ شده است و برای افرادی که فرآیند جذب را طی کنند و حکم تأیید هیات مرکزی جذب را دریافت کنند بلافاصله ردیف استخدامی آنها تعریف می‌شود.

ظرفیت پذیرش در این دوره حدود ۱۶۰۰ عضو هیأت علمی در دانشگاه های دولتی و حدود ۱۴۰۰ عضو در مؤسسات غیر دولتی است، همچنین این امکان فراهم شده است که افرادی که جزو سه نفر اولیه فرایند جذب در هر کد رشته محل باشند اگر به عنوان عضو هیئت علمی انتخاب نشوند و دارای شرایط علمی و عمومی باشند؛ بتوانند به عنوان حق التدریس در دانشگاه‌های دولتی و عضو پیمانی در مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی مشغول فعالیت علمی آموزشی شوند.

تنها مسیر جذب عضو هیأت علمی در وزارت علوم صرفاً از طریق فراخوان عمومی جذب است و متقاضیان در بازه زمانی ۴ الی ۱۶ شهریورماه می‌توانند نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام کنند.

به اطلاع میرساند زمان شروع ثبت نام فراخوان شهریور ماه ۱۴۰2، روز شنبه چهارم شهریورماه، ساعت 10 صبح می‌باشد. همچنین شماره تلفن 02182234666 آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان میباشد. در ضمن متقاضیانی که در خارج از کشور سکونت دارند می‌توانند با ارسال تصویر کارت ملی و گذرنامه خود به آدرس رایانامه jazb@msrt.ir درخواست رفع محدودیت ارسال پیامک کد تایید نمایند.
با آرزوی موفقیت و بهروزی

 

جذب هیات علمی وزارت بهداشت

فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی از بهمن ماه منتشر می شود و فرآیند جذب و ثبت نام برای متقاضیان براساس فراخوان صورت می گیرد و اطلاعات تکمیلی و مورد نیاز برای متقاضیان جذب اعلام خواهد شد.

ثبت‌ نام متقاضیان شرکت در فراخوان جذب هیات علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از طریق سامانه مرکز امور هیات علمی این وزارتخانه انجام می شود. ثبت نام به صورت متمرکز و اینترنتی بوده و ملاک ثبت نام در فراخوان متقاضیان گرفتن کد رهگیری می‌باشد. اعضای هیات علمی پیمانی دانشگاه های وزارتین علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی تنها در صورت گذراندن حداقل ۵ سال از خدمت خود در صورت تمایل می توانند در فراخوان دانشگاه های علوم پزشکی کشور شرکت نمایند. بدیهی است استخدام جدید آنان نیز به صورت پیمانی خواهد بود.

استخدام اعضای هیات علمی دردانشگاه ها:

۱- منوط به موافقت سازمان اداری استخدامی کشور با اعضای مجوز جهت جذب خواهد بود

۲- منوط به داشتن ردیف و مجوزهای استخدامی توسط دانشگاه های ذیربط خواهد بود.

۳- استخدام اعضای هیات علمی در مرتبه استادیار و بالاتر به صورت تمام وقت جغرافیایی و در مرتبه مربی به صورت تمام وقت می باشد.

مطلب پیشنهادی :  آمار داوطلبان انتخاب رشته کننده 67 هزار نفر

 

جذب هیات علمی دانشگاه علمی کاربردی

در دانشگاه علمی کاربردی موضوعی به عنوان جذب هیات علمی تمام وقت وجود ندارد بلکه در این دانشگاه به دلایلی ( از جمله تک دوره ای بودن رشته ها و احتمال عدم استمرار جذب دانشجو در بعضی از آنها، وجود تعداد زیاد مدرس نظری، نیاز مبرم دانشگاه به مدرس مهارتی و…)  معمولا جذب هیات علمی به شکل مدرس پاره وقت (استخدام حق التدریس دانشگاه علمی کاربردی) انجام می شود. مراحل پذیرش مدرس در دانشگاه علمی کاربردی طبق اعلام مسوولین این دانشگاه، بر مبنای نیازسنجی به تفکیک واحد استانی، فراخوان عمومی، تایید صلاحیت علمی و عمومی و گذراندن دوره‌های تربیت مدرس، تایید صلاحیت فرد و صدور کارت مدرسی خواهد بود.

در اینجا برای اطلاع شما مراحل ارایه درخواست تدریس در دانشگاه علمی کاربردی به شیوه معمول ذکر می شود تا در زمان فعالیت سامانه ضمن اطلاع از کلیات روند کار، آمادگی لازم را برای ارایه درخواست داشته باشید:

1- ورود به سامانه ثبت درخواست تدریس دانشگاه علمی کاربردی به نشانی:
2- ثبت مشخصات و اطلاعات درخواستی
3- تایید اطلاعات ثبت شده توسط مرکز آموزشی مربوطه (برای این کار باید با مرکز آموزشی مورد نظرتان که به شما اعلام نیاز داده هماهنگ باشید تا در زمان لازم مستندات و اصل مدارک درخواستی را در اختیار مرکز قرار دهید)

4- بررسی درخواست و مستندات شما در هیات جذب استان مربوطه

به خاطر داشته باشید که اولین و مهمترین گام برای شروع فرایند درخواست تدریس در دانشگاه علمی کاربردی، پیدا کردن مرکز آموزشی است که به تخصص شما نیاز دارد. بنابراین قبل از هر اقدامی لازمست که بررسی اجمالی مراکز و موسسات زیرمجموعه دانشگاه علمی کاربردی را به منظور پیدا کردن مراکز مرتبط با تخصص تان انجام دهید. حتی گاهی ممکن است مراجعه حضوری نیز ضروری باشد.

برای دسترسی به فهرست اسامی مراکز آموزشی دانشگاه و اطلاعات تماس آنها می توانید از سایت سازمان سنجش (قسمت دانشگاه علمی کاربردی) استفاده کنید.

سایر اطلاعات و مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست تدریس در دانشگاه علمی کاربردی بدین قرار است:

🔴 کد ملی

🔴 آدرس پست الکترونیکی و شماره تلفن همراه

🔴 تصویر مدارک تحصیلی اخذ شده (حداقل طول یا عرض800 و حداکثر 1024 پیکسل و حجم حداکثر یک مگا بایت)

🔴 اسکن عکس پرسنلی یا عکس پرسنلی دیجیتال (حداقل طول یا عرض 180 و حداکثر 600 پیکسل)

🔴 تصویر آخرین حکم کارگزینی در صورت هیات علمی سایر دانشگاه و موسسات آموزش عالی کشور (حداقل طول یا عرض800 و حداکثر 1024 پیکسل)

🔴 تصویر مجوز اخذ شده از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها (جهت تدریس گروه معارف اسلامی) (حداقل طول یا عرض800 و حداکثر 1024 پیکسل)

 

جهت اطلاع از رشته های پرطرفدار جذب هیئت علمی کدامند؟ کلیک کنید 

فوق دکترا در ایران

شرایط جذب هیأت علمی وزارت علوم

شرایط عمومی

برای شرایط عمومی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شرایطی همچون تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران و عدم کسب یا تغییر تابعیت مضاعف در طول خدمت، داشتن سلامت و توانایی جسمی و روانی متناسب با خدمت مورد نظر، عدم اعتیاد و اشتهار به خرید و فروش مواد مخدر، مشروبات الکلی و امثال آن، نداشتن سابقه کیفری موثر، تعهد به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اعتقاد به ولایت فقیه، داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان، عدم محرومیت از خدمات دولتی به صورت دائم بر اساس رای قطعی صادر شده از سوی مراجع مربوطه، اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، عدم سابقه عضویت یا وابستگی به گروه های سیاسی مخالف با نظام اسلامی ایران، داشتن حداکثر سن ۳۰ سال تمام برای دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، دکتری حرفه ای گروه پزشکی و سطح سه حوزوی، داشتن حداکثر سن ۴۵ سال تمام برای دارندگان مدرک تحصیلی دکتری تخصصی و سطح چهار حوزوی و عدم اشتهار به فسق و فجور و اعمال و رفتار خلاف اخلاق و شئون شغلی آمده است.(تفاوت دکتری وزارت علوم و وزارت بهداشت)

شرایط اختصاصی

برای شرایط اختصاصی هم آشنایی کافی با یک زبان خارجی برای داوطلبان خدمت در مرتبه مربی و تسلط کافی به یک زبان خارجی (بررسی انواع مدارک زبان) برای متقاضیان خدمت در مرتبه استادیار، دارا بودن مدرک تحصیلی دکتری تخصصی یا سطح چهار حوزوی با رساله حقیقی برای تمامی رشته های دانشگاهی غیر از گروه پزشکی یا داشتن گواهینامه تخصصی در گروه پزشکی برای داوطلبان خدمت در مرتبه استادیار و داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و یا سطح سه حوزوی در رشته تخصصی مربوطه برای تمامی رشته های دانشگاهی غیر از گروه پزشکی و دارا بودن درجه دکتری حرفه ای در گروه پزشکی برای متقاضیان خدمت در مرتبه مربی درنظر گرفته شده است.

حداقل مدرک تحصیلی برای جذب در هیات علمی دانشگاه‌های کشور کارشناسی ارشد است، افرادی که مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا دارند، می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند، البته جذب با مدرک کارشناسی ارشد محدود و فقط برای رشته‌های خاص است.

دارندگان مدرک دکتری باید زیر ۴۵ سال سن برای ثبت‌نام در سامانه جذب هیات علمی داشته باشند ضمن اینکه باید بین رشته تحصیلی متقاضیان جذب در هیات علمی و رشته‌های مورد نیاز دانشگاه‌ها همخوانی وجود داشته باشد. انتخاب اعضای هیات علمی از بین متقاضیان جذب با توجه به اطلاعاتی است که در سامانه جذب بارگذاری می‌شود و این انتخاب با توجه به سوابق تحصیلی، آموزشی و پژوهشی افراد است. یعنی هرچه سوابق بهتر و بیشتر باشد، شانس پذیرش هم به همان نسبت افزایش می‌یابد.

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

سامانه مشاوره تخصصی ازمون دکتری www.phdphd.org

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امین
میهمان
امین
11 اسفند ، 1398

با سلام خواهشمندیم نسبت به شرط معدل ۱۷ برای دکتری تجدید نظر بفرمایید واقعا انصاف نیست با حقوق یک پدر فرهنگی و مشکلات فراوان دکتری فارغ التحصیل شویم
و به دلیل کسر فقطچند صدم معدل دکتری به دلیل جذب نشدن کلا از زندگی نا امید شویم کاش به شرایط سخت زندگی ما دهه شصتی ها هم کمی توجه بشود

یعنی هیچ راهی نداره اعتراضی نامه ای درخواستی…کمپینی…صحبت با نمایندگان مجلس و روسای دانگاه ها و ریس مر کز جذب….
تا کی ما باید قربانی تصمیمات اشتباه شویم…
اخه مگه دانگشاه شریف و بوشهر و یا علوم تحقیقات تهران و ازاد ساوه در یک سطح هستند…مگر رشته های فنی و انسانی در یک سطح هستند.

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x